Ačkoliv jde o jen minimální úpravu trati, jezdci nenajedou na Arenberg přímo rovně, ale objedou malý ostrůvek na pravé straně silnice. Tím se sníží rychlost při vjezdu na kostky. V minulosti zde docházelo k nepříjemným pádům a cyklistům se rozpadala kola. Loni zde tvrdě spadli Dylan van Baarle a Kasper Asgreen a uprchlíkovi Dereku Geeovi se na kostkách rozsypalo přední kolo. V nižší rychlosti by to mělo být bezpečnější.

Na druhou stranu se nejspíš bude ještě tvrději závodit o pozici před šikanou. Zde se výrazně zpomalí, peloton se mnohem víc natáhne a dostat se dopředu bude hodně těžké. Je tedy možné, že se bude kvůli boji o pozice padat ještě před šikanou i v samotné šikaně. Úpravu trati provádí pořadatelé na základě žádosti svazu jezdců CPA, takže jde o iniciativu samotných závodníků, zastoupených Adamem Hansenem, prezidentem CPA. "Jezdci nás oslovili a my jsme jednali jejich jménem. Nyní, při pomalejším nájezdu do Arenbergu, do něj jezdci nenaletí ve vysoké rychlosti a dynamice. Díky tomu bude tento sektor ještě těžší než dříve," uvedl na sociální síti X. 

twitter_GKQWLcjXQAARG5o.jpg

Jedním z těch, kteří jsou pro zavedení zpomalovací šikany, je podle Het Laatste Nieuws zkušený klasikám Tim Declercq. "Byl jsem jedním z jezdců, kteří požádali ASO o zásah. Je to šílenství, Bos van Wallers (jak říkají Arenbergu v Belgii, pozn. red.) vypadá rok od roku hůř. Zničilo se na něm tolik kariér. Něco se muselo změnit."

"Všichni říkají: cyklistika musí být bezpečnější. Ale jakmile někdo přijde s nějakým návrhem, hned se poukazuje na nevýhody. I to je pro cyklistiku typické. Se šikanou se rychlost, s níž peloton vjíždí do Bos van Wallers, sníží na 30 nebo 35 km/h. To je ale v podstatě jedno. Nebudu tvrdit, že už nebude docházet k pádům, ale následky budou méně závažné. To je velký rozdíl oproti rychlosti 70 km/h, kterou jezdíme nyní. A kde máte téměř jistotu, že někde mezi desátou a čtyřicátou pozicí dojde k pádu."

Mathieu van der Poel naopak na sociálních sítích k videu s novým průjezdem šikany napsal pouze: "To je vtip?" 

20230409PRX1070-A.S.O._Pauline_Ballet.jpg

Podle Thierryho Gouvenoua, ředitele závodu, i malá šikana pomůže zpomalit závodníky. "Závodil jsem tu dvanáctkrát a dvanáctkrát jsem přijel před Arenberg a přemýšlel, jak se z toho dostanu." Gouvenou zvažoval různá provedení šikany, ale vypadá to, že nakonec se pojede jen velmi krátká. "Myšlenkou je přidat několik zatáček, které by zpomalily peloton a natáhly ho, trochu jako šikany na automobilových okruzích," řekl Gouvenou v úterý během oficiální projížďky trati.

"V současné době se do Arenbergu najíždí rychlostí kolem 60 km/h. Kdybychom dokázali zpomalit na 30 až 35 km/h, bylo by to méně riskantní. A zvýraznilo by to i obtížnost Arenbergu," dodal Gouvenou pro cyclingnews.com.

S šikanou, nebo bez, ani jedna verze nijak zásadně nezmění charakter závodu, protože Arenberg je daleko před cílem, začíná 95 kilometrů před cílem a favorité zde teprve začínají útočit. Důležitější budou pro většinu závodníků pozdější pavé sektory.