ATT Investments se zázemím blíží úrovni World Tour

11.01.2022 | Jiří Vlasák, foto: ATT Investments, Filip Bezděk

ATT Investments se zázemím blíží úrovni World Tour

Český silniční kontinentální tým ATT Investments Pro Cycling dnes v prostorách Mercedes-Benz Praha oficiálně představil složení týmu pro rok 2022. Obměnil a početně se rozšířil nejen tým závodníků, ale i realizační tým. Především však došlo ke změně na pozici titulárního partnera, kterým je česká společnost ATT Investments, což přineslo významné zkvalitnění možností materiální podpory tohoto ambiciózního celku.

Miroslav Zadák, majitel společnosti ATT Investmens, se vyslovil k ambicím, s nimiž vstoupil do role hlavního partnera: „Základní myšlenka, filozofie, stejně jako způsob práce vedení týmu mě zaujaly natolik, že hodlám tento projekt podporovat dlouhodobě a na úrovni, která by se maximálně blížila úrovni World Tour.“

A že nejde jen o prázdná slova dokládá pořízení týmového autobusu, který si vybavením nezadá s autobusy právě týmů nejvyšší cyklistické divize.

Soupiska týmu se oproti loňské sezóně rozrostla. Figuruje v ní 15 závodníků. Ze stávajících pokračují Jiří Petruš, Matúš Štoček, Petr Klabouch, Tomáš Bárta, Karel Tyrpekl, Tomáš Jakoubek, Karel Camrda a Petr Hetfleiš. Nově přichází z pražské Sparty Michal Schuran, z Dukly Praha Jan Kašpar, z Roman Kreuziger Cycling Academy Daniel Sporysch, z boleslavského Brilon Matěj Stránský, z Mapei Merida Kaňkovský Jakub Havrlant, z brněnského Favoritu Michal Rotter a z německého Maloja Pushbikers Mika Heming.

Šéfem pochopitelně zůstává Radim Kijevský, k ruce bude mít tři sportovní ředitele, všechno bývalé cyklisty s praxí z nejvyšší domácí úrovně. Jde o Petra Kaltofena, Jaromíra Friedeho a Petra Dlaska. Kromě nich se budou o sportovní i lidský rozvoj svěřenců starat lidi z renomovaných metodických center jakož i psychologové apod.

Aby tým mohl fungovat na úrovni špičkově zajištěného kontinentálního týmu, potřebuje kromě titulárního řadu dalších partnerů, ať už jde o bicykly a jejich vybavení (Lapierre, Shimano, FFWD, 4iii atd.), oblečení (LAWI), doplňky stravy (Penco, Pastee), tak pokrytí dalších finančních nákladů, a těch je značné množství. Jejich kompletní seznam lze najít na webových stránkách týmu attcycling.cz.

Fanouška cyklistiky zcela jistě mimořádně zajímá závodní program. Ten se oproti loňsku opět zkvalitnil. Z jedničkových závodů mají potvrzenu účast mj. na rumunském Sibiu, Okolo Estonska a snad vyjde i Okolo Slovenska. Uvidíme, zda se borci v modro-červeno-zlatých dresech objeví i při Sazka Tour a případně na Okolo Maďarska.

Mezi priority týmu patří i Český pohár a zvláště pak Mistrovství republiky. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od minulosti, kdy naprostou převahu kádru tvořili závodníci do 23 let, se dá nyní vyjádřit věkové složení týmu jako 1+1, tzn. na jednoho třiadvacítkáře jeden eliťák, má vedení týmu ambice být nejúspěšnější na domácí scéně i v kategorii elite. Uvidíme tedy, zda se jim letos podaří k zisku vítěze českého poháru do 23 let i vítěze týmové soutěže přidat vítězství v kategorii nejcennější.

Nakročeno k realizaci předsezónních ambicí má dobře. Jednak už samotnou kvalitou přicházejících závodníků, tak ale i výsledky výkonnostních testů, které závodníci absolvovali jednak v rámci prvního prosincového soustředění ve Španělsku, a následně odborných laboratorních testů, které prodělali začátkem ledna v Pardubicích.

„Nejcennější je, že kluci se ve výkonu stabilizovali. Nyní se chceme soustředit na cílenou individualizaci modelování tréninků, aby každý měl plán a program šitý opravdu na míru“, odpověděl na otázku ohledně srovnání výkonnostních testů kluků z minulých let a těch letošních sportovní fyziolog Aleš Řehoř.

Na dotaz, zda tým neuvažuje s ohledem na úroveň zajištění o posun z úrovně kontinentální výš, zatím Radim Kijevský odpovídá takto: „Chceme být špičkovým kontinentálním týmem než průměrným Pro týmem. V budoucnu možná, Miroslav Zadák by rád rychle, ale já raději zůstávám při zemi. Jako dosud chceme jít krok za krokem.“

S ohledem na sedmiletou minulost tohoto týmu a znalost jeho vývoje lze konstatovat, že zvolená cesta se jeví jako nejlepší možná a že sice stavět vzdušné zámky se obvykle nevyplatí, ale v případě ATT Investments se budoucnost nikoli příliš vzdálená v úrovni o stupeň výš jeví jako dost dobře možná.

Jiří Vlasák
Všechny články autora


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste