Nejvíce se mluví o závodnících týmu INEOS Grenadiers. Smlouvy totiž letos končí Van Baarlemu, Adamu Yatesovi, Richardu Carapazovi a dalším. Van Baarle, vítěz Paříž - Roubaix, je podle informací italského novináře Cira Scognamiglia, redaktora Gazzetta dello Sport, dohodnut s týmem Jumbo - Visma. Vedení nizozemského týmu se s Van Baarlem shodlo na závodním programu a sportovních podmínkách, ale o finančních se stále jedná. 

Hodnota Van Baarleho po letošní klasikářské sezóně prudce vzrostla. Loni byl druhý na světovém šampionátu a letos dojel druhý na Kolem Flander a vyhrál Paříž - Roubaix. Takové výsledky na nejtěžších závodech nejsou náhodné a pro 29letého cyklistu je nepochybně důležité získat co nejlepší smlouvu. V Jumbo - Visma by mohl posílit už tak mimořádně silnou klasikářskou skupinu okolo Wouta van Aerta, Tiesje Benoota a Christopha Laporteho.

Dylan van Baarle 

Pro Jumbo - Visma to bude nejspíš dost finančně náročný nákup, proto se spekuluje o možném odchodu Toma Dumoulina. Bývalému vítězi Giro d'Italia letos končí smlouva a během třech let v černo-žlutém dresu toho moc nepředvedl. V jiných týmech o něj nejspíš bude větší zájem.

Výprodej INEOSu 

Na odchodu z INEOS Grenadiers jsou podle Scognamiglia i další jezdci. Adam Yates by se po dvou letech mohl vrátit do BikeExchange - Jayco k bratrovi Simonovi. A stejný tým má zájem také o Ira Eddieho Dunbara. Ten závodí za INEOS už pátým rokem, ale pouze jednou dostal příležitost na Grand Tour a letos se nedostal do sestavy na Giro d'Italia ani po celkovém vítězství na Settimana Coppi & Bartali.

Yates se v britském týmu zařadil mezi lídry a loni vyhrál Okolo Katalánska. Letos se připravuje na Tour de France, kde bude možná jedničkou na celkové pořadí. Přesto je možné, že z týmu po sezóně odejde a vrátí se do australské sestavy, kde působil sedm let.

A zájem je i o hvězdného Richarda Carapaze. Ekvádorský cyklista si nemůže stěžovat na nedostatek příležitostí, na loňské Tour de France skončil třetí a o rok dříve byl druhý na Vueltě. Ani INEOS o něj nechce přijít a vyjednává o nové smlouvě. Mohl by se také vrátit do španělského Movistaru, ve kterém v roce 2019 vyhrál Giro, ale na konci sezóny tým opustil a vyvolal tím nepřátelské reakce některých členů vedení týmu. Podle Gazzetty dello Sport má zájem ještě jeden další, zatím neznámý tým.

Thymen Arensman

INEOS nebude pouze prodávat. Dvouletou smlouvu už prý podepsal Thymen Arensman z DSM. 22letý Nizozemec zazářil na Tour of the Alps, kde skončil třetí celkově a pomohl Romainu Bardetovi k vítězství. Také obsadil šesté místo na Tirreno - Adriatico. Na letošním Giru pracuje pro Bardeta. Arensman patřil k nejlepším vrchařům a jezdcům na celkové pořadí v kategorii U23 a v roce 2018 skončil druhý v celkovém pořadí Tour de l'Avenir za Tadeje Pogačarem a porazil Gina Mädera a Aleksandra Vlasova. To vše v pouhých 18 letech. Očekává se, že má před sebou slibnou budoucnost na třítýdenních závodech. Nabídku dostal také od celku Jumbo - Visma, ale už ji odmítl. 

Merlier za Cavendishe 

Velké změny se patrně chystají v týmu Quick-Step Alpha Vinyl. O změnách v týmu klasikářů se zatím nemluví, zato se hodně spekuluje o sprinterech. Patrick Lefevere, ředitel belgického týmu, chce přivést Tima Merliera. Bývalému belgickému mistrovi a vítězi etap na Giru a Tour de France končí smlouva s Alpecin - Fenix a nejspíš odejde. Momentálně zraněný Merlier se v Alpecinu musí prát o místo s Jasperem Philipsenem, ale v Quick-Stepu by to v konkurenci s Fabiem Jakobsenem nebylo o nic snazší.

Pokud opravdu Merlier přestoupí, v týmu už nebude místo pro Marka Cavendishe. 37letý Brit ještě nechce ukončit kariéru a jeho agent hledá nové možnosti. Podle Wielerflits.nl je velice pravděpodobné, že v příštím roce nebude závodit za Quick-Step. 

Tim Merlier

Co bude s Astanou? 

Pro kazašský celek Astana Qazaqstan se letos nic nevyvíjí podle představ. Finanční krize způsobená invazí Ruska na Ukrajinu ovlivnila také kazašskou ekonomiku a vládu a jezdci v tyrkysově modrých dresech prý nedostávají zaplaceno v plné výši. Podle Alexandra Vinokurova se však nic neděje a tým má jistotu až do konce roku 2024. Získal garance přímo od státu, který je hlavním sponzorem týmu. 

Smlouvu na příští rok má 22 závodníků, včetně Miguela Angela Lopeze, Davida de la Cruze, Alexeje Lucenka a Gianniho Moscona.