Záznam videoporadny s Ondřejem Vojtěchovským

7. 12. 2016 | Lukáš Istenčin

Záznam videoporadny s Ondřejem Vojtěchovským

Celých 60 minut bylo věnováno vašim dotazům, na které odpovídal cyklistický trenér a lékař Ondřej Vojtěchovský.

Některé z vašich dopředu zaslaných dotazů:

"Četl jsem, že závodníci týmu Etixx Quick Step absolvují testy, kdy se jim zátěž zvyšuje každých 6 minut a během nich se jim dvakrát odebírá krev a určuje koncentrace laktátu v krvi. Mé testy vypadají tak, že se mi zátěž zvyšuje každé 3 minuty a během nich se krev odebere jednou. Jsou to dva růzé postupy, které přinesou stejný výsledek, nebo by se lišila i samotná laktátová křívka?"

"Martina Sablíková prý při svých vítězných časovkách jede s průměrnou frekvencí šlapání často nižší, než 80 ot./min. Při posledním MS v cyklistice jsem si všiml, že závodníci často jezdí s průměrnou frekvencí šlapání 100 ot./min. a vyšší. Je frekvence šlapání čistě individuální záležitostí, nebo se dá nějakým způsobem určit ta optimální? Jakým? "

"Po cyklistické sezóně jsem si dopřál odpočinek a chci se vrátit zpátky k tréninku. Jak dlouhý by měl takový odpočinek být? A mělo by se jednat o odpočinek, kdy opravdu nic nedělám, nebo se mám věnovat nějakým jiným sportovním aktivitám, na které jinak nemám dostatek času?"

"Při tréninku silové rychlosti, tedy tréninku v kopcích na nízké kadenci tepově kousek pod ANP, se dlouho razilo, že následný odpočinek mezi intervaly SV má být stejně dlouhý, jako interval SV. V posledních dvou letech jsem v cyklistických periodikách opakovaně zaznamenal přístup, kdy bylo doporučován jako dostatečný čas k odpočinku mezi intervaly SV pouze čas v úrovni ¼ délky intervalu SV, což je samozřejmě podstatný rozdíl. Zajímal by mne aktuální názor Ondřeje na tento trend zkracování regenerace mezi intervaly intenzit."

"Pro přechodné a přípravné období existuje názor, že je dobré v malé míře (např. 2 x 1 - 2 hod týdně) zachovat trénink ve vysokých intenzitách (zóna 4 - 5). Argumentem je snaha o budování vyšší a vyšší výkonnosti, kdy vynechání vyšších intenzit po delší období výkonnost neudrží a naší předchozí výkonnost budujeme stále znovu a znovu. Obdobným příkladem může být snaha o zvednutí 150 kg na benchpress, čehož zvedáním 80 kg "celou zimu" nedosáhnu. Jaký je na to váš názor?"

"Na základě vašich zkušeností: Jaké nejčastější chyby se v tomto období cyklisté dopouští?"


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Řidítka Specialized Carbon Fact S-Works...

Prodám nová Carbonová řidítka Specialized...

4000 ,- Více..

Karbonové košíky Fondriest

Prodám tyto luxusní karbonové košíky....

1200 ,- Více..

Specialized Stumpjumper FSR Comp

Prodám trail bike Specialized Stumpjumper...

29990 ,- Více..

Kliky Shimano

Prodám demontované kliky z nového kola...

700 ,- Více..