Jedna skupina těch převážně zkušenějších, jelikož většina už se dostala za hranici kategorie U23, startovala na dvou jednorázových závodech kategorie 1.2 UCI v Polsku. Oba závody se odehrály na téměř zcela rovinaté trati, a tudíž podle očekávání skončily hromadným dojezdem.

V obou podali kluci z ATT Investments ve složení Bárta, Jakoubek, Klabouch, Petruš, Schuran a Štoček velmi dobrý výkon. Jeli aktivně, dokázali velmi dobře spolupracovat, sbírali dílčí úspěchy a dočkali se i uznání od například nizozemských soupeřů, kteří jim neváhali vyjádřit respekt, který si v pelotonu vybudovali.

Jiří Petruš

Z dílčích úspěchů vynikají dvě vyhrané mimořádné prémie Jiřím Petrušem a Matúšem Štočkem, aktivní jízda v únicích, do kterých se dostali Tomáš Jakoubek, Michal Schuran a v obou závodech Matúš Štoček. Zvláště v druhém závodě si pobyl Matúš Štoček v úniku s třemi dalšími cyklisty desítky kilometrů a dojeti byli až 10 kilometrů před cílem.

Nejcennější výsledek dosáhli v GP Nasielsk-Serock, v němž dospurtoval Tomáš Bárta na 4. místě coby nejlepší z českých cyklistů, kterých tu startovalo ve čtyřech týmech celkem 21. Tomáš za tohle umístění bral 20 UCI bodů.

Matúš Štoček

V GP Wyszków jim koncovka nevyšla podle představ, Tomáš Bárta dojel až na 22. místě. Sportovní ředitel Jaromír Friede komentoval tento výsledek přirovnáním, že „někdy odvedete dobrou práci, ale nedostanete za ní zaplaceno.“ Proč? Tomáš měl opět našlápnuto k tomu, aby bojoval o přední příčky, ale pár stovek metrů před cílem na kruhovém objezdu musel kvůli manévru závodníka před ním na brzdy a v té rychlosti a navíc, když se objezd jel z obou stran, bylo po jakýchkoli nadějích na dobrý výsledek.

Pochopitelně nás to mrzí, ale v takovém typu koncovky je to i o štěstí a to nám druhý den nepřálo. Stane se, nevymlouváme se, jedeme dál. Kluci tu odvedli po oba dny velmi dobrou práci a z tohoto pohledu jsem s jejich vystoupením spokojen,“ komentoval výkon a výsledky svých svěřenců Jarda Friede.

Zleva Štoček, Bárta, Petruš, Klabouch, Jakoubek, Schuran

Druhá skupina ve složení Camrda, Heming, Kašpar, Rotter a Stránský startovala na etapovém závodě Carpathian Couriers, jehož jednotlivé části proběhly na území Maďarska, Slovenska a Polska. Šlo o závod kategorie 2.2U, tedy určený závodníkům do 23 let.

Na startu se sešlo 105 cyklistů ve 22 týmech a z 20 zemí. Nejsilnější se ukázaly italské týmy Bardiani-CSF Faizané a Friuli ASD a reprezentační tým Rakouska. Naši kluci svedli s těmito týmy vyrovnaný souboj a dosáhli na řadu jak dílčích, tak podstatných úspěchů.

Mika Heming především vyhrál druhou etapu! K tomuto počinu přidal ještě 2. místo v prologu, 3. místo v bodovací soutěži a konečnou 6. příčku. Celkem připsal sobě a týmu 11 UCI bodů.

Mika Heming

Matěj Stránský se ze 62 klasifikovaných závodníků do 21 let, tzn. v soutěži mladíků, umístil na 10. místě. Byl to on, kdo v první etapě naskočil do rozhodujícího úniku, ale když na poslední vrchařské prémii za to vzali cyklisté druhodivizního Bardiani a super talent Chorvat Fran Miholjevič z Friuli ASD, už to bylo nad jeho síly prvoročáka mezi muži. Tým ATT Investments v konečném účtování obsadil 4. místo.

I Petr Kaltofen, sportovní ředitel, který měl tuto skupinu na starosti, vyslovil spokojenost z výsledků i způsobu závodění: "Jsme s průběhem a výsledky spokojeni. Vyhráli jsme prostřednictvím Miky Heminga etapu, v prologu přidal Mika 2. místo a celkově 6. příčku považujeme za velmi dobrý výsledek. Další dva kluci, Kašpar a Stránský dokončili v druhé desítce, Rotter s Camrdou do třicítky. Na výsledcích se podílel celý tým, všichni pracovali ve prospěch celku. Cením si i toho, že kluci plnili svědomitě taktické pokyny, jezdili aktivně a společně s třemi jmenovanými týmy byli také v průběhu etap nejvíc vidět."

Zleva Camrda, Stránský, Rotter, Kašpar, Heming

Inventura závodů z předešlých dnů vychází z více pohledů pozitivně, čistě z matematického hlediska stanoví, že tým získal k dosavadním 97 UCI bodům dalších 31 bodů, což ho aktuálně řadí na 22. místo v žebříčku UCI mezi stovkou kontinentálních týmů Evropy registrovaných pod hlavičkou UCI.