Specialisté na časovku se do Rwandy nevydali, protože na kopcovité trati neměli v porovnání s Remcem Evenepoelem velkou šanci na úspěch. Na jih Francie už se Filippo Ganna, Joshua Tarling, ale také Mathias Vacek vydali a nepochybně se pokusí unaveného Evenepoela obrat o další titul.

Podle belgických médií odcestoval Evenepoel z Afriky až v pondělí večer. Z Rwandy odletěl do Etiopie a odtud zamířil do Marseille. Do místa konání evropské časovky se dostal až v úterý ráno, následně měl v plánu projížďku trati a ve středu už závodí. „Tento program bychom si sami nevybrali, ale budeme se s ním muset vyrovnat, jak nejlépe to půjde,“ řekl pro Sporzu trenér belgického týmu Serge Pauwels. „V žádném případě není vyloučeno, že Remco ve středu vyhraje titul,“ dodal.

1238470403.jpg

Koos Moerenhout, trenér nizozemského národního týmu, byl mnohem kritičtější. „Je to velmi zvláštní,“ řekl. „Pokud vše dorazí včas a bez zpoždění, budeme mít před časovkou jen jeden den. A časovka je vždycky náročná na organizaci a personál.“

„Je to směšný program. Ale musíme se s tím vyrovnat. Doufám, že příští rok to bude rozloženější. Připravujeme se dobře, ale je to velmi těsné,“ pokračoval Moerenhout a dodal, že logistika může v evropské časovce hrát rozhodující roli a ovlivnit výsledky. „Z Rwandy letíme do Bruselu a nebudeme jedinou zemí, která tam poletí. Vždy je napjaté, zda vše dorazí včas a zda nedojde ke zpoždění zavazadel. Hlavně doufám, že nenastane zpoždění letu, protože pak bychom měli problém. Klidně se může stát, že reprezentační trenér nestihne ani start časovky.“

Trenér českého národního týmu Petr Kaltofen je na hektický přesun připravený. „Organizačně a logisticky je to kvůli tomu nesmírně náročné. Ať jde o přesun závodníků, veškerého materiálu nebo sestavení realizačního týmu, který na Evropu musí být kompletně nový. Ale máme to zvládnuté a připravené velice dobře,“ věří Kaltofen.

Časovka z Loriol-sur-Drôme do Étoile-sur-Rhône nedaleko města Valence na severu Provence v jihovýchodní Francii měří pouze 24 km s převýšením 214 metrů. Většina trasy je rovinatá, pouze závěrečných 1100 metrů vede do kopce se sklonem 5,2 %. Jde o mnohem snazší chronometr než v Kigali, přesto je Evenepoel stále největším favoritem. Ve Rwandě neměl konkurenci, ve Francii to asi bude těsnější boj.

1185989092.jpg

Závodit budou specialisté Filippo Ganna, Joshua Tarling, Stefan Küng, Stefan Bissegger, Daan Hoole, Bruno Armirail, Rémi Cavagna, ale také další silní závodníci, například čerstvý mistr světa do 23 let Jakob Söderqvist, dále Mads Pedersen, Ethan Hayter a João Almeida. Velké ambice má také Čech Mathias Vacek.

„Mistrovství Evropy je pro mě jasným vrcholem zbytku sezóny. Chystal jsem se na něj doma na Šumavě, hodně času jsem trávil na časovkářském speciálu. V rámci přípravy jsem jel i jednorázovky v Belgii. Ve Francii chci určitě atakovat umístění v top 10. V hlavě ale mířím ještě výš a rád bych bojoval o top 5, především v časovce, která je mým hlavním cílem,“ dodává Vacek.

Program Mistrovství Evropy ve Francii

Středa 1. 10.

9:30
Časovka juniorek (Daniela Hezinová)
12,2 km

10:45
Časovka juniorů (Jakub Patras)
24 km

12:00
Časovka žen U23 (Eliška Kvasničková)
24 km

12:45
Časovka mužů U23 (Jan Bittner)
24 km
 
14:20
Časovka žen elite
24 km
 
15:45
Časovka mužů elite (Mathias Vacek)
24 km
 
Čtvrtek 2. 10. 

11:00
Smíšená štafeta juniorů 
40 km
 
14:30
Smíšená štafeta elite
40 km
 
Pátek 3. 10.

9:00
Silniční závod žen U23 (Eliška Kvasničková, Julia Kopecký, Barbora Němcová, Adéla Pittnerová)
85,7 km

12:40
Silniční závod juniorek (Daniela Hezinová, Eva Drhová, Vendula Strakatá, Karolína Špicarová)
62,9 km
 
15:35
Silniční závod juniorů (Jakub Patras, David Icha, Daniel Kuběna, Šimon Matějek, Matěj Piták, Marek Stiblík) 
103,4 km
 
Sobota 4. 10.

9:00
Silniční závod mužů U23 (Jan Bittner, Adam Bittman, Pavel Šumpík) 
121,1 km
 
14:00
Silniční závod žen elite (Veronika Jandová)
116,1 km
 
Neděle 5. 10.

11:45
Silniční závod mužů elite (Mathias Vacek, Petr Kelemen, Jakub Ťoupalík)
202,5 km