Pouze výkon Elišky Kvasničkové v časovce juniorek lze považovat za top výsledek, i když to o pár vteřin nevyšlo na Top 10.

Ostatní výsledky nebyly zrovna nejlepší. Nevyšlo to Pepovi Černému a svým 32. místem skončil daleko za očekáváním. Také Tomáš Kopecký skončil ve čtvrté desítce (34.) v mužích U23. Junioři Matyas Kopecký se Štěpánem Teleckým se zařadili mezi ostatní reprezentanty vyrovnaným výsledkem (32. a 33.) a vzácně stejným časem. Telecký je juniorem prvním rokem a jeho výsledek rozhodně není špatný a v příštím roce bude mít šanci se ještě zlepšit. Ženy nestartovaly.

Juniorky tedy dopadly nejlépe, ale jen díky vzpomínané Elišce Kvasničkové, Julia Kopecky byla 45. 


I silniční závody budou pro nás složité, to si musíme přiznat, především v mladších kategoriích. V Elite mužů máme vhodné závodníky, především Zdeňka Štybara a jde jen o to, jak na tom bude v den "D" s formou. Ale u ostatních kategorií vstupuje do hry velice technická trať. Belgičtí pořadatelé postavili hodně složitou trasu, ale vhodnou především pro domácí závodníky. Ti jsou ve všech kategoriích odkojeni podobnými závody.

Pravá, levá, nahoru, dolů, v ambiciózním pelotonu, to bude opravdu těžké. Lze jít do závodu naplno, aktivně, ale to většinou nevystačí až do cíle. Závodník musí být vyježděný v podobném terénu a silné konkurenci. Protože jde o to být ve hře, ale umět šetřit síly na rozhodující pasáže. Profesionálové se v tomto prostředí pohybují, především klasikáři, i čeští. Ovšem v ženách, juniorkách a juniorech nejde předpokládat, že by naši reprezentanti měli dostatečnou průpravu, ne v závodní sezóně, kterou mají za sebou. Ta sestává zejména z domácích závodů. A například juniorský peloton se letos na závodech Českého poháru často "flákal" a o aktivním závodění se nedalo vůbec mluvit.

Z pohledu klubů a oddílů se dá spoléhat na smysluplnou práci při kondiční přípravě závodníka, ale naučit se závodit bohužel u nás moc nelze, rozhodně ne letos. Uvidíme, s jakou taktikou čeští reprezentanti do závodů nastoupí. Třeba přijde něco aktivního, založeného na dobré fyzické kondici s troškou štěstí.

Například junioři obkrouží svůj závod jen na okruhu v Lovani a podívejte se na mapku a především profil. Osm okruhů a 121 kilometrů hodně náročných kilometrů, i když celkové převýšení 995 metrů nevypadá děsivě. Umět závodit na podobné trati je opravdu složité.