Nový motor a přepracovaná geometrie
Základem kola je karbonový rám vyrobený z materiálu Advanced-grade, který je oproti hliníkové verzi o více než kilogram lehčí. Celková hmotnost velikosti M činí 22,7 kilogramu, tedy přibližně o čtvrtinu méně než u předchozího hliníkového modelu.
Nový motor SyncDrive Pro 3 pracuje s napětím 48 voltů (dříve 36 V), což umožňuje vyšší maximální výkon (až 800 wattů) a zároveň efektivnější chod s menším zahříváním. Motor poskytuje vysoký točivý moment i při rychlejší kadenci, takže jezdec má k dispozici plynulou a stabilní podporu ve všech režimech.
K motoru je připojena baterie EnergyPak 560 Wh, která podle výrobce zvládne až 2300 plných nabíjecích cyklů. Konstrukce je modulární, pro delší jízdy lze přidat rozšiřující baterii o kapacitě 280 Wh, čímž se celková kapacita zvýší na 840 Wh.
Vylepšené odpružení Maestro
Odpružení Maestro zůstává základem modelu Reign, ale v nové verzi prošlo úpravami. Zadní zdvih má 170 mm a je doplněn o 180mm vidlici. Spodní vahadlo je nyní ukryto uvnitř rámu, což nejen zlepšuje vzhled kola, ale i zvyšuje tuhost v oblasti motoru.
Odpružení je navrženo tak, aby bylo citlivé na malé nerovnosti a zároveň si zachovalo dostatek podpory při dopadech nebo prudkém brzdění.
Pomocí flip chipu lze měnit geometrii rámu podle stylu jízdy a profilu tratě. Nově se dá upravit i reach díky flip chipu v hlavovém složení, praktické řešení pro jezdce, kteří chtějí doladit posed a chování kola.
Odolnost a ochrana
Konstrukce Reignu Advanced E+ počítá s tvrdým zacházením. Baterii chrání dvoudílný kryt na spodní straně rámu, který ji zabezpečuje proti nárazům kamenů i poškození při přepravě. Motor je navíc chráněn titanovým krytem, který je odolnější než hliník a zároveň má nižší třecí odpor, takže se kolo méně „zasekává“ o překážky.
Pro ochranu převodníku a řetězu Giant ve spolupráci s firmou MRP vyvinul speciální aktivní bash guard, česky odpružený chránič s elastomerovým tlumením, který absorbuje nárazy a snižuje riziko poškození rámu či motoru.