Marketingová analýza Závodu míru nejmladších v Jevíčku

19.05.2019 | Václav Synek

Marketingová analýza Závodu míru nejmladších v Jevíčku

Společnosti Roadcycling CZ společně s TECHNISERV IT zajišťovaly LIVE Video Stream (LVS) ze Závodu Míru Nejmladších v Jevíčku. V předchozím článku jsme vás informovali, jakým způsobem se pohybuje návštěvnost stránek v případě realizace jednotlivých přímých video přenosů. Jedná se o relativně nový přístup k propagaci cyklistiky a tento článek si klade za cíl ukázat silný marketingový potenciál takového přenosu.

Určitě lze konstatovat, že  LIVE Video Stream je skvělý pro propagaci jakékoliv akce, v tomto případě cyklistiky a zároveň moderním nástrojem marketingu s vysokým potenciálem do budoucna. Pojďme si říct proč.

Při hodnocení LIVE Video Streamu je nutné zásadním způsobem rozlišovat mezi klasickým televizním přenosem a technologií LIVE Video Stream. Klíčové rozdíly spočívají zejména v těchto skutečnostech:

  • Televizní přenos je primárně určen pro sledování na klasické TV a sekundárně na mobilních zařízeních, zatímco LIVE Video Stream předpokládá naopak sledovanost na mobilních zařízeních nebo PC a až sekundárně na klasickém TV. Tato skutečnost významně ovlivňuje marketingové postupy při propagaci výrobků služeb, lokalit apod.
  • Náklady na realizaci přenosu LIVE Video Stream má přibližně desetinové náklady při jeho pořízení než klasický televizní přenos. Od tohoto faktu se také významně odvíjí klasická marketingová skupina.
  • LIVE Video Stream lze sledovat prakticky na jakémkoliv zařízení mající přístup k internetu.
  • LIVE Video Stream využívá pro přenos dat klasickou síť GSM operátorů, tj. kvalita signálu narozdíl od TV signálu je jedním z limitujících faktorů pro kvalitu přenosu. Toto omezení je řešitelné pomocí různých softwarových nástrojů, ale je důležité, že v budoucnu s rozvojem pokrytí a příchodem 5G sítí toto omezení prakticky zmizí.

Sledovanost LIVE Video Stream

LIVE Video Stream z Jevíčka sledovalo v průběhu 5 etap přibližně 10 - 12 tisíc diváků. (Jen pro představu, je to stejný úspěch, jako kdyby se na hokejový zápas kadetů Sparty 2x po sobě zaplnil celý zimní stadion). Tato statistika vychází z analýzy přístupů a odhadu množství diváků u jednoho zařízení. Mobilní telefony měly zpravidla jednoho až dva diváky, zatímco velkoplošné smart TV umístěné na náměstích nebo hotelích v prostoru startu případně cíle sledovaly desítky různých diváků.

Pozitivní dopady LIVE Video Streamu

  • Pozitivní dopad na diváckou kulisu

Díky integraci různých informačních zdrojů diváci měli detailní přehled o dění na trati, vč. živého komentáře. To v konečném důsledku přilákalo k trati mnohem větší množství dalších diváků, kteří v nepřízni počasí vybíhali k silnici vždy při průjezdu pelotonu a povzbuzovaly promrzlé závodníky. I tato skutečnost přidala na atraktivnosti a divácké kulise.

  • Využití LIVE Video Streamu jako nástroje propagace a prodeje

Kromě výrazného zviditelnění samotného Závodu Míru Nejmladších v ČR i v zahraničí (část diváků se rekrutovala ze zahraničního prostředí) v rámci ZMN v Jevíčku využívaly LVS pro svou propagaci zejména tyto skupiny:

  • Obce, přes které závod projížděl
  • Sponzoři, kteří se dlouhodobě na ZMN podílejí a závod podporují a kteří tak významně zvýšili povědomí o své značce
  • Prodejci kol nebo cyklo vybavení
  • V rámci slovního doprovodu byly prezentovány i cyklistické kluby, jejich záběry, sponzoři apod.
  • Propagace sponzorů cyklistických oddílů – podporovatelů mládežnické cyklistiky

Velmi pozitivně hodnotí také tyto přenosy nezištní podporovatelé mládežnické cyklistiky, kdy v rámci jednoho přenosu se dostanou jejich loga na dresech a mechanických autech do podvědomí 12 000 lidí během jednoho víkendu. Takto propagovat značku by bez těchto přenosů bylo zcela nemožné.

Potenciál LIVE Video Streamu

Potenciál je díky používané technologii také pro eShopy, které mohou obratem v průběhu přenosu měnit a přizpůsobit nabídku a měnit marketingovou strategii. Z pohledu marketéra je přidanou hodnotou to, že ví, o jakou cílovou skupinu zákazníků se jedná. Při dnešním způsobu fungování plateb je triviální v průběhu přenosu cokoliv ONLINE nabídnout a zákazníkem objednat a zaplatit.

Rozhodně lze konstatovat, že dalším dobrým trendem je skutečnost, že si jednotliví pořadatelé začínají uvědomovat možnosti a potřebu moderní propagace, vědí, že plakátky na sloupy u silnice a zastávky MHD už dávno netáhnou a že ke zviditelnění samotného závodu a jeho sponzorů je nezbytné využít různých elektronických marketinkových nástrojů. LIVE Video Stream je určitě jedním z nich.

Otazníky

Otázkou zůstává, jakým způsobem a zda vůbec, by se měl k propagaci cyklistiky pomocí alespoň částečně ověřeného LIVE Video Streamu postavit Český Svaz Cyklistiky. Z pohledu současných sponzorů by se určitě jednalo o zásadní zvýšení jejich propagace nad rámec současných možností svazu. Z pohledu propagace silniční cyklistiky jako takové, která je z pohledu diváka „od krajnice“, kdy divák neví, co se na trati děje, vlastně nezajímavá, by se jednalo určitě o velmi pozitivní počin, který by vedl ke zlepšení divácké kulisy u trati, ale i obecné sledovanosti závodů jako takových. 

Jistota

V každém případě Roadcycling CZ i TECHNISERV IT vnímají realizaci vybraných závodů jako výbornou propagaci cyklistiky, určitě budou v této podpoře pokračovat, takže se můžete těšit na další přenosy dramatické dojezdy, jak tomu bylo letos např. na Velké Bíteši, v Jevíčku nebo i historicky na ZM U23.

Pokud se chcete podívat, záznamy z realizovaných přenosů naleznete na www.SPORTON.eu.

 

 

 

 



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Klaslik
Nemůžu si pomoct a musím si tu trochu postěžovat. Nový předseda silniční komise Kovář sliboval, že hodlá mnohem více propagovat právě silniční cyklistiku. Absolutně teda nechápu, proč nevyužije služeb roadcyclingu? Nejhorší je, že Kovář je ve funkci už půl roku a zatím jsem si nevšiml jediného posunu směrem k lepšímu :(
22.05.2019 16:00:11