Pořadatelé E3 nešetří slavnými hellingy, strmými stoupáními na kostkách. Proto si závod oblíbili favorité Kolem Flander, výsledky E3 jsou často hodně podobné výsledkům Ronde. Flandry a E3 ve stejném roce vyhráli Kasper Asgreen (2021), Niki Terpstra (2018), Fabian Cancellara (2013 a 2010), Tom Boonen (2012, 2006 a 2005), Johan Museeuw (1998) a tak dále. Loni zvítězil Wout van Aert a byl nepochybně velkým favoritem Flander, jenže ho zastavil covid.

Ostré závodění nejspíš započne daleko před cílem, posledních 80 kilometrů by se mělo útočit. Takto daleko před cílem loni zrychlil tým Jumbo Visma. Van Aert zaútočil na Taaienbergu a vytvořil vedoucí skupinu, kde měl k ruce Tiesje Benoota a Christopha Laporteho. 42 kilometrů před cílem zaútočil podruhé a tentokrát se udržel už jen Laporte a bylo hotovo, dvojice Jumba to dotáhla bez problémů až na cílovou pásku. 

Sestřih loňského ročníku E3 Classic

Jumbo nemá důvod měnit strategii, útočit daleko před cílem budou pravděpodobně i letos a budou se snažit získat početní převahu nad soupeři. Jenže loni nebyla konkurence ani zdaleka tak velká jako letos. Nestartoval Tadej Pogačar, ani Mathieu van der Poel a Julian Alaphilippe. Jumbo je zase o něco silnější, zejména díky příchodu Dylana van Baarleho, takže pro soupeře bude náročné reagovat na všechny nástupy jezdců ve žluto-černých dresech. Přesto by to měl být o něco dramatičtější a těsnější závod. 

Bude také záležet na směru a síle větru, očekává se vítr silný až 30 km/h, ale v rozhodujících místech by měl být protivítr, který dlouhým únikům zabrání. Za Taaienbergem, který leží více než 80 kilometrů před cílem, by měl být terezín, který ještě více nadělí peloton. Kdo nebude vpředu, má po závodě. A od Jumba se očekává, že bude závod řídit. Za Taaienbergem je několik výjezdů - Berg ten Stene, Boigneberg, Eikenberg, Stationsberg, Kapelleberg a rozhodující hellingy velkého Ronde, Paterberg a Oude Kwaremont. 

Trasa E3 Saxo Bank Classic

Tím to však nekončí, Kwaremont leží 38 kilometrů před cílem, následují výjezdy Karnemelkbeekstraat a Tiegemberg a 20 kilometrů po rovině do cílového Harelbeke. Když Jumbo zaútočí na Taaienbergu a dostanou soupeře pod tlak, v další vlně nejspíš nastoupí Van Baarle. To je v podstatě jeho jediná taktika, nenápadně se odplazit v nečekanou chvíli, získat náskok a zůstat vpředu až do závěru. Tímto stylem vyhrál Paříž-Roubaix i letošní Omloop Het Nieuwsblad a byl druhý na světovém šampionátu v Lovani. Van Aert bude nepochybně hlídaný mnohem pečlivěji, takže Nizozemec patří k největším favoritům. 

Alpecin a UAE nemají takovou kolektivní sílu, mají dva úžasně silné lídry, ale reagovat na každý útok někoho z Jumba bude složité. Mít někoho v dlouhém úniku může hrát velkou roli a to samé platí o Soudal Quick-Step. Převaha Jumba by se mohla ztratit, kdyby Pogačar a Van der Poel zaútočili jako první. Na E3 mohou riskovat, nejde o monument a vyzkoušet něco odvážného jim rozhodně není cizí. A pokud pojedou Pogačar, Van Aert a Van der Poel takzvaně „na férovku“, těžko předvídat, kdo bude nejlepší. 

Závodit samozřejmě nebudou jen Pogačar a Van der Poel proti Van Aertovi a Jumbu, na startu budou i další silné týmy, například Trek-Segafredo s Jasperem Stuyvenem a Madsem Pedersenem, Quick-Step s Alaphilippem a Kasperem Asgreenem. Ineos Grenadiers nasadí Filippa Gannu, uzdraveného Bena Turnera a zkušeného Michala Kwiatkowského. A pak je tu Groupama-FDJ se Stefanem Küngem a Valentinem Madouasem a Bahrain Victorious s Matejem Mohoričem a Fredem Wrightem. 

Silné týmy mají více lídrů a to je pro dramatičnost závodu dobrá zpráva, nebudou se zdráhat útočit daleko před cílem.