Tým Europcar stále žije

27.08.2015 | Marek Matějka

Tým Europcar stále žije

Francouzský tým Europcar už od loňského podzimu shání nového sponzora, který by zajistil budoucnost tohoto tradičního celku. Zatímco společnost Europcar s podporou cyklistiky končí, Jean-René Bernaudeau, manažer a majitel, stále tvrdí, že jeho tým bude závodit i v příštím roce. Mezitím však už započal odchod důležitých cyklistů jeho sestavy.


Podobnou zkušenost mají závodníci týmu Europcar už z minulosti. Při odchodu sponzora Bbox Bouygues Telecom před několika lety, hrozilo, že se tým rozpustí. Bernaudeaua však zachránil Europcar a také Thomas Voeckler, který byl jakožto největší hvězda týmu už domluvený s konkurenčním Cofidisem, ale zůstal věrný svému týmu. Společnost Europcar ale nikdy nijak zvlášť do cyklistiky investovat nechtěla a jen se „slitovala“ nad osudem nadějného týmu. Letos je situace stejná. Bernaudeau požádal své závodníky, aby počkali s vyjednáváním o novém angažmá do 15. srpna a pokud se mu do té doby nepodaří získat sponzora, můžou odejít. Jenže 15. srpna už bylo, Bernaudeau žádného nového partnera nepředstavil a tak se závodníci, o něž je zájem, rozhodli odejít. Tedy zatím se jedná pouze o dva cyklisty. Nejdříve odešel Cyril Gautier do AG2R La Mondiale a teď i největší hvězda týmu Pierre Rolland.

Rolland je jedním z mála, opravdu cenných cyklistů v dresu Europcaru. Nové angažmá získal v americkém Cannondale – Garmin, kde nahradí Dana Martina a Rydera Hesjedala na pozici lídra pro velké závody. Rolland u Bernaudeaua jezdil do roku 2009 a získal zde všechny své velké úspěchy. Vyhrál dvě etapy na Tour de France a také bílý dres nejlepšího mladého závodníka. Skončil celkově čtvrtý na Giro d´Italia a vyhrál celkem osm závodů. Nyní však jde za lepším, v Cannondalu by měl mít lepší podporu. „Pierre je závodník, který ukazuje odhodlání, styl a švih rok za rokem,“ okomentoval svého nového svěřence Jonathan Vaughters, majitel týmu Cannondale – Garmin. „Závodí stylem ze staré školy, jako jeden z mých nejoblíbenějších závodníků historie Thierry Claveyrolat. Stále na těžký převod, s hlavou nahoře a neustále útočí,“ dodal Vaughters. Podle Vaughterse by Rolland mohl jednou vyhrát puntíkatý dres nejlepšího vrchaře na Tour de France, což však také znamená, že nepředpokládá, že by se měl prosazovat v celkové klasifikaci. Na to v týmu má Andrewa Talanského.


Rolland přestoupil do Cannondalu, aby měl větší jistotu, podepsal na několik let a už tak nebude muset řešit, co bude příští rok. Ale ačkoliv Rolland a Gautier, dva velmi důležití závodníci týmu odešli, Bernaudeau stále věří, že příští rok budou stát na startu profesionálních závodů. Pro deník La Nouvelle République prozradil: „Nemůžu nic oficiálně potvrdit, ale jsem spokojený. Příští rok tým bude!“

Zvěsti o tom, kdo bude novým sponzorem týmu, jsou různé. Podle jedné verze by to měla být francouzská pekárna Sicard. Jiné informace mluví o tom, že Bernaudeau jel vyjednávat s potenciálním sponzorem do Velké Británie. Vypadá to však dobře a tým by se měl udržet na úrovni profesionálních kontinentálních týmů. Bernaudeau chce svůj tým budovat kolem Bryana Coquarda, talentovaného sprintera a jednou možná i klasikáře. Coquard je mladý a rád by v týmu zůstal, i když se o něj zajímá hned několik týmů. Zůstat chce i Thomas Voeckler, ale ten už není stejným závodníkem jako v minulosti.


Zájem ukončit kariéru v týmu Jeana-Reného Bernaudeaua má i Sylvain Chavanel, jemuž neprodloužil smlouvu tým IAM. Chavanel začínal v Bonjour a tak by zde chtěl také kruh uzavřít. Ani on už není tím závodníkem, jakým býval, ale jméno má a vítězit pořád dokáže. Vždyť ještě loni vyhrál GP Plouay. A letos startuje už na třetí Grand Tour. Podobně jako Voeckler může týmu dodat image. Nic tedy není ztraceno a byla by škoda, kdyby tento tradiční francouzský celek ze světa profesionální cyklistiky zmizel.

Foto Europcar


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste