Pokud máme na zřeteli jako číslo jedna prospěch české silniční cyklistiky a teprve pak jakékoli parciální zájmy, pak musíme mít dobrý pocit z toho, kam se posunula česká conti scéna pro příští sezónu.

ATT Investments se sice zkrátil o dva lidi na počet 17, ovšem 6 nových posil, které jsme představili v samostatných „medailoncích“, dává tušit vyšší, a možná o dost vyšší kvalitu ve srovnání s letošním rokem. Jediný, kdo tuhle představu trochu vrací na zem, je Marcin Budzinski, týmová jednička tohoto roku, odcházející za lepším do týmu nováčka druhé divize MBH Bank CSB Ballan. Ale i tak se jeví vyjádření majitele týmu Radima Kijevského, že jsou o 20 % silnější, nikoli až tak zcela mimo realitu.

Zdá se, že posílil i hradecký tým vstupující do nové sezóny s inovovaným názvem Kasper - crypto4me. Ten se naopak početně oproti letošku rozšířil ze 14 na 15 lidí. A z těch, co nově do týmu přicházejí, mají určitě prvořadě Černý, Kukrle, Ježek či Bittner nespornou kvalitu. Navíc tým hlásí citelné navýšení rozpočtu, což je vždycky podstatný fenomén jak při správném zacházení navýšit kvalitu v nejširším slova smyslu.

548852909_18501443191069104_837303722612527636_n.jpg

Jak to bude s TUFO – Pardus Prostějov, který ale je pouze jednou z odnoží SKC Prostějov a nejspíš nikoli tou nejprotěžovanější, uvidíme detailněji v příštích dnech, na čemž jsme už dohodnuti s Michalem Mráčkem, který má ve struktuře prostějovského klubu silniční conti tým pod palcem.

A pak tu máme jedno překvapení z klobouku. Jakou bude mít hodnotu, uvidíme až v průběhu, resp. po skončení sezóny, ale už jen vstup Fany Gastro Integray L27 do společnosti conti týmů je zpráva víc než dobrá. Jsme domluveni s Michalem Kollertem, šéfem této sestavy, že i tenhle tým představíme v následujících dnech v samostatném textu. Prozradit ale můžeme nyní to, co oni sami promují na svých stránkách. Lídrem a nejzajímavější tváří hodně pozměněné sestavy se stává Daniel Turek, přicházející po třech letech strávených v ATT Investments.

Ve Fany Gastro budou pečovat celkem o 14 jezdců, z toho je 9 nováčků. Zůstávají zkušení Petr Fiala a Robert Hula, jakož i tři kluci, kterým dal tým šanci v průběhu tohoto roku po tristním rozpadu CK Pardubice, tedy Jan Podařil a Matyášové Polák a Purnoch. Všech 9 příchozích se rekrutuje z českých klubových celků a všichni splňují věkové zařazení do kategorie U23, takže když k nim přičteme i tři mladíky, přišedší do týmu v tomto roce, je to sestava třiadvacítkářů jak vyšitá.

515758947_18082519768829388_117676482403407389_n.jpg

V titulku jsme uvedli, že jedničkou české conti scény by měl být ATT Investments. To není čirá spekulace ani přání otcem myšlenky, ale reálný odhad. Pokud tým obsadí ve světovém žebříčku conti týmů 1. místo, vyhraje tak logicky Europe Tour a k tomu vykáže pódiová umístění výhradně v závodech UCI v hodnotách 26 – 14 – 16, což je nejen bezkonkurenční výsledek mezi conti týmy, ale 8. nejlepší na světě bez rozdílu kategorie, a k tomu přivede posily v kvalitě, kterou jsme představili, pak lze očekávat těžko něco jiného?

Pro srovnání jezdci Elkov Kasper se v právě končícím roce dostali na pódium vykázáno v číslech 1 – 1 – 3. A to ještě ono prvenství patří Štěpánu Zahálkovi při mistrovství republiky v silničním závodě U23, čímž nechceme toto vítězství jakkoli snižovat, ale upozornit, že nejde o závod v mezinárodní konkurenci. Navíc obdobně jako ATT Investments odešel i hradeckému týmu jeho jasný lídr Tomáš Přidal, který z celkového zisku 330 týmových UCI bodů (ATT Investments 1476 bodů) jich zajistil 138. Přejme ale hradeckému týmu, aby se jim dařilo, jak nejlépe to půjde, protože vnitřní, ovšem ta tzv. zdravá konkurence, v tomto případě myšleno mezi českými conti týmy, je pochopitelně užitečná pro úplně všechny.

Byly doby, a není to tak dávno, co domácí conti scéně – a prosazoval se i na čelní místa v UCI žebříčku – kraloval bezkonkurenčně hradecký tým. Ještě v roce 2022 dosáhl na 1332 UCI bodů, zatímco dnešní ATT Investments ani ne na polovinu (622). Jenomže zatímco další roky Elkov klesal přes 761 a 731 k letošním 330, tak ATT stoupal přes 1201 a 1154 k letošním 1476 bodům. Role se tedy viditelně vyměnily. Kasper - crypto4me má ovšem od letoška nového majitele, hlásí pro následující sezónu vyšší rozpočet, mírně navýšil počet lidí, angažoval zkušené i nadějné cyklisty, takže se zdá, že má vytvořeny podmínky pro absolvování velmi kvalitní sezóny.

500268288_1263884119071280_2049721097238952549_n.jpg

Když jsme u hradeckého týmu, ten se aktuálně profiluje jako tým, který dává velký prostor českým nadějím. A v podstatě je to pravda. Ze 14 lidí jich 9 spadá do kategorie U23. A všichni jsou to Češi. Jistě – a to tedy aktuálně platí i o Fany Gastro Integray L27 – chvályhodný počin. Na druhou stranu téže mince postavme skutečnost, že pokud se bavíte s lidmi z cyklistické branže, pak se dozvíte, že prorazit úspěšně s českým týmem do světa jen s českými cyklisty se jeví jako velmi obtížné a spíše nemožné, a při zaměření na kategorii U23 už zhola nemožné. Koneckonců stačí se podívat do světa. Nejúspěšnější třiadvacítkové týmy jsou devo týmy worldtourovských stájí a ty jsou poskládány z vyzobaných talentů z celého světa.

V tomto ohledu si připomeňme, že ATT Investments vyrostl z klubového celku přes třiadvacítkový (ve vzpomínaném roce 2022 měl z 15členné sestavy jen dva kluky, kterým bylo víc než 23 let) v současný, který skládá sestavu tak, aby obstál především na mezinárodní scéně. A to jak přes specializaci, tak věkově. Jak známo, správný mix zkušenosti a dravého mládí bývá tím nejosvědčenějším receptem na týmový úspěch. Což platí pro všechny kolektivní sporty, jímž cyklistika ve své specifikaci také je.

Aktuálně má tedy pardubický tým co se týče národnosti ze 17 lidí 9 českých a z 8 cizinců 7 polských a 1 německého. A co se týče věku, proti 30letým Neumanovi a Pawlakovi má na soupisce 19letého Krále, 20leté Bártu a Pospíšila, 21leté Montiho a Gajdulewicze a 22letého Pomorského. Kromě Jirky Pospíšila jde o jezdce, kteří na sobě měli mnohokrát reprezentační dres a mělo by jít o závodníky patřící do širší světové špičky. Díky tomuto složení činí věkový průměr týmu 24,9 oproti průměru Kasper – crypto4me 24,2. Zdá se tedy, že nejde o nějaký propastný rozdíl. Což je dáno především tím, že v hradeckém týmu mají sice větší počet mladíků, ovšem také 4 závodníky starší než nejstarší Neuman v ATT: Boroše (33), Černého a Zahálku (32) a Kukrleho (31).

514144358_18070958527968698_5184781289611649308_n.jpg

Možná není od věci upnout pozornost ještě jedním směrem, a to že v ATT jdou – a mohou si to v jejich aktuální situaci dovolit – víc po kvalitě než kvantitě. Dokladovat bychom to mohli na příkladu Martina Bárty, který přišel do týmu na začátku letošní sezóny, a Kryštofa Krále, nováčka pro sezónu 2026. Oba jsou mistry republiky v silničním závodě juniorů. Oba se dostali do top světového juniorského celku Auto Eder. Martin pak zakotvil v německém Lotto Kern-Haus PSD Bank, což je neoficiální devo tým INEOSu, a po jedné sezóně to vypadalo na citelný úpadek tohoto velkého talentu. ATT Investments mu hodil záchranné lano a na základě Martinových výkonů a výsledků v letošním roce můžeme konstatovat, že křivka se obrátila viditelně směrem vzhůru a doufejme že o Martinovi v následující sezóně uslyšíme zase o něco víc než letos. Úplně totéž se dá naroubovat na Kryštofa Krále. Jemu teď držme palce, ať se mu podaří stejný obrat směrem vzhůru, protože stejně jako Martin i on patří k největším současným českým talentům. A jelikož jsme malí rozlohou a hlavně počtem obyvatel, moc plýtvat si nemůžeme, nebo neměli bychom si dovolit.

I v Kasper – crypto4me ale mají také velmi nadějné mladíky a mnohonásobné reprezentanty. Dokázali to velmi rychle hned po přestupu do mužů a z celkového závodnického projevu a dosažených výsledků vyzdvihněme Adama Bittmana a Štěpána Zahálku a přidejme k nim letošní novice Václava Ježka a Jana Bittnera a máme čtveřici jezdců, o kterou se tým bude moci opírat možná minimálně stejně účinně jako o zkušené borce.

Z toho, co jsme si už řekli, plyne ještě jedna skutečnost. Hradecký tým se už loni dost soustředil - venku závodil méně než ATT Investments - prvořadě na domácí závody, kde je – i když nejenom tam - v kategorii mužů Elite velmi zviditelnil především Tomáš Přidal mj. 3. místem na MČR, 4. místem v nejtěžší etapě a ziskem červeného dresu nejlepšího českého jezdce při Czech Tour, jakož i 2. místem na RBB Tour. ATT Investments to má postavené trochu jinak. Nehodlají v žádném případě ignorovat domácí závody, koneckonců vyhráli třetí rok po sobě ŠKODA CUP, z neúspěchu na MČR byli frustrováni, ale ručička jejich kompasu směřuje prioritně víc do zahraničí s cílem uspět znovu v rankingu UCI. Což nevylučuje, že co se týče nejvýznamnějších domácích závodů, priority mají totožné: Czech Tour zvláště po jeho postupu do ProTour, další pokus konečně získat titul domácího šampiona v silničním závodě a znovu ovládnout český pohár. Takže zvláště doma to bude nejspíš znovu hodně prestižní, a tudíž hodně zajímavá podívaná.

551304073_18501974305069104_8145438427138350145_n.jpg

Karty jsou tedy rozdány, příprava probíhá, všechno je to teď a po většinu další části zimní přípravy i bude ve Španělsku, a my, kteří se počítáme mezi příznivce a fanoušky české cyklistiky i na conti úrovni, se máme na co těšit. Spustit by se to mělo na přelomu února a března v Řecku, Chorvatsku a ATT Investments hlásí že nově i v Turecku.