Po předešlé sezóně tým opustili mj. Daniel Babor a Filip Řeha. Oba přestoupili do Elkov-Kasper. Jak velká je to pro tým ztráta?

Myslím si, že Dan Babor je výjimečný talent světové úrovně. Nahradit ho v kterémkoli a to nejen českém týmu není možné. Filip Řeha si dokázal držet po celou sezónu vysokou výkonnost, což bylo pro tým příjemné. Bohužel výsledkově se mu to přetavit nedařilo. Věřím, že změna prostředí a přechod do nejlepšího českého týmu bude Filipovi, ale i Danovi impulzem k dalšímu růstu.

Jak tedy vypadá složení týmu pro rok 2022?

V týmu máme 10 závodníků. Z toho 7 je ve věku do 23 let. Z těch zkušenějších to jsou naše už tradiční opory Wojciech Pszczolarski a Pavel Gruber, nově do týmu přichází z CK Příbram Fany Gastro Ondřej Petr, kterému bylo v srpnu 24 let. Z loňské sestavy zůstávají Richard Holec, Marek Dolníček a René Smékal. Nově tým doplňují čtyři mladíci: František Vinklárek, Radek Vlček, Marek Jelínek a Petr Kovařčík.

Představte prosím blíže nové tváře.

Tři přicházejí z kategorie juniorů. Radek Vlček a Petr Kovařčík se přesunují z naší prostějovské mládežnické skupiny a Marek Jelínek přichází z Favoritu Brno. Stále velmi mladým závodníkem, který k nám přestoupil z 4EVER Cyklo Bulis team, je František Vinklárek, kterému bude v dubnu 21 let. Právě on je asi nejzajímavější postavou, především tím, jak v loňském roce hodně překvapil bronzovou medailí na mistrovství republiky U23. Franta je mimořádně motivovaný a maximálně koncentrovaný k dalšímu růstu. Ondra Petr o působení v našem týmu hodně stál a nás přesvědčila jeho sportovní historie. Je to například mistr světa v terénním triatlonu XTERRA. Je to inteligentní sportovec a podle našeho mínění může v cyklistice dále růst. Marek Jelínek je velmi rychlý závodník a z Favoritu Brno má jistě dobrý základ. Radek Vlček je také velmi rychlým cyklistou, který s cyklistikou začínal v BMX. Dalším nováčkem je Petr Kovařčík a stejně jako Radek Vlček prošel naší juniorkou.  

Kdo by měli být lídry, tahouny sestavy?

Pozice lídrů se bude určovat podle charakteru závodů a také dle aktuální formy jednotlivých závodníků. Věřím, že máme dostatek rychlých cyklistů, ale vesměs se jedná o velmi mladé kluky. Bude třeba s nimi pracovat a nechat jim nějaký čas pro nabrání zkušeností. V náročnějších terénech by měl být nejsilnější Pavel Gruber. Cyklisticky univerzální talent Richard Holec by mohl být výrazný v klasikářských profilech.

Jak to máte s pokrytím specializací?

Za dobrého jezdce v kopcovitém terénu lze považovat Pavla Grubera. Z podstaty zaměření našeho týmu, kdy kombinujeme silnici a dráhu, je zřejmé, že převažují rychlostně disponovaní kluci. Ať už Marek Jelínek, René Smékal, Radek Vlček, ale i Franta Vinklárek jsou ve spurtu silní. O tempo se umí velmi dobře postarat Richar Holec a Wojciech Pszczolarski, který také umí dobře organizovat práci týmu v hromadných dojezdech.   

Došlo i ke změnám v realizačním týmu?

Zde se toho moc nemění. Mým úkolem je sestavení a zajištění programu, následně potom jeho realizace. Na pozici sportovního ředitele zůstává Tomáš Konečný. Šéfem celého týmu včetně mládeže je Petr Šrámek.

Jak vypadá aktuální závodní program?

Vždy se snažíme program sestavovat tak, aby jeho náročnost odpovídala charakteru a schopnostem týmu. Sezónu zahájíme na Rhodosu, kde nás čekají tři závody 2. kategorie UCI. V programu máme také dva etapové závody první kategorie v Estonsku a Rumunsku. Samozřejmě velkou měrou jsou zastoupeny závody v Polsku. Potvrzen je také start ve Francii. K tomu závody domácího poháru a několik UCI závodů na dráze.

Na které ze závody zaměříte větší pozornost?

Pochopitelně budeme dbát na dobrou připravenost pro závody první kategorie UCI. Určitě však chceme bojovat o co nejlepší výsledky na všech závodech. Máme mladý tým a pro tyto jezdce může být vrcholem každý ze závodů kalendáře UCI. Budeme se také chtít co nejlépe prezentovat v závodech domácího šampionátu a to nejen na silnici, ale i dráze. A v neposlední řadě koncem srpna v Prostějově organizujeme dva dráhové závody UCI. Je jasné, že se zde chceme předvést v dobrém světle.

Dlouhodobě kombinujete silnici a dráhu. Jsou obě disciplíny z pohledu vašich priorit rovnocenné?

Kombinace silnice a dráhy je vždy výzva. Je třeba reagovat individuálně na nominace závodníků na světové soutěže na dráze. Nicméně silnice bude převládat. Já za sebe jsem přesvědčený, že kvalitní silniční program je pro růst závodníků, kteří chtějí na dráze směřovat k vyšším metám, velmi důležitý.

Z názvu týmu je zřejmé, že hlavní sponzoři zůstávají stejní. Došlo k nějakým zajímavějším změnám v zajištění chodu týmu?

Ano, titulární partneři se nemění. Podpora od společnosti TUFO je už mnoho let opravdu mimořádná a pro nás zásadní. Také podpora dalšího titulárního partnera PARDUS je pro letošek nadále velmi silná. Velkou podporu nám také poskytují společnosti a značky FORCE, ATEX, Motortec, Šálek. Mimo dlouhodobých partnerů se nám podařilo získat mimořádnou podporu od společností Sezako a NOLIMITED. Ovšem podporují nás i další společnosti jako Hruška, Enervit, Trasko, DT. Mimo komerční sféru je pro chod celého klubu zcela zásadní podpora ze strany statuárního města Prostějov a Olomouckého kraje.

Jaký materiál budete používat, změnilo se oproti loňsku něco podstatného?

Rámové sady budou pochopitelně PARDUS, pouze se změnou modelu, kterým bude pro letošní sezónu Spark Evo Disc. Jak je z názvu modelu patrné, také přecházíme na kotoučové brzdy. Zásadnější změnou budou výplety a to od společnosti NOLIMITED, samozřejmě obuty pneumatikami TUFO. U obutí však dojde ke změně, z galusek přecházíme na bezdušové pláště. Oblečení k naší spokojenosti zůstává Atex a to samé platí i u výživy, kterou poskytuje Enervit. 

Dlouhodobě a úspěšně pracujete s mládeží.

Mládežnický tým je pro nás naprosto zásadní a na stejné úrovni důležitosti jako tým dospělých. Snažíme se juniorku a dospělé v rámci možností v tréninku a některých závodech, kde je to možné, propojovat. V minulém roce naši junioři přivezli z MS a ME nevídaných osm medailí a to je pro nás velký závazek. Navíc mimo Gabriely Bártové, která přestoupila od letoška do Dukly Praha, byli všichni juniory prvním rokem, takže je co obhajovat. Ovšem i v mladších kategoriích kadetů a žáků je třeba pracovat. I když mladých, kteří jsou ochotni podstupovat tvrdou cyklistickou dřinu, spíše ubývá, chceme být ve všech věkových kategoriích co nejúspěšnější.

Až budete bilancovat sezónu 2022, co budete považovat za úspěch?

Jsem realista a ani nejsem příznivcem velkých prohlášení. Navíc v principu jsme jeden tým, dospělí i mládežníci. Stejně tak posuzujeme úspěchy a neúspěchy v sezóně. V dospělých bude boj samozřejmě zaměřen na zisk bodů do žebříčku UCI. Nemáme stanoveno kolik bodů, jde o celkový projev v závodech. Samozřejmě chceme být vidět i na dráze. Do dráhy investujeme hodně energie, a tak jsou pro nás výsledky i zde důležité. Mládežníci v uplynulé sezóně pobrali z domácích šampionátů nespočet medailí na dráze i silnici. Ve světových soutěžích na dráze dosáhli na historickou bilanci. Laťka je tedy vysoko.

Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů i v sezóně 2022.