Sedlo Prologo Choice

28.02.2007 | Michal Chadim, Libor Matějka

Sedlo Prologo Choice

Na loňských podzimních cykloveletrzích byla představena nová italská značka sedel Prologo. I když o zcela novou firmu se nejedná, jelikož je to dceřiná společnost známého taiwanského výrobce sedel Velo, který pod značkou Prologo představil šest typů high-end sedel, údajně vyráběných v Itálii.

Nejvíce novátorský je jejich model nazvaný Choice, se kterým jsme se mohli osobně seznámit a přinášíme vám pár postřehů o této novince. Prvním zajímavým řešením je, že sedlo je proděravělé dvěma řadami otvorů, které mají zajistit lepší větrání citlivých partií.

Druhou a největší novinkou je, že sedlo se skládá ze dvou navzájem oddělitelných částí. Spodní skořepiny a horního „polstrování“. Po sejmutí pojistky na zadním konci sedla (viz. první foto) lze obě části od sebe oddělit pouhým rozepnutím „cvočků“. Jaké má takové řešení výhody? Vrchní část se vyrábí ve třech různých typech. Základní typ tenký a s otvory, druhý se silnější gelovou výplní pro větší pohodlí a třetí typ bez větracích otvorů. Každý tento typ je dostupný v pěti barevných variantách – černá, modrá, stříbrná, bílá a červená. Navíc spodní skořepinová část má tři barevné varianty – černá, bílá a červená. Z toho vyplývá, že je dohromady možných až 45 různých kombinací typů a barev tohoto sedla.

Cena horní části se sice mírně liší v závislosti na typu, ale začíná již na jedné čtvrtině ceny celého sedla. Takže pokud se rozhodnete změnit design svého sedla, například z důvodu jeho přemístění na jiné kolo, tak toho můžete u Prologo Choice dosáhnout za relativně nízkou cenu. Stejně tak v případě, že jezdíte velké dávky kilometrů a horní část za nějakou dobu prodřete, můžete ji prostě snadno a levně nahradit novou.

Lyžiny sedla sice nejsou vyměnitelné, ale jsou ve dvou variantách - odlehčené titanové Pro Ti Solid a pevnější a o trochu těžší Pro Ti 1.4. Deklarovaná hmotnost sedla je 214 g s lehčími lyžinami a 226 g s těmi těžšími.

Z dalších modelů stojí za zmínku vlajková loď značky Prologo – Scratch. Skořepina tohoto sedla je označená jako HDW (high weave density) a je tvořena karbonem o různé síle, hustotě a elasticitě na různých místech. Sedlo je zaměřeno zejména na maximální pohodlí a určeno jezdcům, kteří na kole tráví dlouhé hodiny. Ale i přes poměrně širší tvar a bohaté vypolstrování dosahuje velmi dobrých váhových parametrů. Deklarovaná hmotnost 182 g patří rozhodně mezi špičku v segmentu pohodlných sedel.

Pro gramaře má Prologo model C.ONE30. Karbonové „holé skořepinové“ sedlo váží pouhých 130 g.

Z šesti modelů značky je pět určeno především pro výkonnostní použití na silničních kolech a XC. Jediný model Bonedge má určení pro DH a freeride jezdce.

Zajímavostí je, že tato sedla od letošního roku montuje na svá kola Colnago a také některé týmy podporované tímto výrobcem je budou používat, například ProTour tým Milram nebo profesionální kontinentální tým Tinkoff. Tak můžeme sledovat, který model používá Petacchi, Zabel, Hamilton, Ignatiev, Hondo nebo Commesso. Právě zejména s novým ambiciózním italským týmem Tinkoff úzce spolupracuje značka Prologo při vývoji svých sedel. V současnosti zejména při přípravě nového sedla určeného speciálně pro časovky.


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Honza (RC)
Zajimalo by me, jakej je ten tvrdej okraj toho sedla, nedokazu si moc predstavit, jestli to netlaci...?
28.02.2007 13:49:46
Petr Žalud
To máš pravdu, celkem dost to na těch fotkách přesahuje. Máte na tom už něco najeto? Taky mě připadá, že to odvětrání je jen habaďůra, protože na té odmínatelné vložce je v místě, kde je dotyk těla minimální, přitom skořepina je děravá celá. Sou už nějaký doporučený ceny?
28.02.2007 13:56:42
cervik
Jsem zvědav, kolik těhle sedel uvidíme na fotkách na Tour 07. Řek bych, že většina profíků stejně zůstane jezdit na Flitech a dalších sedlech, který sou po léta osvědčený.
28.02.2007 16:23:32
Libor (RC)
Dukla tato sedla bude jezdit, ale příjdou až příští týden, tak se podělíme se zážitky (sedacích partií), zatím je to jen zajímavost. Ale má to masivní podporu v inzerci v časopisech (co jsem viděl v Tour, Bicisport)
28.02.2007 17:28:10