Výsledky ankety AVDK

16.01.2016 | Libor Matějka

Výsledky ankety AVDK

Asociace výrobců a dovozců kol na sklonku loňského roku připravila anketu na průzkum trhu s jízdními koly. Podle informací AVDK se ankety zúčastnilo kolem 15 000 respondentů. Průzkum probíhal jen formou internetové ankety, na kterou upozorňovala cyklistická média. A tak je pochopitelně značně zkreslený a oslovil především cyklisty, kteří mají kolo jako svůj koníček a do své záliby investují více peněz než je obvyklé.


To napovídá otázka číslo 13, kde celá čtvrtina dotázaných uvažuje o nákupu kola v cenovém rozmezí 20 – 30 tisíc, na druhém místě je odpověď 10 – 20 tisíc a následují odpovědi 30 -45, 45 – 60 a 60 – 100 tisíc. Skupinu respondentů ještě odhaluje otázka č. 5, zda používají na kole nášlapné pedály? 59% odpovědělo, že ano. To také v celé populaci nebude pravda.


Silniční kolo používá čtvrtina dotázaných

Pochopitelně zvítězilo kolo horské, ale na třetím místě skočila silnička. Ne, kolo horské bylo rozděleno do několika kategorií a tak sice silnička skončila na pěkném místě, ale daleko za MTB. Přesto je 24,7% překvapivě vysoké číslo. V anketě chyběla ovšem otázka, kolik dotázaných cyklistů vlastní a používá víc kol.


Kolo už není jen dopravním prostředkem

I tato odpověď byla předem odhadnutelná. Ke kolu jako dopravnímu prostředku se hlásí 11,5% dotázaných (opět to bude hodně ovlivněné vzorkem respondentů), skutečnost bude trochu jiná. Ale pochopitelně kolo slouží především jako sportovní náčiní a jsme jedna ze sportovně nejaktivnějších populací na světě. 44,3 % používá kolo k udržování dobrého fyzického stavu a 34,5% jako zábavu, obě skupiny lze sečíst do jednoho čísla vyjadřující cyklistiku jako volnočasovou aktivitu. Pochopitelně i se závodní formou cyklistiky, té se věnuje 9,8% dotázaných a to je překvapivě vysoké číslo.

V anketě odpovídalo 82% mužů a 18% žen.
Většina dalších otázek směřovala k nákupnímu očekávání, to pochopitelně Asociaci výrobců a dovozců kol zajímalo. Statistiku odpovědí najdete ve fotogalerii.

RoadCycling lídrem v internetových médiích mezi silničními koly

AWDK se v neveřejně publikovaných výsledcích zaobíralo také čteností printových i internetových médií. Opět je nutné si uvědomit, kde asociace nabírala respondenty. Dalo se očekávat, že víc čtenářů si otevírá internet s tématikou cyklo, než kupuje cyklistické časopisy. Internet NEnavštěvuje v oblasti cyklistiky cca 20% dotázaných (těžko říci jak se o anketě dozvěděli a jak na otázky odpovídali), časopisy si NEkupuje 57% dotázaných!

Podle respondentů zůstává RoadCycling nejčtenějším portálem, který se zabývá výhradně silničními koly a především cyklistickým (silničním) sportem.

Mimo anketu AVDK

Výsledky ankety v této oblasti potvrdily naše předpoklady, i když jen RoadCycling zveřejňuje otevřeně základní data o návštěvnosti a konkurence to nedělá.

Za celý rok 2015 se nám zvedla návštěvnost o 7,84% a přibylo 10,38% uživatelů. A plusová čísla sbíráme ve statistikách již osm let.

Pochopitelně nás zajímají i další porovnání. Podle nezávislého měření společnosti Amazon, jsme byli v sezóně kolem 500 000 nejčtenějším portálem na světě! Nyní je to pochopitelně horší, ale jsme jen desetimiliónovým trhem se specifickým jazykem a to není tak nejhorší výsledek v konkurenci celé planety. Náš domácí nejbližší soupeř za námi (k dnešnímu dni) zaostával o více než 5 000 000 pozic!

Grafika AVDK

gallery



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


lata ferdus
Ke druhe casti - chtel bych podekovat vsem, kdo pracuji pro RoadCycling.cz. Jste opravdu nej stranka v ceskych i slovenskych luzich. Diky!
16.01.2016 17:36:17
USPS forever
Vůbec mě nepřekvapuje těch 57% co nekupuje časopisy...
16.01.2016 19:39:25
Fanousek
To je zpráva typu: Vědci zjistili, že naprostá většina lidí chodících v neděli do kostela na mši jsou věřící
16.01.2016 20:49:55