V posledních letech se u špičkových zapletených kol na silnici řešila především aerodynamika a vyšší profily ráfků. A takových kol má Fulcrum v nabídce hned několik. Ale máloco je při jízdě na silničním kole tak uspokojivé, jako mimořádně lehká a tuhá kola. A právě taková jsou kole Fulcrum Speed 25. 

Ale začněme trochu zeširoka. V silniční řadě zapletených kol Fulcrum nabízí řady Racing, Wind a Speed. V řadě Speed je to celkem deset různých párů kol, dva páry jsou určené pro čelisťové brzdy a ostatní pro kotoučové brzdy. A do této skupiny patří dvě novinky na rok 2023, lehká kola Speed 25 DB a závodní disk na časovku a triatlon 360 DB. Disky nepatří zrovna k nejčastěji prodávanému zboží, ale parametry, kterými 360 DB disponuje, stojí za zmínku. Disk váží 935 gramů, vnější šířka ráfku je 26,5 mm a vnitřní 19 mm. Je připraven na nasazení bezdušových plášťů. Ty u závodníků na nejvyšší úrovni nahradily galusky, pláště mají menší valivý odpor a jsou rychlejší, ať už s duší, či bez. Vzhledem k závodnímu nasazení nechybí keramická ložiska CULT.

Disk Fulcrum 360 DB

Co nejrychleji do kopce 

Vrchaři, milovníci hor a alpských průsmyků by měli kolům Fulcrum Speed 25 DB věnovat pozornost. Jde totiž o kola s celkovou váhou 1285 gramů. A přitom jsou připraveny pro bezdušové pláště a kotoučové brzdy. Fulcrum kola vyvíjel s jasným cílem - co nejlepší výkon ve stoupání a precizní ovladatelnost ve sjezdech. Inspirací pro vývoj kol Speed 25 byl závodní model zapletených kol Racing Light XLR. Mimořádně úspěšná a oblíbená kola jak u široké veřejnosti, tak i mezi profesionálními závodníky, kteří je používali především na horské etapy.

Kola Speed 25 mají výšku ráfku pouze 26 mm, který je vpředu symetrický a vzadu asymetrický, aby se dosáhlo správného vyvážení nízké váhy a zároveň aerodynamiky. Podle Fulcrumu jsou kola vhodná samozřejmě pro vrchaře, ale také pro jezdce na ultra dlouhých tratích, kteří se musí vypořádat s nepříznivými povětrnostními podmínkami a chtějí stabilní a spolehlivé kolo i v silných poryvech větru. Nízký ráfek s cyklistou nezamává tolik jako ten vysoký.

Vnitřní šířka ráfku je 21 mm a kola jsou vybavena patentovanou technologií Fulcrum MoMag™. MoMag je poměrně jednoduchý a chytrý způsob, jak dostat niple do ráfku. Niple jsou dovnitř ráfku vsazeny dírou pro ventilek a dopraveny k drátům pomocí magnetů. Důvod je jednoduchý, ráfek není v místech niplů zevnitř navrtaný, aby byl pevnější. Ráfek je 2-way Fit, což v řeči Fulcrumu znamená, je určen pro pláště s duší i bez. Štíhlé a lehké náboje skrývají keramická ložiska USB™.

Více o kolech najdete na mojekolo.cz.