Rozhovor s Leo Königem

14.02.2012 | Libor Matějka

Rozhovor s Leo Königem

Vloni se v žebříčku CQ umístil mezi českými závodníky na 2. místě. Překvapil na závodech Okolo Rakouska, Tour de l´Ain a Kolem Anglie. Potom překvapili organizátoři Giro d´Italia a jejich ředitel Acquarone pozváním druhodivizního týmu NetApp na květnové etapy.

Z roku na rok je Leopold König lídrem týmu pro jeden ze třech závodů GrandTour a to je výzva nejen pro něho, ale nakonec i prubířský kámen mladého týmu NetApp.

Co má za sebou, jak vypadala příprava, jaké je očekávání týmu a pozice Leopolda před tak velkým závodem? Využili jsme jeho týdenní přítomnosti doma a trochu ho vyzpovídali.

Jel jsi první závod na Mallorce, jaký byl? Jak ses cítil?

Docela dobře, zejména pocity v pelotonu, ale v závěrečném kopci to samozřejmě ještě nebylo to pravé. Nejezdil jsem letos ještě žádnou intenzitu směřující k rychlosti, to přijde teprve v závodech v druhé polovině února a v březnu.

Bohužel zrušili čtvrtý závod, kvůli sněhu, jaké bylo na Mallorce počasí?

Ta vlna chladného počasí se nevyhnula ani Mallorce. Tolik sněhu jsem tady ještě nezažil. Takže bohužel v tomto směru se to moc nepovedlo. Zejména v horách bylo chladno a sníh.

Jaká byla dosavadní příprava?

Byli jsme před koncem roku dva týdny na Lanzarote, potom mám za sebou další dva týdny na Mallorce v lednu a nyní také téměř dva týdny. Bohužel se nepodařilo naplnit ty první závody. Challenge Mallorca nejdříve zkrátili z pěti závodů na čtyři a potom museli zrušit i poslední závod. Ale nikam nepospíchám, bojím se předčasné formy. Když jdu do závodění a trénování s plným nasazením, přijde mi rychle forma a potom ji udržet až do května není jednoduché. Se dvěma vrcholy se také nedá počítat, na to je naopak času málo a tak se snažím trochu příchod formy brzdit.

Jak ti zněla zpráva o tom, že NetApp získal divokou kartu na Giro?

Bylo to rozhodně velké překvapení pro všechny a začíná se mi naplňovat jeden sen.

Co to znamenalo pro tým a kluky, byli jste překvapení?

Musím přiznat, že my jsme překvapení byli, moc jsme s tím nepočítali, i když nám Heppner s Denkem tvrdili, že je to reálné, že naše šance jsou aspoň padesátiprocentní. Překvapení bylo zřejmě i na straně italských fanoušků, vždyť nepojede Garzelli, Di Luca. A to nás hodně zavazuje, je to cítit i ze strany vedení týmu, neudělat na Giru ostudu.

Ty jsi z roku na rok lídr týmu pro jeden ze třech závodů Grand Tour, už jsi studoval etapy?

Samozřejmě, že jsem se na to podíval. Je to výzva a zatím něco nepředstavitelného. I když si věřím, že by to mému pojetí cyklistiky mohlo vyhovovat. Nakonec mám nejvíc obav z prvních kilometrů ještě v Dánsku, abych se nedostal do nějakého nepříjemného pádu a neztratil motivaci hned na začátku, to by byl potom závod hodně dlouhý.
I když neříkám, že v každém případě pojedu s ohledem na celkovou klasifikaci, uvidíme až v průběhu závodu, jaké si s týmem a vedením stanovíme cíle. Dlouhé a těžké etapové závody mám rád a cítím se v nich dobře, samozřejmě mám zatím zkušenosti jen s těmi týdenními.

Není to rozhodně jednoduché, nejste nijak velký tým, dát dohromady devět lidí ve vašem kolektivu, může být problém.

Ano, mnoho závodníků se závody této kategorie nemáme, ale cítím, že je to výzva.

Jak se budeš připravovat?

Teď jsme s Honzou Bártou trénovali hodně tvrdě, ale ne rychle.
Jezdíme opravdu velké objemy a snažíme se být často v kopcích, i když říkám zatím jen v pásmech vytrvalosti. Mám z toho dobrý pocit.

A závody?

Od neděle jedeme ve Španělsku v Andalusii Ruta Del Sol, potom jednorázovku v Almerii a následně Kolem Murcie, tu bohužel také zkrátili, je jen dvoudenní.


Na Murcii se potkáš poprvé s Romanem Kreuzigerem, těšíš se na srovnání?

Těším se na závody, Roman je mnohem zkušenější, žije ve světě takové velké cyklistiky mnohem déle a už absolvoval poměrně dost GrandTour, to je jeho obrovská výhoda. Ale je to v určitém ohledu velká výzva, podobné srovnání. Přeci jen si pamatuju srovnání už od juniorů, teď bude vrcholit naše jarní sezóna při stejném závodě.

Co tě čeká v dubnu?

Vrcholem přípravy bude Giro del Trentino (tam pojede i Roman), před tím pojedu jednorázovku Giro Appennino a na přelomu března a dubna závody v Belgii, ne ty kostkované, ale ty kopcovitější – ardenské.
Ještě před tím bychom měli jet v Itálii Coppi e Bartali, to je závod, který jsem už jel několikrát. Tam se jezdívala týmová časovka, to by nám mohlo zapadat do přípravy.
Časovka družstev se určitě jede na Trentinu, což je pro přípravu dobré. Sjíždět se začneme už nyní ve Španělsku.

Po Trentinu zůstávám ještě týden v Itálii, tým odlétá na klasiku do Frankfurtu, ale já mám výjimku a projedu si nějaké etapy a kopce Gira.

Takže máš v týmu opravdu cíle směřující vyloženě k Giru?

Ano, už v přípravě a ne já sám, i Honza Bárta má trošku jiný program. Nemusíme se snažit dělat výsledky hned v prvních závodech. S tímto ohledem jsme i trénovali, nejezdili jsme intenzivní úseky směřující k rychlosti.
Neměli jsme v plánu ani lednovou Argentinu, Honza nestartoval ani na Mallorce. Zátěž se bude stupňovat v průběhu jara.

Co děláš teď doma v těch mrazech?

Doma jsem necelý týden a trénuju převážně na ergometru, dneska tři hodiny. Především posilovací úseky. Pokud ty mrazy trochu povolí, půjdu na horské kolo. Ale s tím ergometrem nemám problémy, v pátek už odlétáme do Španělska.

Tak ti přejeme co nejpodařenější vstup do této důležité sezóny a těšíme se my i podle reakcí mnoho dalších českých fanoušků na květnové etapy Gira.

Foto Libor Matějka, Jan Sušánka a Tým NetApp


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Marco
Sky´s the limit!
14.02.2012 13:04:17
nadvor
Dobré čtení, díky.
14.02.2012 18:52:51
rum
Hezký článek i když mohl být obsáhlejší. Dále jsem chtěl navrhnout, aby příští rozhovor byl s Janem Bártou, kterýžto je v současnosti stejně úspěšný, bohužel pořád nějak přehlížený. Myslím, že při množství našich silničářů v nejvyšší lize by to už stálo za nejméně dvojstránku v 53x11, samozřejmě foto na titulní straně, obsáhlý životopis k tomu, plakát s podpisem....kdo jiný by měl být v tomto první?! Děkuji Rum
15.02.2012 7:35:15