Decathlon je hlavní sponzorem tradičního týmu už druhým rokem, ale od příštího roku z názvu celku vypadne druhý sponzor AG2R La Mondiale, který tým podporoval od roku 2000. „Tato změna je více než strukturální. Odráží náš dlouhodobý strategický záměr prohloubit naše zapojení do sportu na nejvyšší úrovni,“ uvedla Céline Del Genes, globální ředitelka zákaznického oddělení společnosti Decathlon. „Chceme utvářet budoucnost tohoto sportu, nejen sponzorovat jeho současnost.“

Decathlon doufá, že s navýšeným rozpočtem bude možné konkurovat dvěma nejlepším týmům světa UAE Emirates-XRG a Visma-Lease a Bike. Tým ze Spojených arabských emirátů má podle neověřených zákulisních informací rozpočet více než 50 milionů eur, takže jistý rozdíl ve finančních možnostech zůstává.

Dlouhodobým cílem je vyhrát celkové pořadí Tour de France, a nejlépe s francouzským cyklistou, protože už je to čtyřicet let, kdy se to naposledy podařilo Bernardu Hinaultovi. „Vyhrát Tour de France, ano, upřímně, je to cíl,“ řekl Dominique Serieys, ředitel týmu, v rozhovoru pro L'Equipe. „Ale děláme to s pokorou, protože víme, že je to těžké.“

20250705TDF1020.jpg

Vedení týmu věří, že dostatečně silného závodníka už v kádru mají. Paul Seixas totiž patří k nejžhavějším talentům světové cyklistiky. Cyklista, který ještě loni vítězil na juniorských závodech, už dokázal dojet osmý celkově na Critérium du Dauphiné, v pouhých osmnácti letech! 

Okolo Seixase by měl postupně růst tým jeho pomocníků, ale zatím na to vedení týmu jde dost ze široka, protože pro příští rok angažuje sprintera Olava Kooije a klasikáře Tiesje Benoota. Přijít by měli také Cees Bol (XDS Astana), Daan Hoole (Lidl-Trek) a Tobias Lund Andresen (Picnic PostNL). Naopak na odchodu jsou některé dlouholeté opory, například Benoit Cosnefroy. 

Nové ambice jsou největší změnou v historii týmu, který existuje už od roku 1992. Decathlon je jedním z mála velkých týmů, který ještě nikdy nevyhrál žádnou Grand Tours, ani klasický monument.