Jumbo - Visma výrazně navyšuje rozpočet

15.11.2019 | Marek Matějka, foto Sirotti

Jumbo - Visma výrazně navyšuje rozpočet

Tým Jumbo - Visma významně navýší rozpočet před sezónou 2020. Podle Merijna Zeemana měl letos nizozemský celek druhý nejmenší rozpočet z týmů WorldTour.

Jumbo - Visma má za sebou mimořádně úspěšný rok. Primož Roglič vyhrál Vueltu, skončil třetí na Giro d´Italia a vyhrál další týdenní etapové závody, Dylan Groenewegen slavil patnáct vítězství, úspěšní byli také Steven Kruijswijk, Wout van Aert, Mike Teunissen, Sepp Kuss a další. A stačil na to druhý nejmenší rozpočet mezi týmy WorldTour. 

Aspoň podle tvrzení Merijna Zeemana, sportovního ředitele týmu: "Každý tým WorldTour obdrží na začátku sezóny dokument od UCI, který uvádí rozpočty týmů. Byli jsme sedmnáctí," vysvětluje Zeeman deníku Het Nieuwsblad. Jak tedy dokáže Jumbo - Visma tolik vítězit? "Máme štíhlejší organizaci a nižší náklady. Náš kapitál je na kole. Nejsme bohatí zaměstnavatelé, ale naši jezdci mají pěkné smlouvy." 

"Peníze nejsou všechno. Když závodníci vidí, že se mohou zlepšit, jdou peníze stranou. Wout van Aert si nás vybral, i když jsme nenabízeli nejvíc peněz. Primož Roglič má novou smlouvu a ta je o hodně lepší, vždyť je světovou jedničkou. Přesto mohl jinde vydělat víc, ale zůstal loajální k našemu projektu. Totéž platí pro Dylana Groenewegena," říká Zeeman. 

Přesto nebylo možné udržet současný kádr a ještě získat Toma Dumoulina bez významného navýšení rozpočtu. Společnost Jumbo je po úspěšné sezóně ochotná přidat další finance. "Náš rozpočet se díky Jumbu zvýší, ale v žebříčku nejbohatších týmů budeme někde kolem osmého místa." To podle zástupců společnosti Jumbo znamená rozpočet dvacet milionů eur. Není však úplně jasné, zda tolik dává samo Jumbo, nebo je to celkový rozpočet s příspěvky ostatních sponzorů. Pokud je to celkový rozpočet, nedosahuje ani poloviny rozpočtu týmu Ineos. 

Vedení týmu ale pracuje na dalším navýšení. Novým sponzorem by mohl řetězec obchodů HEMA. Jumbo a HEMA se dohodli na obchodní spolupráci, čehož se snaží využít Richard Plugge, generální ředitel týmu. "Jednáme a byli bychom rádi, kdyby se to podařilo. HEMA je pro nás fantastická značka, která se hodí k našemu cyklistickému a bruslařskému týmu. Také protože společnost chce navýšit povědomí o značce v zemích jako Francie a Španělsko," řekl deníku De Telegraaf. 


  



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste