partner

Český Equinox má zastoupení už v 15 zemích

27.03.2015 | Josef Vaishar

Český Equinox má zastoupení už v 15 zemích

V roce 2010 vstoupila na český trh nová značka karbonových zapletených kol EQUINOX. Za téměř pět let se značka na našem trhu dostatečně etablovala. Podstatnou část portfolia tvoří kola pro silniční cyklistiku včetně časovkářských speciálů a silničních kol na diskových brzdách. Od letošního roku byla nabídka rozšířena i o horské sety: jeden model galuskový a dva modely pro bezdušové pláště.

Málokdo však ví, kdo za společností EQUINOX EUROPE, s.r.o. jak zní celý název, stojí. Duchovním otcem společnosti je Milan Šimek, bývalý závodník Favoritu Brno a Dukly Brno, člověk, který zasvětil celý svůj dosavadní život cyklistice.

S Milanem jsem se potkal v brněnském hotelu Holiday Inn, kde právě absolvoval úspěšné obchodní jednání, abychom si popovídali o tom, jaké to je řídit firmu vyrábějící karbonová kola.


Kola EQUINOX jsou v českém a musím říci, že nejenom v českém pelotonu, k vidění již několikátou sezónu. Původ firmy je však pro většinu neznámý. Můžeš v pár větách EQUINOX představit?
Equinox Europe, s.r.o. vznikla za přímé spoluúčasti továrny Gigantex Composit Technologies Co. Ltd , jednoho z největších výrobců karbonových kol a ostatních karbonových komponentů na světě.
Gigantex dnes vyrábí pro celou řadu velkých světových marketingových značek, disponuje nejmodernějšími technologiemi ve svých dvou továrnách a vlastní přes 70 světových patentů v oblasti kompozitních materiálů a zpracování v cyklistice.
Výrobky firmy Gigantex jsem znal již několik let, věděl jsem, že vyrábějí kvalitu a patří ke špičce ve svém oboru. Jednoho dne jsem přišel za majitelem továrny Gigantex a zeptal se ho, proč vyrábí pouze pro jiné značky, protože značka je to jediné, co Ti zbude , kdyby ti někdy továrna lehla popelem. Tak vlastně vznikl Equinox – jako „mateřská" značka Gigantexu a od tohoto momentu chyběl jen krůček založit společný podnik pro celou Evropu s chráněnou obchodní známkou Equinox.
Centrála naší společnosti je v ČR, odkud pokrýváme prodeje do celé Evropy.

V čem si myslíš, že jsou kola EQUINOX výjimečná?
Hlavní výhoda je, že máme vlastní továrnu, vývoj, design, technologie. Důležitým procesem, než jdou kola do sériové výroby a pak do prodeje, je důkladné a pečlivé testování. Na této fázi vývoje si zakládáme. V tomto nám pomáhají i profesionální týmy, které kola jezdí a od kterých máme cennou zpětnou vazbu, jež dále promítáme do výrobků, které si zájemce kupuje v obchodě.
Nelepíme nálepky na generická kola, která se vyrábějí v desetitisících v Číně. Zákazník tak dostává maximální kvalitu přímo od výrobce bez dalších zbytečných nákladů. Náš výrobní proces je garantován nejpřísnějšími standardy ISO, stejnými jako se např. používají v leteckém průmyslu. Kromě toho jsou naše kola snadno servisovatelná, takže když někde přerazíš karbonový drát, prostě si koupíš jen náhradní díl, nemusíš vyhodit celé kolo nebo ho někam posílat a čekat dlouhé týdny na opravu pokud to vůbec opravit lze. Naše servisní centrum opravu zvládne do tří až pěti pracovních dnů.
Týmy si pak ještě hodně chválí brzdné vlastnosti, což je obecně trošku slabina karbonových kol. V neposlední řadě mají čtyři modely silničních kol UCI certifikaci. Nikomu nebrání zajet si třeba Tour de France.

Zmínil jsi certifikaci UCI. Jak taková certifikace vlastně probíhá a je těžké ji získat?
Těžké asi jak pro koho. Každý jeden test stojí 1500 EUR a většinou kola neprojdou napoprvé, takže se ta částka může navýšit. Testuje se v UCI akreditovaných laboratořích. Jedná se prakticky o crash-test, kde se zkoumá míra a charakter poškození po nárazu. Karbon a skelná vlákna, ze kterých se všechna zapletená kola vyrábí, dokáží být ostrá jako žiletka a toto v případě nehody může být pro jezdce nebezpečné. Týmy , které jezdí závody z kalendáře UCI tento certifikát po nás striktně vyžadují, v opačném případě by je rozhodčí totiž nemuseli ani pustit na start.

V úvodu jsem čtenářům nastínil, že lze EQUINOX považovat za "českou" značku, což je v dnešním globalizovaném světě trošku ošemetné tvrzení. Pravdou však je, že se kolem "Tvých" kol žádný mediální humbuk moc nekoná. Ani v odborných periodikách EQUINOX není moc vidět.
Máš pravdu, neděláme klasický marketing. Peníze, které bychom dali do tištěné reklamy, raději investujeme do cyklistických oddílů, týmů i jednotlivců, kteří naši podporu ocení.
Věřím tomu, že nejlepším marketingem je dobrý výrobek. A když je výrobek dobrý, cyklisti ho rádi jezdí a řeknou si to mezi sebou, takže jdeme spíš touhle cestou, i když je pomalejší.
Samozřejmě spolupracujeme s několika profesionálními kontinentálními týmy v zahraničí a podporujeme také mladé cyklisty i individuální sportovce. No a pak máme web a Facebook, kde komunikujeme hodně aktivně. Lidi dneska tolik nekupují papír, chtějí se bavit na internetu, takže se snažíme s nimi mluvit tam.


Vrátím se úplně na začátek. Nikoliv na začátek rozhovoru, ale na Tvůj začátek v cyklistice. Jak jsi se vlastně dostal ke kolu?
Od útlého mládí je cyklistika mou životní náplní. Začínal jsem v Jiskře Otrokovice a následně jsem se dostal do střediska vrcholového sportu pro talentované mladé cyklisty ­ Favoritu Brno a svou kariéru jsem zakončil v Dukle Brno.
Pamatuji si dobu, kdy jsem jako malý kluk prakticky neměl na čem jezdit, komponenty mi dovážel soused ze „západu“, protože jezdil kamiónem a dostal se za hranice. Mé první ocelové kolo vážilo cca 16 kg. První pětikolečko jsem sháněl 2 roky, jezdil jsem několikrát týdně ptát se do domácích potřeb a prosit prodavače, aby mi jedno kolečko za flašku slivovice odložil.
Při studiu na vysoké škole jsem si přivydělával jako mechanik a prodavač v jedné cyklistické prodejně. Cyklistika mě také provází prakticky celým profesním životem. Ve svých 41 letech jsem došel do stadia, kdy jsem chtěl zkusit vlastní podnikání a pokračovat v tom, co mě prostě baví a čemu rozumím.

Firma Equinox vznikla v roce 2010. Co považuješ za své prozatím největší úspěchy při budování nové značky?
Úspěchů a milníků, kterých si vážím, je hned několik. Za prvé je to od píky vybudovaná distribuční síť v patnácti zemích Evropy. Dále si velmi vážím toho, že kola Equinox chtějí jezdit profesionální týmy. Mimo jiné od letošního roku dodávám kola continentálnímu týmu ‘WSA-Greenlife‘, což je jeden z nejlepších rakouských týmů. Počátek této spolupráce započal již loni, kdy tým projevil zájem o testování dvou párů kol a po této zkušenosti jezdí kola celý tým. No a v neposlední řadě jsem hrdý na to, že jsem se podílel na vývoji karbonových drátů, které se dají snadno servisovat, což je kromě příznivé ceny jejich další nesporná konkurenční výhoda. Vývoj trval tři roky a výsledkem jsou zapletená kola Typhoon-X a Cyclon-X. Velkým zadostiučiněním této tříleté místy trnité cesty bylo obdržení pozitivního hodnocení v německém odborném časopise TOUR, kdy v prvním letošním vydání pod titulkem „rychlé hvězdy“ zabodoval náš model Typhoon-x 55 na výbornou.


Foto Josef Vaishar a Equinox


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Kola Shimano

Prodám karbonova kola Dura-ace C50 od...

29000 ,- Více..

Zánovní karbonový Ghost FR AMR 10 LC...

Prodám zánovní karbonové kolo Ghost FR AMR...

79999 ,- Více..

Batoh BORA- Hansgrohe

" Saganův" batoh, výhra na závodech

999 ,- Více..

Specialized řítka +představec 1100...

Specialized řídítka 710 mm prumer 31,8+...

1100 ,- Více..