Roman, fanoušci a média

08.09.2009 | Libor Matějka

Roman, fanoušci a média

Docela mě překvapuje vztah českého fanouška k Romanu Kreuzigerovi. Nikdo v historii české cyklistiky nedosahoval takových výsledků jako Roman, ale jeho mediální obraz je u nás spíše negativní, jak je to možné?

Docela mě překvapuje vztah českého fanouška k Romanu Kreuzigerovi. Nikdo v historii české cyklistiky nedosahoval takových výsledků jako Roman, ale jeho mediální obraz je u nás spíše negativní, jak je to možné?

Roman se pral při TdF o první desítku již ve svých 22 a 23 letech, před sebou má ještě dlouhou kariéru (pokud bude on sám chtít a dovolí mu to zdraví), může dokázat z českého pohledu nevídané věci, i kdyby nikdy Tour nevyhrál. V podstatě on takové věci již dokázal a dokazuje.

Přesto na internetových diskuzích má jeho osoba negativní nádech, já vím, že diskuzi dokáže otrávit pár jedinců a dokážou vytvořit hloupou atmosféru, proti níž se třeba ostatní vymezují, ale tím více rozdmýchávají oheň zažehnutý jedním, nebo dvěma „rýpaly“. V tomto je internet opravdu krutý, ten kdo si nad novinovým, nebo časopisovým článkem povzdechne, nebo zanadává, ten se na internetu může plně projevit v diskuzi a v podstatě otrávit celou atmosféru daných stránek. Příkladem toho je jistý „Dreamer“ na stránkách Cyklodiskuze, v jeho příspěvcích je opravdu hodně jedovatá slina a to již od začátku Romanovi kariéry. Co ho k tomu asi vede? Osobní zkušenost? Nebo jen prostá averze? Nebo nepochopení závodní cyklistiky?

Ano, to bolestně čiší z jeho příspěvků, je zřejmé, že naprosto nechápe podstatu silniční cyklistiky, tím mám na mysli závodní silniční cyklistiky a zejména profesionální. Nechápe základní princip toho, že silničář se může připravit v sezóně jen na některé vrcholy, že forma vydrží jen chvilku. A že především i mimo vrcholnou formu musí být cyklista na závodech. Žádný jiný sport nevyžaduje takové procento (30-40%, tj. 10-15 tisíc kilometrů u profesionálů) tréninkového procesu absolvovaného při závodech. A při závodech je na mušce médiím a fanouškům, a když ti fanoušci nejsou příliš cyklisticky vzdělaní, tak jako v Belgii, Itálii, Francii, tak je asi zaděláno na potíže a začnou vyčítat. Je to takový hospodský fotbalový postoj (fotbalový tým v souboji jeden proti jednomu musí usilovat o vítězství a má na to více lidí, které do jednotlivých zápasů může nasazovat, u cyklistiky je tomu jinak), který nemá nic moc s cyklistikou společného. Cyklistu, nebo jiné sportovce média a fanoušci na tréninku nesledují a nekritizují, jenže cyklista musí být v tréninkovém procesu i při závodech, kde média jsou a fanoušci sledují. A fanoušek cyklistiky by to asi měl umět pochopit. Ať mi Dreamer odpustí, že jsem si ho vybral v příkladu, ale je výrazným přispěvatelem zmíněných stránek a opravdu z jeho příspěvků čiší averze k Romanovi, ale asi nebude sám (a také to není na rozdíl od Romana osoba vystupující pod vlastním jménem, takže o jeho identitě můžeme jen spekulovat, což je jeho výhoda a Romanova nevýhoda, bohužel další stinná stránka internetu, kde za svým názorem nestojí osobnost, ale „nicka“, jak výstižné internetové slovo).

Tak trochu si jistou averzi ke své osobě způsobil Roman sám, především měl být více předvídavý a lépe připravený na nájezd novinářů při TdF. Sám se sportovně nejvíc zaměřuje na Tour, na kterou se díky dobré práci francouzských organizátorů zaměřují novináři z celého světa. Česká republika je zářným příkladem určité novinářské povrchnosti, celou sezónu je na silniční cyklistice nic moc nezajímá, potom přijde červencová Tour a jsou ve střehu.

A nyní k tomu máme domácího jezdce, který se pere o první desítku s nejlepšími, všechna velká média jsou v pohotovosti. Bohužel stále jen povrchně, Nova přináší bulvární stránku závodu, deník DNES vyšle na celou Tour svého redaktora, který požaduje každý den od Romana rozhovor, protože nemá možnost vyzpovídat jiného českého sportovce, když je tam Roman jediný. Česká televize zařazuje záznamy, silniční cyklistika začne být najednou zajímavá, ale ani lidé působící v českých médiích na ni nejsou připraveni. Žádná redakce českého média nemá cyklistického specialistu, nikdo z redakce vlastně nechápe podstatu silniční cyklistiky (stejně tak jako povrchní cyklistický fanoušek), je to prostě smutná pravda, ale na to měl být Roman lépe připravený.

Lze proto Romanovi vyčítat, že má k médiím odtažitý vztah, když se setkává i se žurnalisty cyklisticky vzdělanými, kteří chápou nuance cyklistického sportu? I když ani v samotné Itálii to není s médii zrovna jednoduché!

Přitom já osobně považuji právě Romana za velmi vstřícného, nikdy mi neodmítl rozhovor ani žádnou jinou spolupráci, je pravda, že jsem jej o to nikdy nežádal při TdF. On sám na svých internetových stránkách celkem otevřeně a často komentuje své postoje ke kariéře, k daným závodům a etapám, neznám žádné jiné osobní stránky, které by byly tak často světovým cyklistou aktualizovány, pokud mu tato aktivita vydrží, tak smekám.

Takže kde hledat hlavní příčiny této averze: 1) nejsme cyklisticky příliš vzdělaný národ, 2) to platí i o žurnalistech z hlavních médií, které nejvíc ovládají sportovní veřejné mínění, to letos platilo zejména o deníku DNES a Radiožurnálu, 3) Roman nebyl na tuto stránku svého profesionálního života dostatečně připravený a zejména při Tour si udělal špatné jméno.



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Dreamer
ahoj, osobne moc nechapu smysl tohoto clanku, okurkova sezona dle me jiz skoncila. [br] [br]Sve postoje proc pisu k RK tak jak pisu na cyklodiskusi jsem dostatecne obhajoval na onech strankach, rozhodne nemam energii ani cas zabredavat do dalsich diskusi na techto ci jinych strankach. [br] [br]Spousta lidi z cyklodiskuse me zna osobne, rozhodne nejsem zadna anonymni figurka na internetu. [br] [br]S pozdravem, [br] [br]Dreamer, pravym jmenem Karel Sousek.
08.09.2009 20:00:22
Libor(RC)
ahoj Karle, píšu ať mi to odpustíš, ale jsi v té negaci na Romana nevýraznější a tak jsem tě použil pro příklad, ale to není jen Cyklodiskuze, je to i jinde a mě to přišlo líto, že tu nyní máme výrazného cyklistu a přitom je postoj k jeho osobě tak moc negativní a tak zde přišlo takové zamyšlení
08.09.2009 20:15:41
valodja
no, já myslím, že tady jde spíš o to, že Roman sám i hodně jeho příznivců to někdy bere až moc "smrtelně" vážně a do téhle "vážnosti" se Dreamer vždy trochu vážně a víc žertem naváží... [br]chtělo by to víc nadhledu...i u Romana i u příznivců...a nakonec asi u všech... [br] [br]Romanovi držím palce, má před sebou ještě hodně práce.
08.09.2009 20:36:39
XXXXX
No tenhle článek je teda fakt trochu úlet :-) Dreamer je už léta na diskuzi i tak trochu provokatér a rád se u toho baví, musíte ho brát trošku s nadhledem. Že se k tomu bude vyjadřovat seriozní Roadcycling bych nečekal. [br]Víc než tyhle diskuze mi vadí prezentace cyklistiky na ČT. Ukážou pár záběrů z Vuelty, řeknou kdo vyhrál a že R.K. dojel 185. To že jel třeba celou etapu Bassovi na větru, že nejede na umístění ani slovo. Možná by se měli s R.K. domluvit na pár vět po každé etapě po telefonu, aby i divák nezajímající se o cyklistiku věděl o co tam jde.
08.09.2009 20:40:37
Ondra Z.
Myslím, že článek nevystihuje celou podstatu aRomanovi zase naopak malinko straní. Můj názor bych v bodech shrnul asi takto: [br]1. Romana považuju za cyklistu par excellence, fandím mu a jeho výkony sleduju i mimo Tour. [br]2. Ačkoliv ho osobně neznám, jeví se mi jako povahově spíš tichý a uazvřený typ, který příliš nestojí o "světla ramp". Tento povahový rys bych v žádném případě nehodnotil negativně. [br]3. Roman je profesionál (přístupem k tréninku, závodům, atd..). A ačkoliv je profi sport v esvé podstatě práce jako každá jiná (a kdo z jeho případných kritiků je ve svém oboru aspoň republikovou špičkou?), má jistá specifika. Jedním z nich je, že je závislý na zájmu fanoušků, potažmo médií. A právě tady vidím VELKOU Romanovu rezervu. Nejde vůbec o to, aby se před stratem etapy půl hodiny podepisoval. ebo každý den dával rozhovory.Stačí udělat gesto vstřícnosti - zamávat, pozdravit fandy a třeba jim klidně říct "sorry kluci, teď nemám čas, přijďte po etapě/jindy atd.." Myslím dvě tři věty jeho soustředění před etapou, která má x hodin nerozhodí (nebavme se o časovce) a ani cyklisticky "podprůměrně" vzdělaný fanda, má-li soudnost, ho neoznačí za nafoukance. To samé ve vztahu k médiím - rozhovor klině odmítnout, ale aspoň s nějakým drobným zdůvodněním.
08.09.2009 20:47:37
Dreamer
ahoj Libore, muj postoj k Romanovi neni vubec negativisticky, naopak mu velmi fandim. [br] [br]Kritizovat neco (uprimne z vlastniho presvedceni nebo z nadsazky a legrace, ktere se obcas nejde vyhnout) neznamena ze se k dane veci/osobe stavim negativisticky. [br] [br]Podle me precenujes vyznam internetu a jeho diskusi, dulezite je to co se deje v realu, ne virtualne. Takze potkal bych li nekdy RK osobne, stoprocentne bych k nemu pristupoval s pokorou a uctou. Kdyz pak ale zajede etapu na 140. miste, mam pravo jej druhy den na internetu kritizovat a nemusim byt odbornik na silnicni cyklistiku a znat vsech stopadesat duvodu proc tomu tak je. Neni to negativisticke, je to muj subjetivni pocit, forma vyjadreni je pak internetova diskuse. [br] [br]P.S. Nikdy jsem ve svych prispevcich k RK nebyl "jedovaty", neurazel jsem, ani nebyl sprosty.
08.09.2009 20:54:08
Derho
Potkat pana Karla osobně, tak bych mu nakopal do prdele!!! [br]Omlouvám se, ale to co předvádí.... on vůbec cyklistice nerozumí, ale pindat hloupě na to je jednička!!! [br]
08.09.2009 21:05:30
Borg
Já teda musím za sebe říct, že pan Kreuziger je velmi příjemný a milý. Za svůj život jsme ho potkal asi 4 a vždycky se ke mě choval velmi velmi příjemě, popovídal si,nechal se vyfotit. Samozřejmě by mě ani ve snu nenapadlo otravovat ho před etapou Tour. [br]Nenechte se ovlivnit novináři,kteří tomu nerozumý a přijedte třeba na Sport life, kde poslední tři roky pokaždé byl a poznejte ho osobně a uvidíte, že je to pohodovej borec.
08.09.2009 21:41:19
dddd
Karle jsi hnup...a raději piš o kuličkách na webu který nemá nic s cyklistikou společného...to bude lepší...
08.09.2009 21:46:03
Libor(RC)
Ahoj Karle, možná jsi jen "kašpárkem" stránek cyklodiskuze a více než k Romanovi se vyhraňuješ k ostatním přispěvatelům, ale věř mi, že i když je to jen nadsázka, ale dělaná na pozadí nějaké konkrétní osoby, tak jí to asi nebude příliš příjemné, a nechápu co je na internetové diskuzi virtuálního a proč bych se měl chovat jinak na internetu a jinak v přímém kontaktu, to mě hlava nebere.
09.09.2009 4:34:48
stary mlynar
Tento přístup k diskuzi silně zavání komunismem. Proč by musel být náš nejlepší cyklista ve všem dobrý? Přece může být také v něčem jiný/uzavřenost/. Úplně souhlasím s tím, že jeho prezentace veřejnosti je až idiotská. Glorifikace a placené reklamní články opravdu nadělají více škody, jak užitku. [br] Silně nesouhlasím s tím, že jsme cyklisticky nevzdělaný národ. Máme většinu cyklisticky nevzdělaných komentátorů, jak v TV, tak v tisku. To je jádro pudla. [br] Kritizovat kritiky a vyžadovat pouze pozitivní ohlasy - to se hodí fakt jen do socializmu.
09.09.2009 4:43:56
Daniel
navážu na Ondru Z. [br]Dle mého má RK opravdu rezervy v přístupu k médiím + fanouškům. Pravděpodobně to bude vycházet z jeho povahy která není exhibicionistická a tak se snaží spíš odhánět zájem než přitahovat. Žel dnešní sport často není jen o výsledcích ale o určité mediální vstřícnosti. [br]Je to v povaze porovnáme-li RK třeba s ZŠ je to opak . [br] [br]Dreamer : kritizovat někoho umí relativně každý - ale pochopit "proč" umí jen znalec a odborník - takže se zařaď ...
09.09.2009 4:45:06
Tomáš Korous
Romana jsem potkal párkrat na "Lopatě" (cyklista a nebo odborník ví, vy ostatní tápejte :-) ) a můžu potvrdit že je to tichý uzavřený kluk. Naprosto pohodový, ale je prostě spíš do sebe. Co psal OndraZ je asi trošku pravda, ale on je tam hlavně kvůli výsledkům. Od toho jsou tam ale lidi z týmu, kteří by mu s tím měli pomoct. Co řekl Libor na adresu Dreamera, s tím naprosto souhlasím. Proč se virtuálně navézt do někoho, kdo si zaslouží minimálně respekt, když v reálu bys to podle svých vlastních slov neudělal ? A co tu blaboli stary mlynar je taky docela nesmysl :-) Přečti si pořádně víc těch článků. Většina z nich je napsaná v duchu " taaak a Roman nám něco vyhraje", když nevyhraje napíše se "ON na to neměl !" "Zmařené šance čechů !", když se mu něco povede vyzní to jako "My jsme to říkali". Jo btw. věta "Silně nesouhlasím s tím, že jsme cyklisticky nevzdělaný národ." mě pobavila. Možná existuje nějaké povědomí, ale o závodní cyklistice toho většina lidí bohužel moc neví. Je to prostě pro ně moc cizí, zavání to těžkou dřinou a vyplynul by z toho pocit, že oni sami jsou ve skutečnosti horší, než jsou. A to normální běžná populace slyší nerada. :-D
09.09.2009 5:14:50
Jiří Malý
Hrůza a děs zatáhnout Romana Kreuzigera, potažmo jeho otce do sporu s jedním skutečným šílencem. Jak může hovořit o pokoře k RK, když ho od začátku tepe jako smyslů zbavený? Prostě klasický vesnický pes, co štěká za plotem. Takovou publicitu na RC mít nemusel. Chudák Roman. Do koho se obuje Dreamer pak? [br]odkaz
09.09.2009 6:25:40
Jirka
Kdyby jste znali Dreamera osobne, vedeli byste ze je uplne v pohode. Skodu tady dela pouze pan Matejka svym nicotnym clankem a je smutne ze si jako hlavniho nepritele vybral zrovna Dreamera. Proc pan Matejka tento clanek napsal? Z nudy? Z touhy po senzaci? Ci snad na objednavku od Kreuzigeru? To snad ne ...
09.09.2009 7:03:55
erge
Je to tu jako na CD. Nic není tak horké, jak se upeče. Ani u Dreamera. A je směšné, že se s tím už zabývá "celá republika". Ale kuš, vy všichni ukřivděnci. Chválit furt někoho až do nebe? Proč?
09.09.2009 7:22:58
Daniel
navážu na Ondru Z. [br]Dle mého má RK opravdu rezervy v přístupu k médiím + fanouškům. Pravděpodobně to bude vycházet z jeho povahy která není exhibicionistická a tak se snaží spíš odhánět zájem než přitahovat. Žel dnešní sport často není jen o výsledcích ale o určité mediální vstřícnosti. [br]Je to v povaze porovnáme-li RK třeba s ZŠ je to opak . [br] [br]Dreamer : kritizovat někoho umí relativně každý - ale pochopit "proč" umí jen znalec a odborník - takže se zařaď ...
09.09.2009 7:23:27
jar.jer
Bohužel je pravda taková,že o cyklistice národ neví nic.Je něco jiného jezdit na kole-jezdit ČP-jezdit proesionálně v cyklistickém zahraničí.NELZE být v laufu celou sezonu na požádání.Tour vyšla Křižákovi výborně.Ted zřejmě doladuje jen na MS.
09.09.2009 7:35:18
Jiří Malý
Jirkovi: [br]No jestli to neni právě tak, že Dreamer je "v pohodě", což znamená, že je to vesnický štěkajíc pes, co jenom umí rejt a žvatlat v hospodě. Takové "pohodáře" známe všichni...
09.09.2009 7:47:23
Mářa
jar.jer: No, jestli mu vysla Tour, nevim no. Ja bych spis rekl, ze mu hrube nevysla. Ale s tim se neda nic delat. Se strevni chripkou by nikdo nepredvedl nejakej slusnej vykon. Tak ze to bych mu odpustil. Ale ty kecy, jak ho otravuje chodit pro bilej dres? No, nevim...
09.09.2009 7:55:36
Libor(RC)
Milý Jirko: „Kdyby jste znali Dreamera osobne, vedeli byste ze je uplne v pohode“, asi ano já mu to neberu a jeho osobně neznám, tak jak on osobně nezná Romana, pokud si on vybral Romana k projevům jedovatosti na veřejné diskuzi, tak je to v pořádku? A když se začne psát o něm, tak je to špatné? No chvilku si zažije to, co si o sobě občas přečte i Roman a najednou tak trochu víc na očích jako osoba, ne jako „nicka“ Dreamer. Zdá se, že mu to není příliš příjemné, proč se chováme na internetu jinak, než ve skutečném životě? Proč jsem si vybral Dreamera? A proč si on vybral Romana? Ať se s ostatními „nickami“ na diskuzích hádá o čem chce, ale ať nezapomíná, že je někdy na druhé straně člověk, ne „nicka“.
09.09.2009 7:55:44
Jirka
2 Matejka: takze ty rikas, ze cyklistu nelze kritizovat? Fotbalista nebo tenista hraje spatne kazdy to vidi a kritizuje. Cyklista udela vysledek, vsichni jasaji, v poradku. Cyklista dojizdi na chvostu startovniho pole a ted co s tim? Ty mas denni vystupy tepu/wattu od Romana ze vis, ze udelal maximum a nemohl zajet lepe? Normalni fanousek, tedy i Dreamer, nema potrebu a ani nerika ze je odbornik, presto kritizuje stejne cyklistu i tenistu nebo fotbalistu. Proc merit kazdemu jinym metrem?
09.09.2009 8:09:20
Libor (RC)
ne já vím, že dělá a říká to stejné, není rozpor mezi jeho závoděním a tím jak to komentuje. A vím, že nemůže každý závod jet na maximum, tak jako se nejede celá etapa na maximum, nebo máš na silniční cyklistiku jiný názor? Třeba, že se má dělat stále tak nadoraz, jako třeba atletický sprint, v šesti startech za rok na 100metrů můžeš běžet opravdu na 100%!
09.09.2009 8:16:46
danielson
to Mářa: naprostý souhlas! i když ti něco nevyjde jak bys chtěl, tak se musíš mít natolik pod kontrolou a přemýšlet o dopadech svých slov... známe média, že?!! křížák holt v tomhle ještě není profík, ale on si zvykne... chybami se člověk učí !! [br] [br]to all: CD je fajn portál, kde se najdou užitečné informace (technického rázu), které ušetří nejen nervy ale často i peníze... to že tam diskutuje pár chlubílků a všeználků tak jaksi ke koloritu netu patří, stačí je prostě ignorovat a přestane je bavit vůbec přispívat... nemyslím že by to mělo někoho znepokojovat a rozhodně si nemyslím že to stojí za článek - ale budiž! :)) [br] [br]to RK: vím že je to stará písnička, ale nikde ale opravdu NIKDE jsem nenarazil na téma křižák a doping...?!! že by TABU???? :)) ... [br] [br]
09.09.2009 8:23:17
Dalibor
Samozřejmě, že lze kritizovat, potíž je v tom, že Dreamer téměř výhradně kritizuje, případně provokuje nebo si dělá srandu. Jak to ale má člověk, který Dreamera ještě nezná, na Internetu poznat, co? [br]Téma na CK o Vueltě mi dokonale znechutil. Téma na CK o Tour se taky předvedl, samé rýpání, to je fakt pohodář:( [br] [br]"to že tam diskutuje pár chlubílků a všeználků tak jaksi ke koloritu netu patří, stačí je prostě ignorovat a přestane je bavit vůbec přispívat" [br] [br]Takhle to ale maximálně může fungovat v reálu v partě nebo na malých webech, ale na poměrně velkých fórech je ignorování prostě neproveditelný. V tomhle je internetová diskuze jiná než v reálu. Přicházejí noví lidé zapojují se do diskuze, nechají se logicky strhnout, protože dotyčného neznají. Případně se do toho zapojí i ti, co ví, ale už se neudrží. Ideální prostředí pro ty, co se rozhodnou rýpat, prostě pohodáři.
09.09.2009 8:29:41
Dalibor
Libore, já si dokonce myslím, že na Internetové diskuzi by měl být člověk opatrnější než v reálu. Na webu se bavíš hodně s lidmi, které neznáš, takže někoho podráždit, urazit či vyprovokovat je velmi snadné. Holt ale máme tu svobodu:) [br]Pokud navíc na webu někdo záměrně provokuje a dráždí "vosy" bez rizika poštípání, je to posera.
09.09.2009 8:41:50
quassar
Uplne zbytecnej clanek, kterej nejenze nic neresi, ale imho dela dalsi zlou krev. Dreamera ctu na CD uz pomerne dlouho, ale ze by tvoril "hloupou atmosferu" okolo Romana Kreuzigera mi nepripada. Kolik lidi zna natoz cte cyklodiskuzi? V tomhle bych Dreamera ani CD neprecenoval. Osobne jsem rad, ze mame Romana Kreuzigera a ze hlavne diky nemu se zacinaji o cyklistiku zase trochu vic zajimat media a fanousci. Ale na zadek se z nej (zatim) opravdu neposadim, mame spoustu jinych sportovcu, kteri dokazali mnohem vic. Na druhou stranu uprimne Romanovi preju aby se jim vyrovnal, protoze vim, ze to nasi cyklistice urcite pomuze.
09.09.2009 9:28:20
Miloš Potocký
Docela pestrá diskuze. Je vidět že tento web sleduje opravdu hodně lidí. A to i tací které považuji za cyklisty pouze rozsahu židle, klávesnice, obrazovka a web cyklodiskuze ve smyslu jednooký mezi slepejma králem :-) Ano můj příspěvek do této diskuze je poněkud jedovatý a není to dáno tím že jsem jakoby v anonymitě, klidně vám ke kterým tímto směřuji to řeknu i do očí a na veřejnosti. [br]Celou diskuzi jsem si přečetl velice pozorně a určitě nelituji protože jsem si zase jasněji uvědomil několik zásadních věcí, jako například jak se do lesa volá tak se z ..... [br]A nyní trochu konkrétněji pane Korous zlatá slova o tom jak je to s chápáním cyklistiky. [br]Libore web cyklodiskuze a jeho drtivá většina nicků je z mého pohledu o ničem (to se týká čehokoliv o čem tam diskutují) a ukázkou toho co jsem zde již napsal. Neberme jim jejich svět :-) Osobně jsem tento web navštěvoval několik týdnů abych pochopil že není důvod abych v tom pokračoval, což se domnívám že jsem jeden z mnoha co to tak udělal. [br]Vždy a všude se ve svém životě setkáváme z našeho pohledu s provokatérama kterým nejde o nic jiného než něco rožťourat a žijou v představách jak jsou nejlepší. Ignorujme je, nenechme se vyvést z rovnováhy, buďme rádi a vděční za to že nejsme jako oni. Vždyť každý z nás zná osobně aspoň jednoho člověka který dokáže velice poutavě a bez zaváhání hovořit a diskutovat o věcech kterým vůbec nerozumí. A dobře víme že se ten dotyčný předělat nedá. No a díky pokroku a internetu tito jedinci mají daleko větší šanci se v uvozovkác zviditelnit a združovat. [br]Osobně se tedy domnívám že by jsme se vzájemně měli respektovat, protože obrazně podáno bez černé bychom nechápali smysl bílé, a naopak :-) Doufám že jsem dostatečně srozumitelně vyjádřil svůj pohled na věc. To že se nesetkám jen s pochopením ale i s odmítnutím toho co jsem zde napsal je přirozenou věcí. Ovšem věřím tomu že i řada čtenářů z opozice se mnou bude aspoň v něčem souhlasit. [br]Všem přeji příjemný den :-)
09.09.2009 9:43:38
kava.kava z CD
Ahoj všem, myslím, že tady řešíme úplné blbosti. Jestli to čte Roman tak si myslím, že se dobře baví. Nemyslím, že by ho tohle mělo naštvat. Dreamer je diskuzní vzruchovač :-) , ale jde si na to zvyknout. Když se dlouho neozve, občas i chybí :-))) [br] [br]Spíš bych uvítal, kdyby Roman byl víc vstřícný k fanouškům. Myslím, že je nás dost, co mu fandíme a zajímáme se o prostředí, které ho živí. Mám na mysli spíš živější web, aktuální info a tak. Čím víc fandů, tím větší cena na trhu a Roman na to má, to je jasné.
09.09.2009 11:01:36
kava.kava z CD
Ahoj všem, myslím, že tady řešíme úplné blbosti. Jestli to čte Roman tak si myslím, že se dobře baví. Nemyslím, že by ho tohle mělo naštvat. Dreamer je diskuzní vzruchovač :-) , ale jde si na to zvyknout. Když se dlouho neozve, občas i chybí :-))) [br] [br]Spíš bych uvítal, kdyby Roman byl víc vstřícný k fanouškům. Myslím, že je nás dost, co mu fandíme a zajímáme se o prostředí, které ho živí. Mám na mysli spíš živější web, aktuální info a tak. Čím víc fandů, tím větší cena na trhu a Roman na to má, to je jasné.
09.09.2009 11:05:49
Borg
Ja sam sebe povazuji za celkem velkeho fanouska pana Kreuzigera ml. A nejak nevim co byste si jeste predstavovali pod "vstricnejsi k fanouskum"? Na jeho webu jsou napr. v prubehu Vuelty od nej kazdy den 2-3 vety, kazdy rok jsou rozda nekolik zajimavych rozhovoru, na Sport-lifu se ochotne vyfoti a poklabosi. Nema sice takove PR jako napr. sl. Sablikova, ale to je ciste jeho vec.
09.09.2009 11:26:15
Marek
Nechápu, co všichni z té cyklistiky děláte? Nikdo v republice nerozumí cyklistice, jen vy tady jste odborníci? Cyklistika, to není jaderná fyzika, na té není nic těžkýho pochopit. A mimochodem, redaktor radiožurnálu byl na tour už 3. rok po sobě, takže to by musel být absolutní trotl, aby tam o tom "složitým sportu" nic nepochytil. [br]Za ten negativní vztah si Roman může sám. Když za ním přijedou fanoušci přes 1000 km a on je pak před etapou naprosto ignoruje a raděj dělá, že je nevidí, i když ostatní (Nibali, Cancellara, Schleckové... nemají problém se vyfotit a prohodit pár slov, což zabere max. 5minut), tak se nemůže divit, že ho někteří zrovna nemilují. Většina fanoušků dokáže odpustit špatný výkon, ale nesmí se k ním jejich idol obrátit zády, to se prostě nedělá. To kdyby měli být Italové, Španělé nebo Francouzi rozhozeni z pár interview navíc, to by asi brzy skončili v blázinci. Takže raděj fandím Valverdemu, který je sice španěl, ale na rozdíl od Romana má charisma a dokáže se chovat.
09.09.2009 12:04:10
Bora
Souhlasím s panem Matějkou...když něčemu nerozumím (Dreamer), tak se k danému tématu nevyjadřuji a pouze šoupu nohama.A to jak na veřejnosti, tak na internetu. [br] [br]PS: zajímalo by mě, kolik pan "Dreamer" jel kdy v životě etapových podniků na 2 týdny a víc. Myslím si, že to co v dnešní době i nedávno minulé předvádějí profesionální cyklisté, je na pokraji lidských možností a nikdy bych si nedovolil jim něco kritizovat. [br]Navíc Roman má již určité výsledky a nemusí se všude prát vepředu.To prostě ani nejde. A pokud ty dobré výsledky bude zajíždět stejným tempem jako doposud může si to s přehledem dovolit.
09.09.2009 12:27:04
Jirka Malý
To Jirka: [br]"Ty mas denni vystupy tepu/wattu od Romana ze vis, ze udelal maximum a nemohl zajet lepe?" Co je ti, hergot, do toho, jak zajel a jestli udělal maximum? Jsi ty šéf jeho týmu, jeho trenér, otec, kamarád, sponzor? Jestli se ti a Dreamerovi RK nelíbí a jste patologicky postiženi jeho kritikou, zaměřte se na někoho jiného, třebas na sebe, jestli "děláte maximum a nemůžete to dělat ještě lépe." A hlavně už tolik nepijte :)
09.09.2009 12:28:57
Marek (RC)
Pro quassara: myslím si, že nemáme hodně sportovců, kteří dokázali víc než Roman, pár ano, ale rozhodně ne hodně. Není totiž sport jako sport, takový Pavel Nedvěd dosáhl víc úspěchů, ale měřit Romanovi úspěchy například s olympijskými medailisty v malých sportech s mizernou konkurencí nejde. A padat na zadek z něho opravdu nemusíš.
09.09.2009 13:09:39
zase je to tu
Roman dokazal hodne a jeste hodne dokáže. Jiná stránka je jakým způsobem to dokázal. To že si někdo něčím pomáha to je jen jeho věc a ostatním do toho nic není. Dreamer je určitě příklad toho cyklisty ,který se někdy dostal anebo ještě stále jezdí na velké závody a navlastní oči se přesvědčil co všechno se musí pro tak velké výsledky udělat. A samotného ho to štve. Není se čemu divit, cyklistiky není fér. a co je fér :) jsou jistí závodníci co byly s romanem na MS a vědí co všechno pro ten výsledek dělá. Ale je jim to fuk. Protože sami tu šanci mají,ale jen se bojí to podstoupit. Prostě at si každý dela co chce a nekritizuje toho druhého.
09.09.2009 15:00:11
OndraVojta
"Diskutovat na internetu je jako soutěžit na olympiádě mentálně postižených - i když vyhraješ, pořád jsi...debil..." :-)" - motto jednoho z diskutujících na nejmenovaném zcela necyklistickém fóru :-) [br] [br](Debilita - nejlehčí forma mentální retardace, odpovídá IQ cca 50-70 - to aby mě někdo nenapadl, že se navážím do sportu handicapovaných :-)
09.09.2009 15:35:18
P§B
Nechápu co řešíte! Proti cyklistice jsou všechy sporty procházkou RUŽOVYM SADEM!! Romanen je Super!!!! a Basta
09.09.2009 16:31:37
valodja
To, jestli je člověk "nicka", nebo ne, komu to přísluší soudit a v jakých souvislostech? Možná, že kdyby šlo opravdu o něco důležitýho a nejen o šlapání do pedálů, projevil by se TŘEBA jako nicka největší zrovna RK, nebo LM a možná i Dreamer, nebo já, kdo ví...Utahovat si z někoho a odsoudit ho bez hlubších znalostí, to je dost velký rozdíl. [br] [br]Někdo tu psal že neradno přeceňovat cyklistiku, že to není morálně o nic lepší činnost, než jakékoli poctivé (?) řemeslo...s tím bych souhlasil. [br] [br]A jak psal "starej mlynář" že takovéhle virtuální skoro lynčování zavání komunismem...taky mi to tak trochu připadá. [br]
09.09.2009 17:29:57
Lukáš
Nechtěl jsem se plést do diskuze, ale tenhle článek mi přijde jako hodně velkej úlet. V podstatě Dreamer získal to co chtěl....má publicitu, může si užít svých pár minut slávy. Kdyby na jeho narážky na RK nikdo moc nereagoval, at už na cyklodiskuzi či jinde, bylo by to asi lepší. [br] [br]
09.09.2009 17:42:04
Beeda
diky Libore! [br]Roman neco dokazal a ten hnup Dreamer, ktereho osobne znam si ho nema co brat do pusy, sam nic nedokazal pri zdi sr....... [br]Karle Sousku spis omluvu bych cekal nez, ze jsi se domluvil Liborem...
09.09.2009 17:52:36
Mářa
Beedo, ja si nedokazu pomoct, ale me to pripada, ze spis jste se spolu kvuli naky ptakovine neshodli a ted to takhle hrotis :-))
09.09.2009 18:23:17
Tomáš Korous
ad Marek: [br]dovolím si tvrdit že ten tvůj redaktor po 3 letech má tak trošku šajn co a jak. Je obrovský rozdíl mezi tím jak to vnímáš zevnitř, když chápeš co, proč a jak se bude dít.... uvedu Ti jednoduchý příklad. Dělal jsem doprovod kamarádům na letošním Králi Šumavy a hádej kolik nás stálo jako občerstvovačka na těch "správných" místech ? Dva, občas 3. To bylo jen pro ilustraci. :) [br] [br] Jinak musím poznamenat že už to opravdu vypadá jak bouřka v šálku čaje. Doufam že si to Roman přečte až bude mít špatnou náladu, protože dostane takový záchvat smíchu že ho jakákoliv psychická krize hned přejde. :-D
09.09.2009 19:13:41
xxxxx
Mářa: Mě to připadá, že mu Dreamer před Králem přebral ženskou, do tý doby byl Beeda v klidu, jezdili spolu na švih a najednou není příspěvek, aby se do Dreamera nenavážel :-)
09.09.2009 19:15:16
Vilda
kua pokud si Krizak tento clanek a nasledne reakce precte, tak bude met par bezesnych noci nez si z vas sestavi gremium poradcu, aby vedel, jak ma zavodit a oslovovat siroke masy (ne)pracujiciho lidu... [br]P.S.: mam takove tuseni, ze R.K. je putna co o nem pise nejakej Snilek ci svazaci z Mlade Fronty.
09.09.2009 19:23:48
kavakava
Ale jo, uznávám. Asi blbost. Roman je cyklista a ne denně blogující novinář. Asi jsem to napsal hloupě. A chtít, aby po každé etapě, kdy je "vorvanej" psal na net elaborát, je blbost. [br]Osobně ho neznám, ale ti, co mají tu čest mi tvrdí, že je to pohodář. Mou úctu má už proto, že tak mladý za svým cílem šel do zahraničí. Vybral si tu těžší cestu a zatím ji zvládá zatraceně dobře. [br]To Dreamer a další kritici: při vší úctě, týmová práce je to, že ostatní pracují pro lídra. Když si gregario odmaká svůj úkol, může si orazit a šetřit síly do další etapy (šichty) a dojet třeba na 150.místě.
09.09.2009 19:41:35
Pepa Hlinsko
Internet je v tomto směru nešťastné medium. Chodí se do něj anonymně vyzvracet spousta týpků kteří by si netroufli zaštítit svůj názor svým jmenem. Často nejde ani tak o názor jako o možnost tak trochu nezjištně uškodit. Bohužel je tento trend i u novinářů dle starého hesla "Dobrá zpráva,žádná zpráva."
09.09.2009 20:17:55
Petr Čejchan
Ahoj Libore, [br]se zájmem jsem si přečetl tvůj článek a mám k němu několik svých postřehů. Nejsem žádný velký závodník, ale obyčejný cyklista hobík, který má silniční cyklistiku velmi rád, v rámci možností sleduje většinu přenosů na Eurosportu ( a že jich tam je docela dost ) a rád čte speciály typu 53x11. Také už, jako fandové cca 6 let pravidelně jezdíme na alpské etapy Tour, byli jsme na dojezdu v Courschevelu při spurtu Armstronga s Valverdem při poslední Armstrongově vítězné tour, fandili jsme na Galibieru, St Bernardu, Madeleine, Glandonu ... byli jsme několikrát před startem u dep týmových autobusů, v cíli při vyhlášení ... máme fotky s Vinokurovem, Armstrongem, Klodenem, bavili a fotili jsme se s velmi příjemným Pavlem Padrnosem před startem etapy v St Jean de Maurienne před cca 3 roky .. atd ... zkrátka myslím, že už máme dost zkušeností a poznatků, jak to na Tour chodí a jak se ten či onen cyklista na veřejnosti chová. Určitě musím potvrdit, že tak těžký sport jako cyklistiku bychom těžko hledali, jak neuvěřitelná dřina pro ty kluky to je ( to může potvrdit každý, kdo si ty kopce projel ), jak jsou cyklisté až neskutečně nahánění kvůli tomu, jestli náhodou někdo nemá něco podezřelého v krvi ( v jiných sportech by z toho byla revoluce ) ... a z toho plyne jak je skvělé, že Česko konečně má tak vynikajícího cyklistu, jakým Roman je. O jeho kvalitách se prostě nedá diskutovat, je to jezdec nejvyšší světové extratřídy. Přesto ale malá kaňka na jeho vystupování je a některé reakce i chápu. Věřím, že to nedělá schválně, že to je opravdu způsobené především tím, že se chce maximálně v každé chvíli soustředit a možná nečekal, jaký kolotoč se okolo něj roztočí. Přesto přeze všechno je to profík a určitě by si něco z "medializované kritiky" měl odnést. I my jsme ( asi jako osmičlenná banda fanoušků ) byli letos fandit a těšílo nás, že jsme v záplavě italských, francouzských, španělských, německých ale hlavně lucemburských fandů viděli neskutečně mnoho českých vlajek. Viděli jsme ale také, jak se cca hoďku před startem bretři Schleckové fotí s fanoušky s lucemburskou vlajkou, jak Armstrong ( samozřejmě obklopený nějakými chlapíky - asi ochranka ) vyjde z týmového autobusu před startem, rozdá 3-4 autogramy, prohodí pár slov, zamává fandů ( a že jich kolem stáje Astany měl nespočetně ), nechá se s pár lidmi vyfotit a odjíždí na start. Zírali jsme, že se s námi vyfotil bez jakýchkoliv problémů Romanův kolega Franco Pelizzoti, jak byl sdílný Petr Velitz nebo jak vesele působí Fabian Cancellara ... a pak jak okolo skandující skupiny 10 Čechů s velkými vlajkami před autobusem Liquigasu prošel Roman v podstatě bez jakékoliv reakce. Chápu - nervozita, soustředění, stres ... ale myslím, že kdyby jsi tam byl přítomen, cítil by jsi to obdobně. Přitom stačí jen kdyby v okamžiku, kdy prochází kolem svých fandů ve vzdálenosti asi 2 metry od nich třeba řekl jen krátkou větu "Ahoj, sorry ale musím se soustředit, jsem nervozní tak se vám nemůžu věnovat". Věřím, že všichni by mu popřáli hodně štěstí, zaskandovali jeho jméno a byli by nadšení, že na ně promluvil jejich krajan - špičkový cyklista. Takhle byli všichni zklamaní, nikdo v podstatě nechápal, proč se vedle vesele vybavují Niballi a Pelizzoti s italskými fandy, stájový kolega Kušinsky se fotí s rusy či bělorusy a dává jim týmový bidon a Roman je zcela chladný a svým fandům v podstatě ani nezamává. A dá se říci, že obdobnou situaci jsme zažili už při startu v Monacu. [br]No, nebudu dále zdržovat, Romanovi fandím a přeji, aby byl stále lepší jako cyklista, aby jsme na Tour a i na jiných velkých závodech mohli být hrdí na to, že na špici jezdí Čech ... ale také, aby se mu podařilo, jako "velké české cyklostar", najít způsob jak být ke svým fandům aspoň trošku vřelejší. [br]
09.09.2009 20:51:43
Petr Fiala
Uvědomuje si vůbec někdo Romanovo situaci (podívejme se jak jsou vnímáni naši nejlepší cyklisté, jak se o nich mluví když zajedou a jak jsou ihned "k ničemu" pokud nejsou mezi elitou ve výsledcích), jak to asi Roman vnímá, když na stránkách deníků a našich navštěvovaných internetových stránkách se o výsledcích, informacích ze závodů a života cyklitů najde jen pár řádek a možná více spekulací. [br]Tato situaci, kdy vrcholový sportovec je vnímán různě, společenské ocenění a hodnota téměř nula, podpora z naší strany také téměř nula, snad jen ti fandové, opravdoví "zažranci do cyklistiky a milovníci této aktivity" mohou vyvolat určitý pocit - "někam patřím, drží mi palce, cítím tu podporu". [br]Těžko zde hodnotit podporu těch, kteří by se nejen o vrcholové cyklisty měli starat ze svého postavení nebo pracovního zařazení. Ale o tom určitě ví každý cyklista své. [br] [br]Nevím zda jako člověk oslovím v davu někoho, když dotyčného neznám, natož v průběhu vrcholné přípravy. Každá situace je jiná, těžko hodnotit popisovanou. [br]Možná volba oslovení například "Romane držíme ti palce" by vyvolala jiný kontakt a přístup. [br] [br]Tolik krátce z mého pohledu k některým reakcím. [br] [br]Těch příspěvků ze kterých jasně vyplývá podpora a uznání je bohužel dost málo. Je to smutné a bylo by dobré se nad tím zamyslet.
09.09.2009 22:30:38
matus
kazdi tu ma kusok svojej pravdy, teda az na tych rypalov co iba kydaju a nic nikdy nedokazali...avsak priklanam sa Petrovi Cejchanovi...taktiez som sa posledne dva roky zucastnil nazivo par etap TdF...mnozstvo ( aj uplne spickovych ) jazdcov sa pristavi pri fanusikoch aj ked ich vidia prvy krat v zivote, prehodia par slov, urobia par fotiek, podpisu sa. Bohuzial Roman taky nie je...je chladny snad voci vsetkym naokolo az vyzera namyslene...mozno taky nie je, ale taky image si bohuzial vybudoval. a tak ako sa on sprava k fanusikom, tak sa oni spravaju k nemu. uznavam to co v tomto sporte dosiahol, ale napriek tomu nikdy jeho fanusikom nebudem...
14.09.2009 19:36:17
Petr Fiala
Kritika je určitě důležitá, vývoj a změny se bez ní neobjedou. [br] [br] Pokud někdo napíše "nikdy jeho fanusikom nebudem" [br]dává jasně najevo jak to u nás chodí. Mnohdy to dotyčný nemůže ani ovlivnit co jedna paní povídala. [br]Ten kdo se častěji ukáže na Lopatárně a potkává tam Romana a Frantu Raboně určitě bude mluvit jinak. Jsou to pohodoví kluci. [br]Kteří "bohužel" již dokázali to, o čem se většině cyklistů může jenom zdát. [br]Tak nerozpitvávejme co již bylo x krát řečeno a pokusme se hledat možnosti jak cyklistice pomoci. Ale zde již zájem většiny o cyklistiku končí. [br]Raději zde pište co udělal v poslední době pro cyklistiku každý z Vás. Nebo nejlépe pro cyklistiku, pokud budete dávat do médií (např. tisk, rozhlas, televize, internet) informace o práci v cyklistice ve Vašem kraji. Jsou to totiž stovky a tisíce hodin tréninků, příprav závodů atd, které nejsou vidět a zaslouží si prezentaci. Vždyť téměř bez sportovišť a podpory, s každodenním rizikem, vyrážíme sami, ve skupinkách, někteří s mládeží na několik hodin. V opačném případě můžeme čekat, že cyklistika je vidět jen prostřednictvím těch nejlepších jako jsou právě Roman a Fery. [br]Tak se pokusme pomoci a koukejme dopředu. (Těch informací a prezentací je jak šafránu) [br] [br]Ano matus, někteří kydají a někteří se k nim přidají.
15.09.2009 11:46:27
matus
Petr, neviem ci som sa k nim pridal alebo nie. jednoducho som vyjadril svoj nazor podla toho co som doteraz sam videl a myslim ze som nikoho neurazil. ak to je inak, som iba rad a mozno raz budem Romanovym zarytym fanusikom, ale zatial som iba rad ze sa mu dari a vzdy ma potesi ked ho vidim v nejakej celnej skupine [br]
02.10.2009 20:39:25

Podporují nás

ActiveTour
BikeTour
Canyon
Continental
Cratoni
Cube
CYKLOŠVEC
Cyklotrener
Ekoi
ENDORPHINE
ENDURA
Equinox
Fanatik
Flashsport
ForBikes
Fulcrum
HJC
Kalas
Knog
Kolokram
Koloshop
LETAPE
Lapierre
LOOK
MOJEKOLO
Penco
ProgressCycle
ROUVY
Santini
Schindler
SPKOLO
Tubolito
Veloklasik
ZOOKEE