Cube Litening TE - kolo Jana Hirta

08.08.2022 | Marek Matějka, foto Jan Brychta

Cube Litening TE - kolo Jana Hirta

Jan Hirt a mnozí jeho týmoví kolegové se v letošní sezóně prohánějí na doposud nepředstavených kolech značky Cube. Na Hirtovo tréninkové kolo jsme podívali blíže.

"Nejsem zručný mechanik, moc se o kolo nestarám a nechávám to většinou na jiných," říká s úsměvem náš nejlepší cyklista a vítěz královské etapy Giro d'Italia. "Ale jinak svůj materiál celkem řeším."

Po italské Grand Tour, republikovém šampionátu a krátkém odpočinku se vrátím k závodům na Sazka Tour a pomohl k celkovému vítězství Lorenzu Rotovi. Hirt sám dokončil na 11. místě jako nejlepší český cyklista. Nyní už se připravuje na španělskou Vueltu, kde nechce usilovat o výsledek v celkovém pořadí. Na Giru dokončil na skvělém šestém místě, ale ve Španělsku bude zkoušet jen etapy.

Vuelta bude poslední velký etapák v dresu Intermarché - Wanty Gobert. Od příštího roku bude jezdit za Soudal - Quick-Step. A dostane také nový materiál. Zatím však trénuje a závodí na kolech Cube. A jako prfoesionál se dostane k materiálu, který si jiní zatím vyzkoušet nemohou. Rám na fotografiích zatím nebyl oficiálně prezentován, ale měl by být výrazně lehčí než současný nejvyšší aero model od Cube (používaný převážně klasikáři a sprintery) a přitom má některé aerodynamické prvky.  

Kolo je vybaveno novou sadou Shimano Dura-Ace s 12 pastorky, kromě klik, které patří k předcházející generaci Dura-Ace.  


Nový rám a vidlice mají značně odlišné tvary, v porovnání s aero modelem Litening C:68 X. 


Tvar rámu je aerodynamicky optimalizovaný, vidět je to zejména na sedlovce a sedlové trubce. 


Nový rám používá také vítěz Sazka Tour Lorenzo Rota a další vrchaři, zatímco Biniam Girmay vyhrál etapu Giro d'Itali a i klasiku Gent - Wevelgem na C:68 X. 


Hirt jezdí na rámu ve velikosti 54. 


Stejně jako ostatní jezdci v týmu používá karbonový kokpit, tedy řídítka spojená s představcem.


 

Jezdci Intermarché vozí gps počítače od Brytonu. 


Páky skloněné dovnitř jsou v poslední době oblíbené. Závodník má díky tomu užší a aerodynamičtější posed při držení pák a některým závodníkům to navíc vyhovuje i ergonomicky.


  

"Jsem jediný v týmu, kdo vozí kola na klasiky i v kopcích. S nižším a vybouleným, širším ráfkem a 28mm plášti. Ostatní mají pětadvacítky. Vždy chci, aby mi dobře fungovala kola a brzdy. Ty řeším dost," říká Hirt o svém specifickém výběru komponentů. Ráfky Newmen Advanced R.42 SL jsou doplněny plášti Continental Grand prix 5000 S TR. "Používáme bezdušáky. Loni jsme používali i galusky, ale letos už skoro vůbec. Všechno je na bezduších." 


Tým Intermarché - Wanty Gobert je sponzorován dánskou společností Ceramicspeed, proto je na Hirtově kole oversize vodítko přehazovačky. Díky tomu český cyklista ušetří pár wattů.


Sedlo dodalo Prologo. 


Košíky jsou od Elite.


Pedály dodává Look. Konkrétně model Keo Blade Carbon s keramickými ložisky. Výměnou karbonové planžety je možné nastavit sílu potřebnou pro vycvaknutí kufru z pedálu. Hirt používá nejtvrdší nastavení s 20 Nm.  


Marek Matějka
Všechny články autora


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste