Pozvánka na Sport Life 2007: Merida
05.11.2007 | Libor Matějka, PR článek
Merida přichází s dvěma novinkami v produkci silničních kol. Tou první je nový karbonový rám a co jsme se dozvěděli ve firmě o tomto novém produktu? Celá inovace se odráží již v názvu: Scultura (v italštině socha) odkazuje na harmonický a nadčasový tvar, EVO odkazuje na vývoj (evoluci), kterou karbonový rám od Meridy prošel a FLX odkazuje na unikátní systém zadní stavby, který radikálně snižuje vibrace rámu při jízdě po nerovném povrchu a zaručuje vysokou boční tuhost a vertikální komfort.
Druhou novinkou je rozdělení produkce silničních hliníkových rámů do dvou řad ROAD a RIDE. A co vedlo Meridu k tomuto kroku? Dejme slovo zástupci firmy: "Důvod je zřejmý. Různí zákazníci mají různé potřeby a odlišný styl jízdy. Trénovaní cyklisté, kteří na kole jezdí pravidelně, disponují silnější muskulaturou a jsou schopni ujet velké vzdálenosti v nízkém aerodynamickém posezu. Tito cyklisté také potřebují daleko menší rozsah převodů. K tomu, aby zdolali nástrahy terénu jim stačí kliky se dvěma převodníky a daleko menší rozsah zubů na pastorku. Skupinu těchto kol s osvědčenou závodní geometrií, která je určena především pro vyznavače “klasické“ závodní cyklistiky, jsme zařadili do kategorie RACE. Hobby cyklisté, kteří nemají možnost na kole pravidelně trénovat, jistě ocení velký rozsah zubů na pastorku i kliky se třemi převodníky. Stejně tak budou jistě vděční za vzpřímenější posez, kterým se předchází bolesti zad a mezilopatkových svalů. Nelíbí se nám, když si cyklisté musejí upravovat geometrii rámu nevzhlednými podložkami představce. Z tohoto důvodu jsme přistoupili k následujícím úpravám v geometrii rámu. Pro modely kategorie Road RIDE jsme prodloužili hlavovou trubku. Horní rámovou trubku jsme nechali beze změn. Úhel sklonu spodní rámové trubky jsme nastavili tak, aby byl podobný sklonu představce. Rozšířili jsme sedlovou trubku - jednak z estetických důvodů, ale hlavně abychom ochránili sedlovku před zbytečně nadměrným tlakem v oblasti sedlové objímky. Díky unikátní geometrii rámu modelů RIDE jsou jejich řídítka umístěna přibližně o 3 až 5 centimetrů výš vzhledem k sedlu, než je tomu u rámu kategorie RACE. Tato relativně drobná odlišnost v geometrii umožní i méně trénovaným cyklistům pohodlnou jízdu v aerodynamickém posezu a to i během opravdu dlouhých vyjížděk."
Takže Merida jde cestou evoluce svého závodního vybavení, ale také cestou k stále rostoucí skupině hobby zákazníků, kteří mají logicky jiné požadavky na geometrii rámu i vybavení kola.
Mohlo by vás zajímat
BikePlan – online cyklopojištění plné výhod
22.03.2023
- Nejčtenější články
-
U Hradce Králové se otvírá specializovaná prodejna kol německé značky CUBE
-
Velká Bíteš-Brno-Velká Bíteš ŽIVĚ
-
Otevření obchodu Colnago & Assos ProShop v Opavě
-
Totální masakr na flanderských válečných polích. Snajpři z Jumba, Van Aert s Laportem, zničili peloton mezi Ypres a Wevelgemem
-
Dluhy Sazka Tour jsou uhrazeny, chystá se Czech Tour s nejvyššími ambicemi
- Nejkomentovanější články
-
Závodní program ATT Investments se kvalitativně posunul především o závody vyšší kategorie UCI, z nichž vyčnívá Tour de Hongrie
-
Mathieu sprintoval na vrchol, zatímco já už byl zničený svým vlastním zrychlením, řekl Tadej Pogačar k rozhodující akci
-
Tiberi zabil kočku a byl suspendován na 20 dní
-
Adam Ťoupalík z Elkov-Kasper vyhrál otvírák jarní sezóny pro české kontinentální týmy Trofej Umag
-
Dvacet je magické číslo
Cyklobazar is down!