Etapa měřila 184 km a nastoupalo se při ní něco málo přes tisíc metrů. I teplota kolem 25°C nebyla žádnou překážkou. Takže největší nebezpečí představoval vítr.

Brzo po startu odjeli dva muži z týmů Euskaltel a UKYO, ale foukalo jim silně přímo proti, takže 70 km před cílem jel peloton zase pohromadě. V čele se střídali vybraní jezdci Jayco AlUla, Uno-X a Cofidisu. Australané pro Groenewegena, Norové pro Blikru a Francouzi pro Walsheida.

Poklid se změnil v drama 35 km před cílem, kdy se vítr opřel z boku, což byl signál k pořádnému nasazení. Bohužel v té chvíli si Pavel Bittner klasicky líznul o zadní kolo jezdce před ním a šel k zemi. Na kolo sice sedl, nechal si za jízdy ošetřit nepěkně vyhlížející hlubokou tržnou ránu na lokti, ale dopředu se už nedostal především proto, že se vepředu jelo šedesátkou a peloton se drobil.

25 km před cílem se podařilo odpojit zhruba třiceti až čtyřiceti lidem. Tempo zde určovali cyklisté Jayco AlUla včetně Zdeňka Štybara, Uno-X a DSM.

Z této skupiny se vydal 9 km před cílem na sólo akci přes dva metry vysoký Mathias Norsgaard z Movistaru. Než byl o šest kilometrů dále dojet, dvě největší skupiny se za ním zase spojily v jeden celek. Což bylo nad momentální síly mj. Pascala Ackermanna (UAE), který se tak už podruhé nedostal ke své práci sprintera, i včera druhého Dušana Rajoviče (Bahrain).

2 km před cílem to měli nejlépe rozjeté opět borci Jayco AlUla. Na špici Lukas Pöstlberger, za ním Luka Mezgec a na jeho zadním kole Dylan Groenewegen. Když Rakušan 500 metrů před cílem odstoupil a taktovky se chopil Mezgec, za Groenewegenem se poschovávali Jonathan Milan (Bahrain) a Cees Bol (Astana). 

První zahájila sprint nová posila Astany, na což okamžitě reagoval Milan. Groenewegen trochu zaváhal, takže se Milan dostal před jeho přední kolo. To Nizozemce trošku zbrzdilo, a když roztočil nohy do maximálních obrátek a vyjel ze stínu italského cyklisty, volil příliš šikmou cestu k cíli. To všechno byly nakonec příčiny toho, že v milimetrovém souboji Milanovi podlehl.

Mám z tohoto vítězství obrovskou radost. Byl to můj velký cíl z minulého roku, kdy jsem viděl, že tato Tour pro mě může být v budoucnu důležitá. Chci poděkovat svým spolujezdcům, dnes odvedli úžasnou práci a díky nim mi pomohli až do finále. S tímto výsledkem pro mě i pro tým jsem super šťastný,“ řekl vítěz etapy.

Sportovní ředitel Bahrainu Enrico Poitschke dodal: „Bylo to podle očekávání, těžká etapa se spoustou větru. Naším cílem bylo vyhrát etapu a ochránit Santiaga Buitraga, jedoucího na celkové pořadí, aby nic neztratil. Kluci odvedli fantastickou práci. Podporovali Santiaga a Johnnyho. Jonathan zůstal v první řadě, zvláště posledních 30 km, kdy byl silný boční vítr. Věděli jsme, že to bude těžké finále, věděli jsme také, že Jonathan je ve skvělé formě a že může etapu vyhrát, což se mu na konci povedlo. Je to velmi pěkné vítězství pro celý tým a každý jezdec má na tomto vítězství podíl. Je velmi důležité, že jsme pracovali jako tým. A ani Santi nic neztratil.

Dylan Groenewegen si posypal hlavu popelem: "Tým byl dnes opět opravdu silný, ale čekal jsem příliš dlouho na zahájení svého sprintu, byla to moje chyba a je to opravdu zklamání."

Karl Vacek dnes dojel v první skupině, Zdeněk Štybar na 59. místě načetl ztrátu 1:12 min. a Pavel Bittner na 100. +5:48 min.

"Je to, jako by byl v týmu roky. Opravdu dobře zapadá,“ řekl o Zdeňku Štybarovi sportovní ředitel Tristan Hoffman. "Jeho úkolem při Saudi Tour je pomoci Dylanovi. Ve sprintech bude mít roli před Mezgecem a Dylanem. Má zkušenosti, které nám mohou pomoci."

"Abych byl upřímný, tohle je nejlepší tým, kam jsem se mohl dostat poté, co se mnou Quick Step neprodloužil smlouvu," řekl Zdeněk. "Jsem velmi šťastný, nečekal jsem tak dobrý tým. Je to tady všechno vyladěné, včetně skvělého materiálu. To je pro mě také důležitá součást. Všichni se těšíme na úspěšnou sezónu."

Gronewegen, který vede i bodovací soutěž, o dres lídra nepřišel, před Milanem, který získal dres pro nejlepšího mladíka, vede před zítřejší třetí etapou o 6 sekund. Zítra však bude všechno jinak. Etapa končí na kopci a do boje nastoupí jezdci na celkové pořadí.