RC: Podepsal jsi nakonec v Astaně, byly i jiné nabídky?
Roman Kreuziger: Bylo několik dalších, ale nebylo jich moc, protože u mě platila v Liquigasu opce.
RC: Takže tě nový tým musel vykoupit?
Roman Kreuziger: Ano, tím pádem se výběr zúžil jen na týmy, které na to měly prostředky a měly o mě zájem.
RC: Které týmy to byly?
Roman Kreuziger: To už nemá cenu rozebírat, ale mnoho možností to nebylo.
RC: Byl to i Armstrongův RadioShack?
Roman Kreuziger: Byl, ale oni mají podepsanou smlouvu se sponzorem jen do konce příštího roku a jistotu licence ProTour také jen pro příští rok. Nechtěl jsem přestupovat jen na jeden rok a příští rok se znovu stěhovat do dalšího týmu.
RC: Ale teď nemá ani Astana jistotu licence ProTour.
Roman Kreuziger: Já o tom nic moc nevím, ale je jen málo týmů, které mají takové finanční možnosti jako Astana. Věřím, že se to dá i papírově do pořádku. Těžko vyloučí UCI tým, který je ve světovém žebříčku na prvním místě.
RC: Proč jsi chtěl z Liquigasu odejít, směřuje tým, který má italského sponzora a italské týmy jen k podpoře Italů?
Roman Kreuziger: Ne, to si nemyslím, Liquigas je mezinárodním týmem, letos zde bylo šestnáct cizinců, ale já chtěl změnu, v tomto týmu jsem byl opravdu hodně dlouho. Byla potřeba získat novou motivaci. Příchodem Ivana se také zaměřují víc na Tour. Nakonec Liguigas je na druhém místě žebříčku, vyhrál dva etapáky GrandTour, to jsou výborné výsledky a ty jsme měli po celý rok. Nibali vyhrál už v Argentině a potom na konci sezóny ve Španělsku. Basso byl první na Giru, mnoho jednorázových závodů vyhráli i mladí jezdci.
RC: Proto jsi chtěl změnu, byl jsi až třetím v týmové konkurenci?
Roman Kreuziger: Chtěl jsem změnu z důvodů nové motivace, nemyslím si, že jsem byl v týmu třetí.
RC: Od té doby, co jsi poprvé startoval za Liquigas na Tour de France, tak jsi měl každoročně hodně podobný program, Nice, Romandie, Švýcarsko, Tour. Budeš něco měnit?
Roman Kreuziger: To je velice pravděpodobné, právě to je součástí nové motivace, zkusit některé věci jinak.
RC: Probleskly zprávy, že bys zkusil i Giro?
Roman Kreuziger: Je to možné, změny v programu budou asi opravdu velké. Giru se nebráním.
RC: Velké změny budou i ve změně materiálu, už víš na čem budete příští rok jezdit? Specialized avizoval podporu jen týmu Saxo Bank.
Roman Kreuziger: Ve výběru je asi pět značek, rozhodnutí padne tento týden a tým oznámí dodavatele kol na Lombardii příští víkend.
RC: Výběr jezdců v týmu je uzavřen? Vinokurov pokračuje i v další sezóně?
Roman Kreuziger: Myslím si, že už moc změn nebude. Co se týče Vinokurova, je jasné, že směřuje ještě jednou ke startu na Tour a podle jeho slov na konci sezóny ukončí kariéru.
RC: Ono se i zázemí týmu stěhuje k Nice, je to kvůli tomu, že se bude potom Vinokurov věnovat řízení týmu?
Roman Kreuziger: Letos bylo rozdělené, něco bylo v Itálii a něco u Nice, ale nebylo to příliš funkční a tak to pro příští rok centralizují.
RC: Sezónu jsi ukončil Vueltou, nemrzí tě, že ses nezúčastnil mistrovství světa? Nakonec ten okruh nebyl tak jednoduchý, mohli tam mít šanci i klasikáři?
Roman Kreuziger: No, já si myslím, že ten okruh nebyl těžký a taky přijela skupina do spurtu.
RC: Ale v závěru byl silný Gilbert i Italové.
Roman Kreuziger: Italové ne v závěru, nejsilnější byli tři kola před cílem a to bylo asi příliš brzo, ale jak jsem řekl, dojela skupina a spurtovalo se, to by pro mě nebylo nejlepší. Taky organizace se závodem až v Austrálii byla příliš složitá.
RC: Děkujeme za rozhovor.
Zdá se, že pokud Astana nakonec uhájí licenci ProTour, tak ještě letos bude jedničkou týmu Vinokurov a Roman nastoupí na jeho místo v roce 2012. Náš závodník bude měnit tým i závodní program, mohli bychom jej vidět na Giru a to by mohlo být pro české fanoušky zajímavé. Otázkou zůstává, zda problémy Contadora nezasáhnou i Astanu, protože se objevují zprávy, že by Španělova kauza mohla mít základ v týmu. Informace zevnitř týmu Astana má prý belgický časopis Humo, který je naznačil na svých webových stránkách (časopis vyjde v úterý).
Odkaz na stránky časopisu a konkrétní rozhovor je [odkaz=http://www.humo.be/tws/actua/21126/alberto-contador-de-waarheid-over-clenbuterol.html]ZDE[/odkaz].
Foto Jan Brychta
Rozhovor s Romanem Kreuzigerem

Jednou z největších osobností silničářské scény byl na Bike Brno samozřejmě Roman Kreuziger. Využili jsme situace a požádali jej o rozhovor. Roman letos už ukončil sezónu a v jejím závěru podepsal novou dvouletou smlouvu s kazašským týmem Astana. Právě okolnosti přestupu, ale také situace okolo udělování licencí ProTour nás nejvíc zajímala.
- Nejčtenější články
-
Jumbo už nemá s kým závodit. První, druhé a třetí místo na Tourmaletu si rozdělili Vingegaard, Kuss a Roglič
-
Časovka o vítězi Vuelty nerozhodla, přesto naznačila možný vývoj. Roglič přebírá roli jedničky týmu Jumbo-Visma
-
Znovuzrozený Evenepoel si po celodenním úniku dojel pro etapu a dres vrchaře
-
Úvodní etapa Okolo jižních Čech dnes odstartuje z Třeboně a vyvrcholí náročnými okruhy kolem Milevska
-
Jumbo si jede pro vítězství na Vueltě. Podaří se jim obsadit první tři příčky?
- Nejkomentovanější články
-
Vyzkoušeli jsme za Vás… závodní silniční kolo Van Rysel RCR
-
Názor: Nestavte krytou halu pro cyklisty v Brně
-
Vingegaardův útok byl pro Jumbo výhodný, ale pachuť zrady zůstává
-
Podcast - Jumbo-Visma je fenoménem této doby
-
Vzrušující souboje, ale i pohodová atmosféra ozdobily možná poslední GigaCzech v Mělníce