Chvályhodné úsilí Českého svazu cyklistiky zdá se dojde naplnění. Věci jsou v běhu a vše směřuje k tomu, že i letos se vítězové obléknou do dresů v našich národních barvách. Aktuální informace jsme zjišťovali na svazu u šéfa silniční komise Petra Kováče a koordinátora soutěží Jakuba Edra. Vše by mělo proběhnout takto:

Ve čtvrtek 20. srpna se uskuteční časovka jednotlivců pro kategorie juniorek, žen, mužů U23 a mužů elite. V sobotu 22. srpna pak dva závody s hromadným startem. Jednak společný juniorek a žen a jednak mužů elite. Kategorie U23 bude mít stejně jako loni oddělený závod, ale ten neproběhne v Mladé Boleslavi, ale o týden dříve v neděli 16. srpna na Slovensku v Trenčíně.

Důvody oddělení kategorií U23 a elite jsou stejné jako loni: jednak zamezit situaci, kdy mladíci plnili týmové úkoly pro kolegy z elite a museli potlačit vlastní ambice, a jednak zajistit potřebné UCI body.

Pokud vám chybí kategorie juniorů, čtete správně. Jejich závody proběhnou společně s mládežnickými kategoriemi v Plzni, konkrétně 13. srpna časovka a 16. srpna závod s hromadným startem.

Podmínkou startu v hromadném závodě na MČR mužů 2020 je účast na alespoň jednom závodě ČP Elite v roce 2019 nebo na prvním závodě ČP v roce 2020, který se uskuteční 18. července v Záboří. Tato podmínka se nevztahuje na závodníky působící v zahraničních týmech. Účast v časovce jednotlivců není ničím omezena. 

Co se týče tratí v Mladé Boleslavi, existuje více variant, které byly předloženy pořadatelem magistrátu města Mladá Boleslav. V týdnu od 25. května proběhne jednání s vedením magistrátu, na němž se zástupci města vyjádří k jednotlivých návrhům tratí. 

Zajímalo nás, zda připadá v úvahu například trasa loňského posledního závodu Českého poháru, která byla v podstatě městským kritériem, ale představiteli svazu nám bylo sděleno, že s takovou variantou se určitě nepočítá. 

Laika a znalce místního terénu určitě napadne, že se nabízí okruh směrem na Dobrovice a Holé Vrchy s průjezdy kolem muzea Škoda Auto, v jehož bezprostředním okolí by mohl být i cílový prostor, ale ve hře je určitě spousta faktorů celospolečenského významu, takže se nechme překvapit, kudy mistrovský okruh povede.  Jedna z variant s průjezdy kolem muzea ovšem počítá. 

Samozřejmě i pro tuto sportovní společenskou akci platí okřídlené bez peněz do hospody nelez, naštěstí za svazem stojí takové silné společnosti, jako Škoda Auto a Strabag, díky jejichž podpoře se nejspíš dočkáme zajímavých závodů. 

Tak jako vždy záležet bude hodně na účasti profesionálů z první a druhé cyklistické divize. Mistrovství je také jedním z nejprestižnějších závodů pro skvělou domácí kontinentální stáj Elkov-Kasper. A jejich souboj s profíky zahraničních ekip by mohl být napínavou podívanou. A čím těžší terén, tím větší šance narušit hegemonii nejlepšího domácího týmu z posledních let. 

Slovenský svaz cyklistiky stále počítá vzhledem k příznivé situaci ohledně vývoje pandemie a souvisejících opatření, že mistrovství bude opět společné. Podle prvotních informací nic nebrání startu ani megastar Petera Sagana (Bora Hansgrohe).

Takže vše směřuje k tomu, že se Mladá Boleslav zase jednou stane mekkou české cyklistiky. Je na co se těšit!