Důležité na konečném výrobku je již zmíněná kvalita výroby, kvalita konstrukce, ale také správná volba užití výrobku – sebedokonalejší silnička nebude nic platná ve fourcrossovém závodě. To je jistě značně extrémní příklad, ale i silnička pro závodní účely nebude nejvhodnějším nástrojem silničního cykloturisty a obráceně. Takže v kolekci značky musí být možnost nabídky vhodného výrobku, a potom samotný kvalitní výrobek.
Nám jedna firma dala nahlédnout do svého výrobního procesu. A to hned jedna z celosvětově nejvýznamnějších v cyklobranži – Merida. Ta původně vznikla jako výrobní závod pro americké značky produkující horská kola. Postupně si vytvořila vlastní značku a začala s obchodní činností. Merida je taiwanská společnost vlastnictvím i kapitálově a vyrábí na Taiwanu a v kontinentální Číně. Svůj základní konstrukční vývoj má v Německu a odtud také řídí svůj celosvětový marketing. Merida prodává své výrobky v podstatě na celém světě a vyrábí kola i jiných značek, často takových, která ani svou vlastní výrobní základnu nemají.
Takže Merida je z dnešního pohledu globální značka s vlastní konstrukční i výrobní základnou.
Pohled do výroby: Merida I.
Stálé téma cyklistických diskuzí: Co je to za značku? Odkud to k nám dovážejí? Kde se to vyrábí? Je to z Asie? V dnešním globalizovaném světě už není nic takové, jak se na první pohled zdá. Campagnolo je značka italská, ale kde se ková raménko brzdové čelisti? V Kamenickém Šenově nebo již někde jinde? Shimano je značka japonská, vyrábí doma v Japonsku, v Číně, v Malaisii, ale také u nás v Ostravě.
Co je důležité na výrobku? Kvalita určitě, cena zcela nepochybně, reklama, aniž si to chceme často připustit, tak jistě také. A co místo původu? A podle jakých kritérií je hodnotit? Vyrábět se dá kvalitně, méně kvalitně, nekvalitně, ale čím je to dáno? Důležité na výrobě je zkušenost s produktem, výrobní disciplína, dodržování technologických postupů a zpětná vazba. To všechno se dá shrnout pod označení kvalita výroby a ta je pořád značně závislá na kvalitě lidského faktoru čili kvalifikované pracovní síle.- Nejčtenější články
-
Tadej Pogačar opět předvedl, čeho je schopna kasta výjimečných. Když za to vzal šest kilometrů před cílem, neměl už soupeře. Jan Hirt předčil řadu špičkových vrchařů
-
Nevěděl jsem, že Wout spadl, řekl Van der Poel po sólovém triumfu. Van Aert doufá, že bude po pádu v pořádku
-
Mikel Landa profitoval z práce Jana Hirta. Když ale zaútočil, minul ho jak rychlík lokálku ten, kdo se v Katalánsku cyklistikou dobře baví – Tadej Pogačar
-
Třetí horská etapa, třetí vítězství Tadeje Pogačara a třetí sólové. Tentokrát ovšem trvající třicet kilometrů. Jan Hirt dokončil ve společnosti nejlepších vrchařů světa
-
Van Aert sestoupil ze sopky, aby se utkal s Van der Poelem. Poprvé se střetnou v pátek na E3 Harelbeke
- Nejkomentovanější články
-
Po druhém místě Pavla Bittnera a šestém Dominika Neumana jsme mohli být optimisticky naladěni i pro dnešek. Dočkali jsme se čtvrtého místa Lukáše Kubiše
-
Svět patří Pogačarovi! Slovinec pokořil soupeře 81 km dlouhým sólo únikem a podruhé vyhrál Strade Bianche
-
ERE Research – nejen parádní zapletená kola
-
Pogačar jde s dobou, na svém Colnagu má 165mm kliky, 30 mm široké pláště a 37 cm široká řídítka
-
Prolog Istrian Spring Trophy jen zvýraznil odskok devo sestav nejlepších světových týmů. Z jezdců českých týmů byl nejlepší Lukáš Kubiš, ale až ve třetí desítce