PP: Radku, jaká vlastně byla uplynulá sezóna?

Rozhodně byla dobrá. Bohužel či spíš bohudík, jsme postoupili do vyšší kategorie. Na to plno lidí nebylo úplně připravených. Bylo to těžké, plno závodů se nedojelo. Ten postup jsem osobně hodně poznal. V zahraničí jsem tak prakticky žádný úspěch nezaznamenal. Naštěstí se dařilo alespoň v Čechách. Vyhrál jsem pohárový závod v Rokytnici, udělal traťový rekord na oblíbené Lopatárně v Plzni, což tak úplně jednoduché není vzhledem k tomu, že se zde závodí týden co týden už několik let. I když to bylo pro zábavu, tak s Bejkem a Maňasem (Petr Benčík a Martin Mareš – pozn.aut.) jsme vyhráli Nova Autor Cup. Ale jak říkám, to bylo jen zpestření.

PP: Hovořil jste o postupu do série profesionálních kontinentálních stájí. V čem byla hlavně změna?

Hlavně v rychlosti. Až na pár klasik v Belgii se délka závodu nijak příliš nelišila, ale ta rychlost a styl závodění, v tom byl obrovský skok. Jedete a lidem kolem vás snad ani nedocházelo. Pro mne to bylo prostě neuvěřitelné.

PP: Jaký pak byl první dojem ze startů, kde kolem vás jsou i závodníci série ProTour?

Dojem byl rozhodně dobrý. Z těch lidí jde respekt hlavně proto, že jste zvyklý je vidět v televizi a najednou stojíte vedle nich na startovní pásce. Cítil jsem to, protože vím, že bych určitě do nikoho z nich nestrčil, rozhodně ne s nějakým úmyslem. Na Mallorce to byl třeba Contador. To není strach, ale opravdu respekt, protože ti lidé už něco dokázali.

PP: Jaká byla léta v PSK Whirlpool-Author?

Byl jsem tam tři roky a pro mne to bylo krásné období. Vůbec na nic si nemohu stěžovat, protože jsem tam byl maximálně spokojený. Byl jsem rád, že jsem dostal šanci v takové stáji jezdit a navíc se v ní i tři roky udržet. Tento tým stále stoupá a má vysoké ambice, což je dobře. Dokazuje to i příchod Patrika Sinkewitze. Jsem přesvědčený, že to týmu prospěje, aby pak dokázal ještě více uspět.

PP: Co to, že přecházíte ze silnice na biky?

Měl jsem možnost jít do Sparty nebo do Příbrami. Nakonec jsem podepsal teplickému Factor Bike Teamu. Než jsem odešel na vojnu, tak jsem v Teplicích začínal. Tady byla i nabídka nejlepší. Z horských kol bych měl jezdit hlavně seriál Kolo pro život a pak maratóny. Určitě chci dál závodit i na silnici. Mám volnou ruku a chci objet na silnici všechny závody českého poháru. Kdybych chtěl jen závodit, tak bych šel do Příbrami, ale teď už začínají pro mne být zajímavější biky a Kolo pro život. Na biku a cyklokrosu jsem totiž začínal. Byl jsem juniorský reprezentant na horských kolech a do 23 let v cyklokrosu, takže to velká neznámá není a vracím se po osmi letech. Tehdy mi na vojně v Dukle Brno terén nedoporučili a já se vrhnul pouze na silnici.

PP: Jak byste se podíval na svoji silniční kariéru?

Jsem v celku spokojený. Do královehradeckého týmu PSK Whirlpool-Author chce celá republika. Všichni, co jezdí, se tam chtějí dostat a já tam byl tři roky. Jsem s ní tedy spokojený.

PP: Co vám třeba utkvělo v hlavě?

Tour de la Avenir. Na tenhle závod hrozně rád vzpomínám. Bylo to poprvé něco top, co jsem zažil. Tuším, že jsem tam byl s nároďákem do 23 let. Předtím jsem už pár závodů venku jel, ale tenhle byl top. Dodnes je to největší závod pro jezdce do 25 let. Tam, kdo vyhraje, tak jde do týmu Pro Tour, pokud tam už není. Beru vůbec úspěch, že jsem ho dokončil. Je dlouhý, těžký, pro mladé jezdce je to jako Tour, jede se přes Francii, takže profil je i hodně podobný.

PP: Jak trávíte dny po sezoně?

Nejdříve jsem měl volno a teď už zase trénuji. Přípravu mám stejnou jako na silnici - posilovna, tělocvična, silnice, když to nejde, tak jsem v terénu a se sněhem přichází běžky. Závodit naopak začnu později, někdy v dubnu. Tentokrát to nebude závod brzy jako loni na Mallorce. Pokud se ale nebude tento závod krýt s jiným, tak by Brno-Bíteš měl být prvním v sezoně.

PP: A když se bude silnice krýt s bikovým závodem, který dostane přednost?

To asi nebude záležet tolik na mně, ale na týmu. Pokud budu mít dobře rozjeté biky, tak dám přednost biku. Je to přece jen bikový tým, takže ty bych měl preferovat.