partner

Přesunutí vývoje jízdního kola z Francie do Anglie

06.01.2017 | Muzeum kol Boskovštejn

Přesunutí vývoje jízdního kola z Francie do Anglie

7. díl. Vysoké kolo Eugene Meyer byl na dlouhou dobu poslední počin, kterým se Francie zapsala do vývoje jízdního kola. Děje se tak v důsledku Prusko - francouzské války, která proběhla v letech 1870 - 1871. Z války proti Prusku se po několika měsících stává válka prakticky proti celému Německu.

Francouzská armáda byla poražena. Příměří bylo podepsáno v lednu 1871 a mírová smlouva v květnu téhož roku. Francie přišla o Alsasko a Lotrinsko a během následujících tří let musela na repatriacích zaplatit 5 miliard franků. Ekonomická situace byla následujících 20 let ve Francii velice složitá.

Otěže vývoje tak přebírá do svých rukou Anglie. James Starley vyrábí v Coventry svá první Vysoká kola roku 1870. Jsou prodávána pod názvem Ariel.

Tento typ Vysokého kola je zajímavý dvěma radiálními tyčemi na předním kole a jednou na zadním. Každá z nich je spojená drátem s ráfkem kola. Výplet kol dostává mírně tangenciální charakter a dochází tak k efektivnějšímu přenosu kroutícího momentu.


Předchozí díly naleznete ZDE.



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste