Aries nahrazuje přechozí nejvyšší model Aether, jde o dobře odvětranou a lehkou závodní helmu, na aerodynamiku je zaměřen model Eclipse, který jsme testovali už loni. Oproti Aetheru je Aries o 2,3 % lépe odvětraný, o 4 % aerodynamičtější a o 5 % lehčí. Aries je podle Gira nejlehčí a nejvzdušnější helmou s technologií MIPS Spherical, ale co je ještě důležitější, je to  také nejbezpečnější helma na trhu. V nezávislém testu Virginia Tech University získal Aries první místo. Podle měření se jedná o nejbezpečnější přilbu, více na Virginia Tech Helmet Ratings.


Největší podíl na tomto úspěchu má vylepšování technologie Spherical powered by Mips. Tato ochrana proti rotačnímu nárazu je zkonstruována ze dvou samostatných vrstev EPS pěny, které díky Mipsu po sobě kloužou. Vnější vrstva se v případě nárazu může pohybovat kolem vnitřní, čímž se sníží síla přenesená na hlavu a riziko vážného poranění mozku, stejně jako u Eclipse a dalších helem Spherical. 

Mips používá více značek, helmu s touto technologií poznáte podle žluté vnitřní kolébky, ale Giro na to jde elegantněji, dvě části helmy, které po sobě klouzají, vypadají lépe. Uvnitř helmy navíc nic nezavazí, takže Spherical je také komfortnější než standardní Mips. Giro přidalo systém DryCore pro odvod potu. DryCore je silně absorpční výstelka, která obepíná celé čelo a odvádí pot od očí a obličeje. Jde o jakousi vestavenou čelenku. 


Myslelo se také na zlepšení odvětrání. Aries má 24 větracích otvorů, takže je vhodná i do těch nejteplejších letních dnů. Giro přilbu otestovalo ve svém systému Therminator, který dokáže odhalit místa, kde se hlava zahřívá. Čím víc otvorů helma má, tím je samozřejmě méně pevná jako celek a proto Giro použilo vyztužení AURA II Reinforcement Arch, které celou přilbu zpevnilo a zároveň nebrání proudění vzduchu. 

Osobní dojmy

Giro patří mezi mé oblíbené výrobce helem už dlouhá léta. Tvar aktuálních nejvyšších modelů Gira mi vyhovuje, Aries sedí velmi podobně jako Eclipse, který jsem testoval v loňském roce. Aries se rychle dostal na mé první místo ve výběru helem na každodenní vyjížďky, což se v případě Eclipse nestalo, protože jsem hodně citlivý na přehřívání hlavy (ani nemusí být 30 stupňů, problémy mívám už na jaře) a s perfektně odvětraným modelem Aries s tím nemám žádný problém. Vzduch prochází přilbou a odvádí horko od hlavy. A dobře funguje i zmíněný nový systém odvodu potu. 


Zpracování helmy je skvělé, jak se na prémiový výrobek sluší. Helma na hlavě sedí pevně i díky preciznímu upevnění RocLoc 5+ Air. Utahování a povolování v zadní části helmy je jemné, takže si každý najde ideální polohu. Testoval jsem velikost M, střední velikost si vybírám u všech značek (v této velikosti váží 265 gramů, takže i váha patří k silným stránkám Aries) v případě Gira je velikost M o něco menší, než u většiny jiných značek. Je potřeba na to dát pozor a helmu si před koupením vyzkoušet. A to i s brýlemi. Moje Oakley Sutro Lite mají dlouhé a rovné bočnice, které zasahují do upevnění RocLoc, což by mohlo někomu vadit, i když pro mě to velký problém není. Záleží i na tvaru a velikosti hlavy, ne všichni se stejnou kombinací přilby a brýlí musí mít tento problém. 

Co se týče brýlí, v Giru mysleli i na ně a jejich uložení v případě, když je nechcete mít na očích. Většina cyklistů si je v takovém případě vkládá do větracích otvorů a aby brýle z helmy nevypadly, Aries mají v přední části gumové prvky, které brýle upevní. 


Důležitý je i vzhled, přece jenom tu velkou věc máte na hlavě. A v tomto ohledu vypadá Aries, podle mě, velmi dobře. Helma je kompaktní, z žádného úhlu na hlavě netrčí a v čistě bílé verzi je elegantní (spodní část přilby je lesklá, vrchní matná). Komu se bílá nelíbí, může zkusit matně černou. 

Giro Aries Spherical splňuje všechny požadavky na helmu za cenu 7999 korun. Je pohodlná, lehká, velmi bezpečná  a navíc dobře vypadá. Přilbu seženete buď přímo u výhradního dovozce Progress Cycle, nebo u dalších prodejců značky Giro.