Třetí a poslední typ je vyráběn od dubna 1869 do července 1870 je vyráběn pod značkou Compagnie Parisiene.  

V tomto období bylo vyrobeno asi 4 600 kusů. Z toho přibližně 3 600 s diagonálním rámem a dřevěnými koly a přibližně 1 000 kusů s diagonálním rámem a koly již s ocelovým ráfkem, dráty a pryžovou obručí. Sem patří i náš stroj, který se nachází ve sbírkách Muzea kol Boskovštejn. V dnešní době jsou známé pouhé 3 exempláře tohoto modelu. Z toho 2 se nacházejí v České republice.

Jedná se o ocelový kovaný rám s mosaznými náboji.

Dalším velkým pokrokem jsou ocelové dráty s možností centrování,ocelový ráfek opatřený gumovou obručí. Ta nám přináší daleko větší komfort oproti dřívější ocelové obruči.

Byla vylepšena přítlačná brzda na zadní kolo.

Ta byla nadále ovládána pomocí koženého řemenu v ose otočného řídítka.

Nádherný detailní pohled na osu předního kola. Ukazuje nám mosazný náboj, jeho uložení do přední vidlice, zakončení drátů v náboji s možností centrování, ocelové kliky a také zabudované olejničky pro neustálé přimazávání kluzného uložení náboje ve vidlici.

Mosazný pedál s možností posunu v klice dle velikosti jezdce.

Detail hovítka našeho stroje. Hovítka určeného pro odkládání nohou při rychlé jízdě z kopce.

Detail uložení a připevnění sedla na pružném ocelovém listu v horní části rámu. Prakticky první systém odpružení jízdního kola, společně s gumovou obručí na ocelovém ráfku.

Další díly naleznete ZDE.

Foto: Štěrba Bike, Jaroslav Svoboda