Pozvánka na Sport Life 2007: Merida

05.11.2007 | Libor Matějka, PR článek

Pozvánka na Sport Life 2007: Merida

Merida přichází s dvěma novinkami v produkci silničních kol. Tou první je nový karbonový rám a co jsme se dozvěděli ve firmě o tomto novém produktu? Celá inovace se odráží již v názvu: Scultura (v italštině socha) odkazuje na harmonický a nadčasový tvar, EVO odkazuje na vývoj (evoluci), kterou karbonový rám od Meridy prošel a FLX odkazuje na unikátní systém zadní stavby, který radikálně snižuje vibrace rámu při jízdě po nerovném povrchu a zaručuje vysokou boční tuhost a vertikální komfort.

Nová Scultura EVO FLX je vlajkovou lodí Meridy v kategorii silničních speciálů. A my připravíme podrobnější představení tohoto rámu.

Druhou novinkou je rozdělení produkce silničních hliníkových rámů do dvou řad ROAD a RIDE. A co vedlo Meridu k tomuto kroku? Dejme slovo zástupci firmy: "Důvod je zřejmý. Různí zákazníci mají různé potřeby a odlišný styl jízdy. Trénovaní cyklisté, kteří na kole jezdí pravidelně, disponují silnější muskulaturou a jsou schopni ujet velké vzdálenosti v nízkém aerodynamickém posezu. Tito cyklisté také potřebují daleko menší rozsah převodů. K tomu, aby zdolali nástrahy terénu jim stačí kliky se dvěma převodníky a daleko menší rozsah zubů na pastorku. Skupinu těchto kol s osvědčenou závodní geometrií, která je určena především pro vyznavače “klasické“ závodní cyklistiky, jsme zařadili do kategorie RACE. Hobby cyklisté, kteří nemají možnost na kole pravidelně trénovat, jistě ocení velký rozsah zubů na pastorku i kliky se třemi převodníky. Stejně tak budou jistě vděční za vzpřímenější posez, kterým se předchází bolesti zad a mezilopatkových svalů. Nelíbí se nám, když si cyklisté musejí upravovat geometrii rámu nevzhlednými podložkami představce. Z tohoto důvodu jsme přistoupili k následujícím úpravám v geometrii rámu. Pro modely kategorie Road RIDE jsme prodloužili hlavovou trubku. Horní rámovou trubku jsme nechali beze změn. Úhel sklonu spodní rámové trubky jsme nastavili tak, aby byl podobný sklonu představce. Rozšířili jsme sedlovou trubku - jednak z estetických důvodů, ale hlavně abychom ochránili sedlovku před zbytečně nadměrným tlakem v oblasti sedlové objímky. Díky unikátní geometrii rámu modelů RIDE jsou jejich řídítka umístěna přibližně o 3 až 5 centimetrů výš vzhledem k sedlu, než je tomu u rámu kategorie RACE. Tato relativně drobná odlišnost v geometrii umožní i méně trénovaným cyklistům pohodlnou jízdu v aerodynamickém posezu a to i během opravdu dlouhých vyjížděk."

Takže Merida jde cestou evoluce svého závodního vybavení, ale také cestou k stále rostoucí skupině hobby zákazníků, kteří mají logicky jiné požadavky na geometrii rámu i vybavení kola.

loading...



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Podporují nás

ActiveTour
BikeTour
Canyon
Continental
Cratoni
Cube
CYKLOŠVEC
Cyklotrener
Ekoi
ENDORPHINE
ENDURA
Equinox
Fanatik
Flashsport
ForBikes
Fulcrum
HJC
Kalas
Knog
Kolokram
Koloshop
LETAPE
Lapierre
LOOK
MOJEKOLO
Penco
ProgressCycle
ROUVY
Santini
Schindler
SPKOLO
Tubolito
Veloklasik
ZOOKEE