ČSC hledá promotéra pro silniční pohár

28.05.2022 | Libor Matějka, foto Josef Vaishar/cycling.photography

ČSC hledá promotéra pro silniční pohár

Asi je zřejmé, že by Škoda Cup potřeboval hlavně lepší medializaci a svaz musí hledat další pořadatele, těch ubývá a je to největší nebezpečí zachování seriálu silničních závodu u nás. Poslali jsme tedy na svaz několik otázek.

Český svaz cyklistiky zveřejnil na svých stránkách výzvu, kde hledá případného promotéra pro silniční pohárovou soutěž. Na svazových stránkách je výzva https://www.czechcyclingfederation.com/csc-hleda-promotera-cp-elite-v-silnicni-cyklistice/

Poslali jsme několik otázek na ČSC, Martin Dvořák nám odpověděl:

Co Vás vedlo k vypsání výběrového řízení na promotéra a kdo tuto činnost vlastně zastával do této doby? Je tento krok konzultován s jednotlivými pořadateli, bez kterých se neobejde ČSC ani nový promotér? Existuje od těchto pořadatelů zpětná vazba co je nejvíce trápí při pořádání závodů úrovně ČP a čím by jim mohl být nový promotér nápomocen?

V první řadě je třeba říci, že se nejedná o výběrové řízení, ale spíše o výzvu směrem k potencionálním promotérům. Rádi bychom zjistili, zda bude mít někdo o promotérství ČP na silnici zájem a případně následně budeme konzultovat podrobněji vzájemné představy a možnosti spolupráce. Tento krok je konzultován s jednotlivými pořadateli poháru již několik sezon. Jsou si dobře vědomi potřeby pozvednutí ČP na silnici a my s nimi pravidelně na toto téma diskutujeme a jejich poznatky jsme implementovali do předběžných požadavků na promotéra ČP.

Můžete nastínit podmínky, které budete po promotérovi vyžadovat?

Kromě dodržení základních předpokladů a principů poháru, včetně splnění podmínek vzhledem ke smlouvám ČSC s třetími stranami (např. se ŠKODA AUTO a.s.), bychom například rádi, aby se postupně alespoň některé závody poháru zapsaly do mezinárodního kalendáře UCI, což by k nám přivedlo i zahraniční jezdce, zvýšilo prestiž závodů a pro naše závodníky to vytvořilo zajímavější a konkurenceschopnější prostředí.

Bude mít promotér na starosti také zvýšení počtu závodů ČP, nebo se spokojíte se současným stavem?

V prvních letech zvýšení počtu závodů neočekáváme a předpokládáme okolo 6 závodů za sezonu. Chceme promotérovi dát prostor se etablovat a o případném zvýšení počtu závodů bychom společně hovořili následně.

O hledání promotéra se mluví již delší dobu. Myslíte, že týdenní lhůta od zveřejnění výzvy po podání nabídky odpovídá významu spolupráce?

Jak píšete, o hledání promotéra se hovoří již delší dobu a my věříme, že potencionální zájemci mají alespoň základní představu pořádání poháru (kterou bychom od nich nyní rádi získali) v hlavě. Podstatné v této části je tedy spíše se přihlásit se zájmem. Následně bychom s každým potencionálním promotérem na osobních schůzkách konzultovali základní principy spolupráce a následné kroky. Pokud by se na výzvu nikdo nepřihlásil, lhůta bude prodloužena.

V současnosti jsou dobře fungující promotéři MTB a cyklokrosu součástí struktury a vedení ČSC, očekává se to od člověka, který získá silniční promotérství?

Nic takového neočekáváme. Ani promotéři MTB a cyklokrosu ve svých počátcích ve vedení ČSC nebyli, jejich přesun do těchto pozic byl pouze součástí určitého dlouhodobého vývoje. Situace na silnici může být jiná.

Libor Matějka
Všechny články autora


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste