Drtič štěrku - nový Giant Revolt

04.11.2021 | Marek Matějka, foto Giant

Drtič štěrku - nový Giant Revolt

Oblíbený gravel Giant revolt se dočkal nové generace, která má lehčí rám, novou geometrii a nastavitelnou délku.

gallery

Giant Revolt byl poprvé představen už před deseti lety a od té doby se stal oblíbeným gravelem v mnoha variantách. Další generace Revoltu přináší nové karbonový a hliníkový rám, lehce odlišnou geometrii a nastavitelný rozvor kol. Kolo bylo vyvinuto ve spolupráci se závodníky Giant Factory Off-Road Teamu. Ti se podíleli na testování modelů Revolt Advanced Pro a Revolt Advanced, tedy dvou nejvyšších úrovní karbonových modelů. 

Josh Berry, bývalý vítěz Belgian Waffle Ride a medailista Unbound Gravel, a jeho týmoví kolegové, testovali v uplynulém roce mnoho prototypů Revoltu. "Závodění na gravelech je nyní agresivnější a nový Revolt nám umožňuje posouvat naše vlastní limity," říká Berry. "Jezdit na kole, které je mnohem lehčí než moje předchozí kolo je čiré potěšení. Svezu se na něm ve skupině na silnici a pak klidně pokračuji na traily. S kolem je větší zábava díky vylepšené ovladatelnosti a efektivnější reakci na šlapání." 

Revolt Advanced Pro je nejlehčím gravelem od Giantu, který byl kdy vyroben. Zcela nový karbonový rám a vidlice je dohromady o 200 gramů lehčí a model Revolt Advanced je o 160 gramů lehčí. Rám je u modelů Advanced Pro a Advanced stejný, liší se jen v materiálu vidlice. Karbonový Revolt se soustředí na rychlost, ovladatelnost a hbitost. Oba modely mají kratší rozvor a jsou živější. Delší je naopak reach (nyní 387 mm oproti 381 mm ve velikosti M) a úhel řízení je o stupeň strmější (71,5 oproti 70,5). Střed kola byl snížen o 10 mm (70 mm drop v porovnání s 80 mm). 

I na pohodlí se myslelo

Všechny nové Revolty mají nově sníženou horní zadní stavbu rámu s tenčími trubkami a díky tomu je rád pohodlnější, ale pevnost celku je zachována. Všechny modely mají sedlovky D-Fuse, které díky tvaru písmene D hodně pruží. Ale nově je možné použít i zcela normální kulatou sedlovku (30,9 mm), pokud vám nějaká vyhovuje víc, například zatahovací sedlovku pro lepší ovládání kola v náročném terénu. Technologie D-Fuse je použita i na řídítkách, které taky poskytují tlumení nárazů a vibrací. Model Advanced Pro je vybaven karbonovými řídítky a Advanced hliníkovými.

Velkou novinkou jsou nastavitelné zadní patky Flip Chip. Umožňují změnit rozvor kola a udělat z kratšího a hbitějšího kola delší a stabilnější stroj. Podle vlastních preferencí. Rozdíl mezi nastaveními je 10 mm. Delší rozvor umožňuje nasazení mnohem širšího zadního pláště až do 53 mm, zatímco do kratšího nastavení se vejde maximálně 42 mm široký plášť. Karbonové Revolty mají také karbonová kola od Giantu. U Advanced Pro jsou to zapletená kola CXR 1 s nasazenými bezdušovými plášti.

Revolty mají úchyty pro až šest košíků, nebo brašen. Dva košíky se vejdou na spodní rámovou trubku, dva na vidlici, jeden na horní trubku a jeden na sedlovou trubku. Rám je připraven pro montáž nosiče a blatníků. Takže nabízí široké možnosti použití, od krátkých rychlých vyjížděk až po cestování a výlety.


Pro český a slovenský trh budou v nabídce tyto modely a barevná provedení - uvádíme také maloobchodní ceny pro ČR i SR.

gallery

Karbonový rám:

Revolt Advanced Pro 1 (Carbon) = 124 999 Kč / 4 799 EUR

Revolt Advanced 1 (Phantom Green) = 90 999 Kč / 3 499 EUR

Revolt Advanced 2 (Starry Night) = 67 999 Kč / 2 649 EUR

Revolt Advanced 3 (Carbon) = 57 999 Kč / 2 249 EUR

Hliníkový rám:

Revolt 0 (Black) = 44 499 Kč / 1 729 EUR

Revolt 1 (Grenadine, Deep Lake) = 39 999 Kč / 1 549 EUR

Revolt 2 (Black Diamond, Sapphire) = 32 499 Kč / 1 249 EUR


       

          

Marek Matějka
Všechny články autora


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste