Brno – Mikulov – Brno bude mít cíl na Špilberku

17.02.2020 | Libor Matejka, ilustrační foto Jan Brychta

Brno – Mikulov – Brno bude mít cíl na Špilberku

Obnovená klasika mezi Brnem a Mikulovem bude mít zajímavé finále. Profilem náročné a cyklisticky zajímavé.

„Koncepce tohoto závodu mi ležela roky v šuplíku, jsem rád, že přidělený závod V4 dal šanci na realizaci a obnovení závodu, který předcházel klasice Brno – Velká Bíteš – Brno. I když proti minulosti bude mít závod jiný charakter, jak svou délkou, tak i náročnějším profilem,“ říká stavitel trati Josef Vaishar z pořádající TJ Favorit Brno.

První polovina závodu dlouhého téměř dvestě kilometrů bude rovinatá, ale v případě silnějšího větru nebezpečná na „terezíny“. Druhou polovinu závodu odstartuje přejezd Pálavských kopců, ale to nejdůležitější přijde za Dolními Kounicemi. Stoupání na Hlínu (na necelém 150. kilometru závodu) je brněnským cyklistům známé a svoji náročností pověstné. A budou následovat stoupání v Omicích (vrchol na 162. km), stoupání z Popůvek na Kývalku (173. kilometr, dvacet kilometrů před cílem), k Velké ceně za Ostrovačicemi (178. kilometr, čtrnáct kilometrů před cílem a nejvyšší bod závodu). Následovat bude náročný dojezd v samotném Brně, nejdříve stoupání do Kohoutovic na trati staré Velké ceny, které vrcholí necelých pět kilometrů před cílovou páskou. Předposlední kopec čeká závodníky z Pisárek na Žlutý kopec jeden a půl kilometru před cílem a dojezd do náročného stoupání k hradu Špilberk. Celkové převýšení je relativně mírných 1900 výškových metrů, ale o náročnosti závěrečné části nejvíce vypovídá fakt, že na posledních padesáti kilometrech z nich závodníci nastoupají rovných 1000.

„Trať je postavena podle trendů klasikářských závodů a využívající terény jižně od Brna. Původní závod Brno – Mikulov – Brno byl krátký, rovinatý a vhodný pro sprintery. Ale také se odehrával v dřívějším termínu a vlastně otevíral jarní sezónu v Československu. Český díl série V4 jsme koncipovali jako důstojné finále závodů Visegradu a dojezd na Špilberk dodá závodu náboj. Posledních padesát kilometrů je samo o sobě náročných, ale Kohoutovice, Žlutý kopec a Špilberk před cílem, a v rychlém sledu za sebou, vytvoří ty nejlepší podmínky pro náročnou a zajímavou cyklistiku“, dodává architekt závodu Josef Vaishar.

Obnovená klasika se pojede v neděli 26. dubna. 




Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste