Radary si u silničářů rychle získaly důvěru a oblibu, takže americká značka Lezyne nemohla zůstat stranou a přišla s vlastním řešením. Lezyne Radar React System obsahuje nejen zadní blikačku Radar Drive se zabudovaným senzorem pohybu, ale také přední světlo React Drive.

Konstrukce a funkce
Zadní světlo se svítivostí 300 lumenů detekuje vozidla až do vzdálenosti 150 metrů a při jejich přiblížení aktivuje výrazný zábleskový režim pro zvýšení vaší viditelnosti. Přední světlo (až 1200 lumenů) má na zadní straně LED diodu směřující k jezdci, která slouží jako vizuální upozornění radaru v reálném čase, když se blíží vozidlo, rozsvítí se červeně a upozorní i zvukově.

IMG_6675.jpeg

Systém je díky tomu zcela nezávislý na cyklopočítači. Pokud jej nepoužíváte (což je i můj případ), jde o elegantní a jednoduché řešení. Jestliže ale cyklopočítač máte, lze radar snadno spárovat přes ANT+, případně využít aplikaci Lezyne Radar pro chytré telefony, kde se rovněž zobrazuje upozornění. Přední i zadní světlo lze koupit samostatně nebo jako komplet.

Aplikace je nutná pro prvotní spárování a nastavení, nicméně vše je velmi jednoduché a intuitivní.

Nezávislost na dalších zařízeních
Největší výhodou Lezyne je skutečnost, že funguje i bez cyklopočítače. Stačí mít zapnuté přední světlo, které vás na blížící se vozidlo upozorní vizuálně i akusticky. Pro cyklisty, kteří nechtějí vozit navigaci nebo velký displej, je to ideální řešení. Já osobně cyklopočítač pravidelně nepoužívám, takže mi systém dobře sedl.

Na druhou stranu většina cyklistů, kteří o radaru uvažují, již nějaký cyklopočítač má. A kombinace s ním nabízí další benefity. V aplikaci nebo na kompatibilním cyklopočítači se totiž zobrazuje vzdálenost a rychlost přibližujícího se autaprostřednictvím barevných signálů:

Oranžově: rozdíl rychlosti je do 50 km/h
Červeně: rozdíl rychlosti přesahuje 50 km/h

Tuto funkci samotná přední svítilna zobrazit neumí.

Snímek obrazovky 2025-11-20 v 15.37.36.png

Světelný výkon a výdrž
Oproti běžným cyklopočítačům má přední světlo zásadní výhodu: svítí, a to velmi silně.

Přední světlo má až 1200 lumenů, je tedy použitelné i pro noční jízdu v terénu a výdrž má až 70 hodin v úsporném režimu.
Zadní světlo svítí 300 lumeny a vydrží až 20 hodin. Velkou výhodou je také nabíjení přes standardní USB-C, světla nepotřebují žádný vlastní kabel. 

Hmotnost a uchycení
Zadní radarové světlo je oproti běžným blikačkám větší a výrazně těžší. Váha je celkově slabší stránkou systému. Zadní světlo váží 114 gramů, přední světlo 158 gramů a celý set 272 gramů. 

IMG_6676.jpeg

Na kulaté sedlovce se kvůli vyšší hmotnosti může při nerovnostech trochu natáčet, takže je potřeba upevnění gumovou páskou pořádně dotáhnout. Pro aerodynamické sedlovky a sedlovky ve tvaru D jsou v balení nástavce, které držení výrazně zlepšují.

Ovládání a citlivost
Používání radaru je opravdu jednoduché, stačí světla spárovat s aplikací, zapnout (buď v aplikaci, nebo fyzickými tlačítky) a můžete vyrazit. Bez aplikace se pouze neobejde prvotní nastavení. Systém je poměrně citlivý, takže občas upozorní i na vozidla, která s vámi přímo nesouvisí. Typickým případem je jízda po cyklostezce vedoucí paralelně se silnicí.

Při nepoužívání lze světla přepnout do dvou módů, do režimu spánku, který je signalizovaný diodou v tlačítku a upozorňuje na fakt, že zařízení se pomalu vybíjí, a úplné vypnutí. Kvůli tomu je třeba tlačítko podržet déle, při signalizaci rychlým blikáním stačí tlačítko pustit a světlo se vypne.
 
Závěr
Lezyne přinesl na trh inovativní radarové řešení, které se od konkurence odlišuje především nezávislostí na dalších přístrojích. Zároveň jde o velmi dobře zpracovaný produkt s vynikajícím výkonem světel, dlouhou výdrží baterie a celkovou robustností.

Radar Drive a React Drive lze zakoupit samostatně nebo jako kompletní Radar React System (přední + zadní světlo). Novinka je k dispozici u prodejců Lezyne.