Kdo vlastně řídí silniční cyklistiku Českého svazu cyklistiky?

30.12.2018 | Libor Matějka

Kdo vlastně řídí silniční cyklistiku Českého svazu cyklistiky?

Článkem o Českém silničním poháru jsem otevřel otázku, kdo vlastně řídí v České republice, na Českém svazu cyklistiky silniční cyklistiku? Měl by to být předseda komise, tedy Miroslav Poche, ale moc toho pro cyklistiku nedělá.

Letos jsem ho neviděli na žádném závodě. A jak zmiňuji v předcházejícím článku, předsedové dalších disciplín na ČSC jsou mnohem pracovitější, řídí si komisi, řídí svoji nejvyšší soutěž - pohár, a řídí reprezentaci.

Nic z toho nedělá předseda silniční komise Miroslav Poche. Neřídí komisi, která se vlastně ani neschází, neřídí Český pohár na silnici a neviděli jsme ho ani na Mistrovství Evropy v Brně a Zlíně a prý byl jen o víkendu v Innsbrucku. Přiložit ruku k dílu při světovém šampionátu se mu také nepodařilo.

Možná má cyklistiku, silniční cyklistiku, rád, je to prý zapálený hobík, ale k opravdové práci v silniční komisi mu opravdu nezbývá žádný čas. Ano, je asi vytíženým politikem, třeba v nějakém směru i přínosným pro Český svaz cyklistiky, ale v tom případě si měl vytvořit organizační strukturu místopředsedy prezídia a předsedy silniční komise, tak aby jeho funkce fungovaly. Nefungují. A je to prostě špatné, už to prověřil i čas a na výmluvy opravdu už nezbývá prostor.

A opět nechci chodit daleko k poučení z jiného sportu. Stačí mi cyklokros a horská kola, kde zapálení lidé v čele disciplíny táhnou léta svůj kousek cyklistiky k popularizaci, dělají aktivní marketing, shání peníze od sponzorů, lobují ve prospěch disciplíny ve strukturách ČSC. A ukazuje se také, že v jejich případě jsou soukromé subjekty stojící mimo strukturu ČSC akceschopnější. Ať už jde o Agenturu cyklistika, kterou založil Čestmír Kalaš a dál táhnou Petr Balog s Josefem Krchem, nebo MTB CZECH, kterou v roce 1995 založila Komersia a která je v majetku současného prezidenta ČSC Petra Marka.

Příkladem jsou třeba webové stránky cyklokrosu a českého poháru MTB. Tyto dvě marketingově nejsilnější disciplíny mají svoje stránky, mají sponzory svých nejvyšších soutěží. Silnice nic takového nemá, má jednoho sponzora, firmu Kalas, která nefiguruje na svazových stránkách, ani v názvu soutěže. A když si otevřete výsledky, třeba z posledního poháru v Židovicích, tak ani tam nenajdete logo "titulárního" sponzora.

A tak se vlastně dostaneme k tomu, že silniční cyklistiku nikdo neřídí, nepropaguje, neorganizuje. Nebo hodně špatně. A konference je od toho, aby jednotlivé činnosti Českého svazu cyklistiky prověřila.

Foto Jaroslav Svoboda




Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


K2.40
Už jsem to psal na těchto stránkách několikrát: Pane Matějko, jeděte do toho. Zkušenosti máte, přehled taky a kontaktů dost. Ukažte jim, jak se to dělá
31.12.2018 7:23:35
Žakles
Libore,jděte do toho s Mikšem.Jinak to bude pořád víte kde.
31.12.2018 18:20:06