Filippo Ganna stále kombinuje silniční a dráhovou kariéru. Letos se stal mistrem světa v časovce, olympijským vítězem ve stíhačce družstev a vyhrál dvě časovky na Giro d'Italia. V příštím roce bude mít více času na silniční závody, uvažuje o startu na klasikách a na dvou Grand Tours. A do programu se pokusí zařadit i rekord v hodinovce.

Myslím, že to příští rok zkusím. Musím se na to dobře připravit a to není jednoduché. Letos jsem na hodinovku neměl čas. V příštím roce by bylo dobré zkusit to po nějakém třítýdenním závodě, pokud bych byl ve formě," osvětluje Ganna své možné plány v rozhovoru se španělským deníkem Marca. Letos před Okolo Romandie jsem vyzkoušel půlhodinový test s průměrnou rychlostí 55 kilometrů za hodinu. Ale držet krok celou hodinu není snadné. Až se bude závod blížit, uděláme další testy a uvidíme, jak na tom budu. Není to samozřejmě snadné, jinak by to zkoušel každý."

Nedávno se o Campenaertsův rekord pokusil bývalý rekordman Alex Dowsett. Angličan vyrazil až do Mexika, aby ve vysoké nadmořské výšce využil příznivější podmínky. Přesto na Belgičana nestačil. Ganna ma mnohem větší naději na úspěch a dokonce se ani nechystá cestovat do výšky: Ještě musíme otestovat nový materiál a vydat se do aerodynamického tunelu. Jisté je, že nepojedu ve výšce. Tým myslí na Manchester,“ říká v rozhovoru s Cyclingnews.com.

Ganna má od Ineos Grenadiers velkou podporu v dráhových závodech, ale vyhrávat musí i na silnici. Především za to ho britský celek platí. Letos obhájil titul mistr světa v časovce, vyhrál dvě časovky na Giru a jednu na UAE Tour. Kromě časovek je však silný i v dalších závodech. Fanoušci si od něj slibují velké věci v dlážděných klasikách, zejména na Paříž - Roubaix, vždyť je vítězem závodu v kategorii U23. Ale Ganna se velkým klasikám vyhýbá. V posledních dvou letech jel pouze Milán - Sanremo a jen v roli domestika. Roubaix jel už dvakrát, ale ani jednou nedokončil. A velké plány si nedělá ani v příštím roce: Chci jet nějaké klasiky jako je Sanremo, ne všechny, ale pár ano."

Vysoký Ital ma radši Grand Tours. Zatím jel dvakrát Giro a už zde vyhrál šest etap a oblékl růžový trikot. Jenže na příštím Giru je pouze 26 kilometrů časovek ve dvou dnech. Má cenu se na Giro vracet? „Chci jet Giro a Tour, ale také musím mít na paměti, že stále musím obhajovat svůj titul mistra světa v Austrálii. Čeká nás tedy těžké rozhodnutí, ale věřím, že uděláme správnou věc."

Ganna uvažuje o úspěchu v celkovém pořadí etapových závodů. V budoucnu dokonce i na Grand Tour. Nejsem v horách tak silný jako Egan Bernal, ale jsem docela všestranný, daří se mi závody jako Tirreno. Grand Tours, jako jsou Giro, Tour nebo Vuelta už jsou pro mě složitější, protože vážím hodně. Moje váha mi nepomáhá, ale rád bych jednou bojoval v celkovém pořadí. Možná zhubnu."