Všechna silniční kola na jednom místě

V neděli 25. 5. 2025 Decathlon ve své chodovské prodejně otevřel nový Proshop. V prostorách prodejny tak najdete kompletní řadu silničních kol značky Decathlon – od základních modelů pro začátečníky až po závodní speciály, které dosud nebyly v kamenných prodejnách dostupné. Nabídka je doplněná o rozšířený sortiment cyklistického oblečení, díky kterému je možné všechna kola snadno sladit kolo s funkčním outfitem.

loading...

Prémiový bike fitting od profesionálů ze studia KOA

Díky spolupráci se špičkovým fittingovým centrem KOA je nyní možné absolvovat profesionální bike fitting přímo na prodejně. Studio KOA se specializuje na nastavení posedu na míru a trénink vytrvalostních sportovců. Za použití moderních technologií a s pomocí odborného vedení tak můžete přímo na prodejně získat ideální jízdní pozici. Ta, nejen, že přispívá ke zvýšení výkonu, ale také funguje jako prevence zranění nebo vzniku chronických zdravotních problémů.

Deca_Jules_Koa.jpg

Součástí Proshopu jsou také služby zkušeného týmu cyklistických expertů, připravených poradit s výběrem vybavení, oblečení a doplňků. Bez ohledu na úroveň zkušeností zde každý cyklista najde podporu a know-how, které posune zážitek z jízdy na vyšší úroveň.

Nový Proshop v Decathlon Chodov je tak ideálním místem pro každého, kdo to se silniční cyklistikou myslí vážně, bez ohledu na to, jestli s cyklistikou právě začíná, nebo má v nohách tisíce kilometrů. Na prodejně najdete nejen špičkové vybavení, ale také komunitu lidí, kteří sdílí stejnou vášeň pro rychlou jízdu.

Co bude dál? Jaká je strategie značky a co se chystá v dílně Decathlonu?

Na strategii, plány a chystané novinky Van Rysel jsme se ptali Julese Danila, národního lídra pro cyklistiku v Decathlonu CZ.

Jaká je dlouhodobá strategie Decathlonu v oblasti silniční cyklistiky?

V posledních letech Decathlon výrazně investoval do silniční cyklistiky, protože jsme si uvědomili, že sice máme silnou zákaznickou základnu od dětí po dospělé (děti, které vyrůstají a stávají se rekreačními cyklisty), ale přicházíme o expertní segment. Když někdo v minulosti hledal opravdu technický produkt, obracel se na konkurenci, protože jsme ho nedokázali udržet v našem ekosystému.

Značka Van Rysel vznikla právě proto, aby mohla poskytnout výbavu milovníkům cyklistiky. A to od chvíle, kdy poprvé usednou na kolo, až do okamžiku, kdy závodí na nejvyšší úrovni. Chceme zkrátka vybavovat dvouleté děti i závodníky na úrovni World Tour. To je hlavní myšlenka Van Rysel.

Deca_Jules_Van Rysel.jpg

Do budoucna máme velké ambice, chceme se totiž dostat mezi pět nejvýznamnějších světových značek silniční cyklistiky. I proto jsme vstoupili do světa závodění na úrovni World Tour. Chceme si tím získat důvěru zákazníků a dokázat, že naše produkty obstojí a vítězí i na té nejvyšší úrovni závodní cyklistiky, což řada loňských vítězství potvrzuje. Ben O’Connor vedl Vueltu více než dva týdny, a to hned v první sezóně, kdy se Van Rysel objevil na World Tour.

Kromě spolupráce se závodníky bude Decathlon dál rozvíjet značku Van Rysel také prostřednictvím sítě svých prodejen. Pracujeme například na konceptu „shop-in-shop“, tedy obchod Van Rysel uvnitř prodejny Decathlon. V Česku zároveň vzniká tzv. „Proshop koncept“, který dál zůstává součástí ekosystému Decathlonu, nabízí však modernější způsob prezentace produktů a služby jako třeba bike fitting. První takový Proshop jsme otevřeli na Chodově, postupně ale plánujeme síť menších Proshopů, které budou budovat image značky Van Rysel i v centrech měst, kde nemáme tolik prostoru.

Bude snaha rozšiřovat podporu a spolupráci v týmech vyšších divizí?

V tuto chvíli je Decathlon AG2R týmem na samotném vrcholu silniční cyklistiky. Decathlon bude s tímto týmem i nadále rozvíjet spolupráci, rozšiřovat produktovou řadu a usilovat o co nejvyšší konkurenceschopnost. Určitě se znovu pokusí o vítězství na Grand Tour, tak jako loni, kdy v ní exceloval Ben O’Connor.

Tým AG2R zatím představuje to nejlepší, co můžeme jako Van Rysel nabídnout z pohledu technického partnerství. Dodáváme kola, oblečení, přilby, brýle a pro některé jezdce i tretry. A výsledky se dostavují. V loňské sezóně World Tour jsme zaznamenali více než 30 etapových vítězství. Na scénu jsme tak vstoupili jako seriózní technický dodavatel a celému cyklistickému světu jsme ukázali, že umíme konkurovat na té nejvyšší úrovni.

Předpokládá se prohlubování spolupráce se silniční cyklistikou speciálně v České republice?

Co se týče České republiky, už několik let zde budujeme síť tzv. Gold store prodejen. Ty byly prvním krokem ke získání důvěry zákazníků. To se nám povedlo nejen rozsahem nabídky, ale i geografickým pokrytím. Rozšiřovali jsme prodejny v Praze, Brně a Ostravě tak, aby ukazovaly co nejširší nabídku. Zároveň jsme pracovali na zlepšení odbornosti našich týmů na prodejnách i v servisech. Víme totiž, že všechno spolu velmi úzce souvisí. Gold store prodejny významně rozšiřují nabídku, zlepšují zákaznický zážitek a umožňují lidem opravdu dobře poznat naše produktové řady.

Otevření nové prodejny v Chodově ale všechno posunuje na ještě vyšší úroveň. Jde o tzv. Proshop, ve kterém najdete téměř 100 % produktů pro silniční cyklistiku značky Van Rysel – včetně gravel kol, oblečení, helem, silničních závodních kol a dokonce i replik závodních kol z Tour de France. Tyto repliky jsou naprosto identické s koly, na kterých závodí profesionálové.

Součástí chodovské prodejny je také služba bike fittingu, která přináší zcela nový a velmi specifický koncept. V tomto případě jsme se rozhodli pro spolupráci se společností KOA, důvěryhodným a kompetentním partnerem z české cyklistické scény. Spolupráce s nimi pro nás byla naprosto přirozenou volbou a těšíme se na ni. Právě bike fitting je totiž klíčovou službou v momentě, kdy zákazník investuje do tak drahého produktu. Pokud si totiž kupujete kolo za vyšší desetitisíce nebo dokonce statisíce korun, je naprosto zásadní, aby kolo sedělo, abyste se na něm cítil komfortně a zvolili správný model. Díky spolupráci s KOA máme jistotu, že jsou zákazníkům v prodejně k dispozici špičkoví odborníci.

Prestiž značky Van Rysel od zahájení sponzoringu týmu Decathlon AG2R La Mondiale vzrostla, fanoušci považují kola Van Rysel za jedna z nejrychlejších na trhu.

VANRYSEL0058.jpg

Vnímáte tento posun? Projevilo se i to na tržbách? Prodávají se produkty Van Rysel po vstupu značky do World Tour víc?

Ano, to je samozřejmé. Partnerství s týmem Decathlon AG2R La Mondiale nám přineslo obrovskou viditelnost a především důvěryhodnost značky, a ty se přirozeně promítly i do našich prodejů.

Když chcete budovat image značky, musíte ji dostat na závody – tedy na vrchol daného sportu – a v cyklistice je to World Tour. Bylo tedy naprosto přirozené, že Van Rysel zamířil právě tam a zajistil si partnerství s týmem na této úrovni. V tomto případě padla volba na AG2R, který měl loni velmi silnou sestavu a i letos vypadá velmi slibně.

Cílem bylo ukázat to nejlepší, co dokážeme nabídnout, na té nejvyšší úrovni, a zároveň věřit, že se tento přístup promítne i směrem k zákazníkům – tedy že ocení kvalitu produktů, které přitom stále vycházejí z DNA Decathlonu, tedy z myšlenky zpřístupňovat sport co nejširší veřejnosti.

I když se tu bavíme o závodním kole za 100 000 Kč, pořád jde o jedno z nejdostupnějších kol na trhu, které zároveň vždy garantuje vysokou kvalitu.

Spolupracují závodníci na vývoji nových produktů Van Rysel? 

Ano, stoprocentně. Základní podmínka vstupu do World Tour dokonce byla, že samotní závodníci budou nedílnou součástí vývoje kol. Současná podoba našich kol tedy vychází z přímé zpětné vazby profesionálních jezdců, kteří úzce spolupracují s našimi produktovými inženýry. Ti jsou mimochodem opravdu talentovaní, protože už první závodní model je velmi konkurenceschopný.

Vývoj probíhá neustále. Pokud se podíváme například na model RCR-F, jde o druhý závodní model, který vznikal ve spolupráci se sprintery z týmu – konkrétně například se Samem Bennettem. Na tomto kole není žádný kompromis, ať už jde o aerodynamiku nebo tuhost. Stále však existují nápady, jak ho dál ladit a zlepšovat.

Jezdci jsou tedy skutečně klíčovou součástí vývojového procesu. Velkou výhodou Decathlonu pak je schopnost velmi rychle reagovat na jejich potřeby.

Van Rysel nabízí dva špičkové závodní modely RCR a RCR-F, ale ne prémiový model silničního kola typu endurance. Tedy kola s kratší a vyšší geometrií pro běžné cyklisty (jako jsou Specialized Roubaix, Trek Domane, Cannondale Synapse…). Nechystá Van Rysel i nějaký podobný model?

Model RCR-F byl uveden na trh pouhý rok po modelu RCR. To ukazuje, že opravdu dokážeme rychle zareagovat na zpětnou vazbu jezdců a přizpůsobit se jejich potřebám.

V plánu je také varianta s pohodlnější geometrií zaměřenou spíše na vytrvalostní styl jízdy. Už ve 2. polovině července představíme nový model EDR Ultra. Kolo, které bude rovněž špičkově zpracované, ale nabídne uvolněnější posed, ideální pro běžné jezdce a na velmi dlouhé vyjížďky.

Jaké novinky chystá Van Rysel v blízké době? 

Budoucnost značky Van Rysel je poměrně jasná. I nadále se profilovat jako expertní značka, která roste díky úzké spolupráci se všemi klíčovými aktéry, kterými jsou profesionální týmy, produktoví inženýři nebo komerční i brandoví lídři. Cílem je zařadit se mezi pět nejvýznamnějších cyklistických značek na světě.

Závodní segment už máme dobře pokrytý. Přináší nám cennou zpětnou vazbu pro vývoj samotných produktů. Dále se ale soustředíme i na to, jakým způsobem jdeme s produkty na trh, tedy na rozvoj online kanálů, zajištění dostupnosti, marketing a především na celkový zážitek z nákupu v našich kamenných prodejnách.

V oblasti retailu nabízíme několik řešení: máme integrované zóny ve vybraných prodejnách Decathlon (tzv. Gold stores), potom specializovaný Proshop, který právě otevíráme v chodovské prodejně, a ve světě také shop-in-shop koncept – tedy prodejna Van Rysel uvnitř Decathlonu – s osobitou atmosférou inspirovanou cyklistickými monumenty ze severní Francie a Flander, odkud značka pochází. Tento formát je už k vidění na několika místech, například v Londýně, v Kolíně nad Rýnem nebo v některých belgických městech. Právě tímto směrem se chce značka dále rozvíjet.

Van Rysel funguje také ve velkoobchodním modelu, kdy přímo prodává vybraným profesionálním partnerům. Aktuálně ale pouze v USA a pro Českou republiku to zatím není v plánu.

Jedno je jisté, začátečníci i zkušení cyklisté si v Decathlonu přijdou na své. V prodejnách i na decathlon.cz si totiž pořídíte kolo, na kterém jezdí závodníci World Tour, helmu, bidon, komponenty a nebo třeba ponožky, které budete moci sladit se svým dresem.