Amatérský závod může být mediálně zajímavý

10.09.2019 | Libor Matějka, foto Aleš Verba

Amatérský závod může být mediálně zajímavý

Všichni se snažíme popularizovat cyklistiku, především tím, že ze svých akcí přinášíme informace a čím čerstvější ty informace jsou, tím větší mají šanci na to, aby zaujaly publikum.

Jsou to spojené nádoby a RoadCycling.cz byl v poslední době motorem popularizace české závodní cyklistiky. Ta je v neprospěch obou táborů stále rozdělená, na svazovou a na "amatérskou". Jenže v mnoha ohledech je hobby cyklistika mnohdy progresivnější, než akce pod hlavičkou Českého svazu cyklistiky.

Také letošní sezóna dokazuje, že akce pod hlavičkou RoadCupu a jednotliví pořadatelé hledají cesty, jak zpopularizovat své akce a tím společně zviditelnit cyklistiku v české kotlině. Tato společná aktivita mohutně přesahuje marketingové aktivity ČSC.


Podívejme se na čísla, která jsou jasná a také neúprostná, jsou z veřejných sociálních sítí a mluví otevřeně.

Máme za sebou jednu z letošních posledních amatérských akcí, ale asi by bylo lepší říkat akci pro všechny cyklisty, tedy o severočeský Zeleňák. A pořadatelé také letos zvolili živý internetový videopřenos. Využili ho k eventu v místě startu a cíle, tedy na náměstí měli čekající příznivci šanci sledovat dění na trati díky velkoplošné obrazovce.

Přenos také letos vyráběla společnost Techniserv IT, ta je přes YouTube distribuovala na internet a tak i ti, co je zajímal vývoj závodu a neměli šanci být v místě akce, mohli sledovat závod na internetu a na našich stránkách.

A není divu, že tyto akce využívají i týmy české "oficiální-svazové" scény, prostě chtějí být vidět. Ona je to vlastně samotná podstata cyklistického sportu od jeho vzniku - být vidět, ukázat sponzory, bojovat o vítězství a tím zvyšovat svůj mediální obraz.

Pořadatelé tu jsou pro závodníky, závodníci pro pořadatele, oba tábory potřebují sponzory a sponzoři budou sponzory pokud je pořadatelé, nebo týmy zviditelní. Proto jsou tu média. Nejsou to moc složité mediální rovnice, jen jsou často zapomínány.


A nakonec čísla k dnešnímu ránu, tři dny po akci:

Na závod v režimu Live se dívalo asi 2 000 fanoušků, následný záznam si pustilo 1239 diváků a číslo stále roste. Náš článek s přímým přenosem se ihned vyhoupl na první místo v návštěvnosti.



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste