Innsbruck - Rakousko 2018
Innsbruck musel žádat UCI o výjimku, závod dlouhý 270 kilometrů má celkové převýšení více než 5 000 metrů. Trať zveřejní organizátoři na tiskové konferenci 23. února. Již dnes je téměř jisté, že start silničního závodu Elite bude v Kufsteinu a na okruzích čeká peloton náročný profil. Prosakovaly informace, že na okruhu v Innsbrucku bude jedno stoupání osm kilometrů dlouhé a k tomu ještě tříkilometrový kopec s náročným stoupáním. To by vyřadilo většinu klasikářů a dalo šanci cyklistům, kteří jinak jezdí o celkové klasifikace v Grand Tours a dalších náročných etapových závodech.
Souhlasíme s našimi jižními sousedy a charaktery tratí Mistrovství světa by se měly průběžně měnit a dávat příležitost různým cyklistickým typům získat duhový trikot.
Thomas Rohrreger je stavitelem trati v Innsbrucku a říká, že bude výjimečná
Pokud budou informace o trati pravdivé, bude mezi favority patřit Vincenzo Nibali, Alejandro Valverde, Kolumbijci a další. Také Romanu Kreuzigerovi by takový závod mohl vyhovovat. Leopold König je sice vrchař, ale dlouhé jednorázové závody mu nejdou. Ale selekce na takovém okruhu bude velká, to ukázala již olympiáda v Riu.
Bergen - Norsko 2017
Leopoldu Königovi by však měla vyhovovat letošní časovka na Mistrovství světa v Bergenu. Ta je také výjimečná svým cílovým stoupáním a dělá favority světové časovky z jiných závodníků.
Profil časovky je zvlněný a pomeřně technický, je ovšem jen 31 kilometrů dlouhý a to zvyšuje důležitost cílového stoupání, které určitě hodně promluví do výsledného času.
Cílový kopec je 3,4 km dlouhý a s převýšením více než 300 metrů dává průměr stoupání 9,1%. Ale jsou zde i úseky nad 10 %. Právě tento závěr časovky favorizuje jiné cyklisty, než trať rovinatá, nebo jen mírně zvlněná. Uvidíme, zda UCI dovolí měnit kolo pod závěrečným stoupáním, ale asi ano, nezakazuje se to ani v závodech Grand Tours.
Takový profil časovky by mohl opět vyhovovat jezdcům velkých etapových závodů, co třeba Chris Froome, Primož Roglič a další univerzálové?
Oproti časovce je silniční okruh celkem konvenční a ve srovnání s Innsbruckem bude opět vyhovovat klasikářům v čele s Petrem Saganem. Klasikářský profil je logický, pořadatelé chtějí vyhovět především Alexandru Kristoffovi a Edvaldu Boassonu Hagenovi. Jen se tentokrát musí lépe domluvit na taktice.
Opět uvidíme nájezd na okruh, ten je dlouhý 41 kilometrů.
Foto pořadatelé z Innsbrucku
Grafika UCI a pořadatelé