Aeroscoop vznikl ve spolupráci s týmem MBH Bank Ballan CSB, tedy i s přispěním českého cyklisty Pavla Nováka. Navazuje na předchozí závodní model Pressure 2, ale na základě rozsáhlé zpětné vazby od týmu, je Aeroscoop výrazně přepracovaným ryzím závodním strojem.

Nový model je tužší v oblasti středového složení pro ještě lepší přenos síly, ale zároveň o něco poddajnější v oblasti hlavové trubky, aby se zachovala ovladatelnost v technických zatáčkách.
Hmotnost rámu i vidlice byla snížena, přičemž standardní sestava s komponenty Sram Red AXS a koly Fulcrum Wind 57 váží přibližně 6,98 kg, což je těsně nad limitem stanoveným UCI.
Aeroscoop je nejvíce aerodynamické silniční kolo, které Cinelli dosud vyrobilo. Velká část tohoto zlepšení pochází ze 4% snížení čelní plochy, vyladěného přechodu kokpitu a integrované vidlice a revidovaného tvaru spodní trubky a navazujících košíků a bidonů.

Nejvýraznějším rozdílem, jak z vizuálního hlediska, tak z hlediska technického, je však pravděpodobně to, že Cinelli rozdělil sedlovou vzpěru v místě spoje se sedlovou trubkou, aby se snížila turbulence a usměrnilo proudění vzduchu kolem rámu a zadního kola. Aeroscoop byl změřen v nezávislém aerodynamickém testu německého magazínu Tour a aerodynamický odpor činil pouhých 205 W, což ho řadí mezi deset nejvíce aerodynamických silničních kol, která kdy byla Tourem testována.
Rámy, které lze zakoupit samostatně, zahrnují řadu nových komponentů Columbus, včetně nového integrovaného kokpitu Spirit z karbonu, sedlovky a karbonové vidlice.
Něco pro tradicionalisty
Pokud vám nejde o rychlost a závodění, Cinelli má v nabídce i jeden o trochu stylovější kousek. Nový model Speciale Corsa XCR je ručně vyrobený v Miláně a je poskládaný z trubek Columbus z nerezové oceli XCR. Mechanické vlastnosti XCR zahrnují vysokou odolnost proti únavě a korozi, což znamená, že bude fungovat dlouhá léta.

Ve spolupráci se sesterskou značkou Columbus, odborníky na výrobu oceli od roku 1919, společnost Cinelli krásně spojila osvědčené nerezové trubky s dnešními technologiemi a využila 3D tištěné nerezové spoje v oblasti sedla a horní trubky hlavového složení, které byly odborně svařeny metodou TIG a pájeny, a poté ručně opracovány, aby vytvořily hladký, plynulý přechod.

Model Speciale Corsa XCR byl navržen výhradně pro elektronické sady, s kompletní integrací bovdenů skrz nový integrovaný kokpit Columbus Spirit a vnitřního vedení ACR. Speciale Corsa XCR je kompatibilní s patkou UDH a je k dispozici jako rámová sada s karbonovou vidlicí Columbus Trittico, nebo jako kompletní kolo.