Společnosti Decathlon a Dedacciai spolupracovali na vývoji a konstrukci titanového rámu. Výsledkem je ručně svařovaný rám 3AL 2,5V s pohodlnou a moderní geometrií a kolo s vynikající ovladatelností a velkou odolností. Konstruktéři se snažili vytvořit všestranný gravel, komfortní, ovladatelný a pevný. 

Obecně vzato je titan materiál s výjimečnými vlastnostmi. A vyhovuje požadavkům gravelistů. Titanové rámy jsou lehké a zároveň dobře pohlcují vibrace a otřesy. Titan nepodléhá korozi a není nutné ho lakovat, díky tomu mohou mít titanová kola unikátní vzhled a jsou mimořádně odolná. 

Na rám Triban je doživotní záruka, tak moc si je Decathlon jistý kvalitou svého produktu. A není divu, Dedacciai patří k renomovaným výrobcům trubek ze všech používaných materiálů. Titanové rámy mají dvojnásobnou výdrž a stálost vlastností oproti hliníkovým a ocelovým rámům. Navíc je mnohem lehčí a v poměru k váze také pevnější. 

Kolo prošlo dlouhodobým testováním a řadou laboratorních testů. Laboratorní testy zkoušely dle normy ISO 4210 a týkalo se zpracování celého kola, rámu a vidlice a pohodlí při jízdě. Decathlon si dává záležet na důkladném testování svých výrobků a to i na Gravel závodech The North Trail / Tour du Mont Blanc Gravel, Gravel Trophy a tak dále.

Samotný rám váží 1600 gramů ve velikosti M, takže nekonkuruje karbonovým rámům, ale také nabízí odlišné vlastnosti. Především s ohledem na pohodlí. Do rámu se vejdou pláště až 45 milimetrů široké, případně 50 mm široké, pokud jsou nasazeny na kolech 650b. Triban nabízí celkem pět velikostí: XS 154–166 cm, S 166–173 cm, M 173–181 cm, L 181–188 cm, XL 188–196 cm. Doporučená výška je samozřejmě pouze orientační. 

Celková váha zrovna netrhá rekordy, ve velikosti M bez pedálů a s dušemi je to 9,99 kilogramu. Zaujmout proto musí zejména jízdními vlastnostmi, které jsou pro použití v terénu a velmi dlouhé vyjížďky a bikepacking podstatné. 

Kolo je osazeno komponenty renomovaných výrobců, ale ne nejvyššími modely jednotlivých značek, aby zůstalo dostupné. Fulcrum dodává zapletená kola RapidRed 900 Tubeless, sada je specificky gravelová Shimano GRX 600 s jedním převodníkem (se 40 zuby a jedenáctirychlostní kazetou 11-42), pláště Hutchinson Touareg široké 40 mm a přípravené na bezdušový provoz. Typicky gravelová jsou také řídítka s 16° flairem. 

A to nejdůležitější? Celé kolo stojí 67 499 korun, což je stejně, nebo dokonce méně, než za kolik se běžně prodávají samotné titanové rámy. Snížit náklady i na tak kvalitní stroj se Decathlonu daří díky cenové politice, která je založena masivní produkci, díky které francouzská společnost dosáhne na velmi dobré ceny na jednotlivé součástky. Cílem Decathlonu je dělat sport dostupnější, což je v současném rychlém navyšování cen v podstatě za všechno jistě pozitivní cíl. Proto má na kole nízkou marži. Vývoj kol a dalších produktů drží pod vlastní střechou. Jak jsme už psali v článku: Návštěva v BTwin Village - zákulisí vývoje a testování. I to má vliv na konečnou cenu. 

Decathlon spustil prodej na na svém e-shopu Decathlon.cz.