Okolo Instanbulu se jede teprve potřetí. Jistý čas to vypadalo, že letos z kalendáře vypadne, ale nakonec se ho podařilo na poslední chvíli zachránit. Výsledkem ale je, že se ke startu prezentoval nižší počet týmů, než tomu bylo původně. Proto organizátoři sáhli k výjimce a umožnili start osmi lidem v každém týmu.

Na start čtvrtečního prologu tak nastoupilo 121 závodníků sdružených do 16 týmů. Tři z nich se pohybují v úrovní Proteams, jmenovitě Lotto, Team TotalEnergies a Team Polti VisitMalta. Dalších 11 je kontinentálních a do plného počtu je doplňují dva národní výběry Rumunska a Uzbekistánu.

Do řady conti týmů se tedy zařadil i ATT Investments, který měl závod v plánu už od počátku sezóny. Ten sem poslal osmičku Martin Voltr, Alberto Monti, Matyáš Fiala, Jakub Říman, Michael Kukrle, Daniel Turek, Filip Řeha a Jan Bittner, který vydělal na výjimce a může si tak poprvé od těžkého pádu v poslední etapě West Bohemia Tour vyzkoušet opět závodní zatížení.

Závod je rozložen do čtyř dnů. Začal 7,5 km dlouhým prologem v podobě jízdy jednotlivců na čas a pokračuje třemi etapami. V první na 150 km závodníci nastoupají 2050 výškových metrů, v druhé na 168 km 1760 metrů, takže jak vidno zvlněné etapy klasikářského střihu. Třetí se podeje na městském okruhu v Istanbulu a na 94 km činí převýšení 625 vertikálních metrů. A to proto, že se 4x pojede kilometrový kopec o průměrném sklonu 6,6 %.

Jde o jedničkový závod, takže náročnější konkurence ovšem tomu odpovídající vyšší odměny v podobě UCI bodů.

V úvodním prologu se do top 10 prosadili po dvou lidech jezdci Lotta a TotalEnergies a dalších šest kluků ze šesti conti týmů. Na 9. místo se prosadil Martin Voltr, jenž na vítězného Olivera Mattheise z v Německu zaregistrovaném BIKE AID ztratil 7 vteřin.

"Jelo se na zajímavém okruhu, byla to široká cyklostezka na okraji města v jakémsi lesoparku. Na trati bylo pár prudších stoupání a hodně zatáček, které se ale daly pěkně projíždět, a celé na super novém asfaltu se zákazem vjezdu aut," popsal trasu Martin Voltr.

"Už při rozjetí jsem se cítil dost dobře a byl jsem proto zvědavý, co z toho nakonec vyjde. Když jsem projel cílem a slyšel, že ztrácím 6 vteřin na vítěze, tak mě to samozřejmě potěšilo. Nejen že to je 9. místo na jedničkovém etapáku, ale hlavně jsem poměrně na dostřel pódia v průběžném pořadí a mohlo by to vynést slušný celkový výsledek," doplnil Martin svůj komentář o popis svých pocitů.

"Je tu dost veliké teplo a poměrně větrno po celou dobu, co tu jsme, takže uvidíme, jak se to projeví v dalších etapách. Taky může sehrát významnou roli i těch 8 závodníků v každém týmu," zakončil své vyjádření spekulací o možném dalším vývoji.

"Organizátorsky to jsou fakt pěkné závody, od letu až po hotel, jsem rád, že jsme se sem jako tým mohli podívat," vyslovil se k širším okolnostem, které také ovlivňují výkony závodníků, na úplný závěr v prologu nejlepší z českého týmu.

V součtu tří nejlepších a tedy v klasifikaci týmů obsadily první tři příčky Protýmy, ATT Investments patří 6. pozice s odstupem 29 vteřin na tým TotalEnergies. Na 3. místo jim schází 8 vteřin, naopak nejbližší pronásledovatel má ztrátu 28 vteřin.