Cyklotrenažér TACX 1810 Speedmatic

Opět se podíváme na jednu z možností domácího tréninku na kole. Nedávno jsme si představili brzděné válce od CycleOps a tentokrát se zaměříme na trenažér od dalšího světoznámého výrobce holandského TACX. Trenažéry patří asi k nejpoužívanějším domácím mučidlům, což potvrzuje i naše právě probíhající anketa. V sortimentu značky TACX jsou zastoupeny trenažéry různých kvalitativních a cenových stupňů. Od jednoduchého, brzděného vzduchem prostřednictvím lopatek, přes různé kvalitativní stupně magneticky brzděných až po modely s napojením k PC. S těmi na svém monitoru můžete nejen sledovat a zaznamenávat svoje tréninkové parametry, ale s dodatečným softwarem se i zúčastňovat virtuálních silničních, bajkových nebo dráhových tras i závodů. Můžete se tak třeba projet po Mallorce nebo poznat na vlastní virtuální kůži atmosféru věhlasné jarní klasiky Kolem Flander.
Co mají všechny trenažéry TACX výborně vyřešeno je velice snadná a rychlá instalace jízdního kola. Po nastavení před první jízdou stačí vždy jen dva pohyby dvěma páčkami a kolo máte v trenažéru upnuto a po taktéž snadném namontování regulační páčky na řidítka můžete začít trénovat. Ještě je samozřejmě potřeba podložit přední kolo do stejné výšky se zadním. V základní sestavě tohoto trenažéru podložka pod přední kolo chybí, ale stejně dobře poslouží kousek prkna nebo 12. vydání marxismu-leninismu. Jedním z nejvíce sledovaných vlastností trenažérů je jejich hlučnost, aby na vás při tréninku v bytě neběhali sousedi, že nějak často a dlouho perete prádlo. Tichý chod není zrovna nejsilnější stránkou testovaného modelu, hlučnost bych označil jako střední. Pozitivní ovšem je, že s rostoucí rychlostí jízdy se hlučnost již nijak zvlášť nezvyšuje.
Jízdní projev a tréninkové možnosti tohoto trenažéru jsou ovšem výborné a srovnatelné s mnohem dražšími modely. Zejména mě překvapila výborná funkčnost regulace brzdného odporu a možnosti silového tréninku. Nejnižší zatížení (stupeň 1) umožňuje velice lehké točení nohami „ na vyjetí“. Přidávání zátěže na vyšší stupně má velmi plynulý a postupný průběh deseti kroků. Při nejvyšším zatížení (stupeň 10) je brzdný odpor opravdu značný a jízda připomíná zdolávání nejtužších pasáží proslaveného Kochánova na Králi Šumavy. Ale i při tomto nejvyšším brzdném odporu jsem nezaznamenal žádné problematické jevy jako podkluzování pláště nebo nemožnost plynulého šlapání.
Souhrn - Cyklotrenažér TACX 1810 Speedmatic:
Výhody: Snadná a rychlá instalace kola, kvalitní brzdné těleso, výborné možnosti silového tréninku, příznivá cena.
Nevýhody: Vyšší hlučnost, jednodušší méně masivní konstrukce, nutnost přestavby při použití různých typů kol (viz. níže).
- Nejčtenější články
-
Jumbo už nemá s kým závodit. První, druhé a třetí místo na Tourmaletu si rozdělili Vingegaard, Kuss a Roglič
-
Časovka o vítězi Vuelty nerozhodla, přesto naznačila možný vývoj. Roglič přebírá roli jedničky týmu Jumbo-Visma
-
Znovuzrozený Evenepoel si po celodenním úniku dojel pro etapu a dres vrchaře
-
Úvodní etapa Okolo jižních Čech dnes odstartuje z Třeboně a vyvrcholí náročnými okruhy kolem Milevska
-
Jumbo si jede pro vítězství na Vueltě. Podaří se jim obsadit první tři příčky?
- Nejkomentovanější články
-
Vingegaardův útok byl pro Jumbo výhodný, ale pachuť zrady zůstává
-
Podcast - Jumbo-Visma je fenoménem této doby
-
Názor: Nestavte krytou halu pro cyklisty v Brně
-
Vyzkoušeli jsme za Vás… závodní silniční kolo Van Rysel RCR
-
Nejzkušenější profesionál Luis León Sánchez letos ukončí kariéru