Giro d'Italia 2019 představeno

31.10.2018 | Marek Matějka

Giro d'Italia 2019 představeno

102. Giro d'Italia bylo oficiálně představeno. Obsahuje mnohem více časovek, než konkurenční Tour de France. Ale uvidíme také spoustu horských etap.

Příští Giro d'Italia začíná až 11. května, pořadatelé závod posunuli, aby se vyhnuli špatnému počasí v horách. Bude se tedy závodit až do 2. června. 

Zatímco na Tour de France bude jen 27 kilometrů individuální časovky, v Itálii na závodníky čekají tři časovky jednotlivců, úvodní v Boloni na 8,2 kilometru, druhá v San Marinu na 34,7 kilometru a zavěrečná etapa ve Veroně na 15,6 kilometru. To by mohlo nalákat vynikající časovkáře, například Toma Dumoulina a Primože Rogliče.  

Klasikých horských dojezdů bude pět, všechny až ve druhé polovině závodu. Ale i první a druhá časovka končí na kopci, takže se vrchaři nemusí tolik obávat. Horských a kopcovitých etap bude celkem dvanáct, sprinterských etap bude šest. 


1. etapa Boloňa - Boloňa (8,2 km)

První časovka končí na vrcholu stoupání San Luca, kde každý rok dojíždí klasika Giro dell'Emilia a v minulosti zde vyhrál etapu Gira Simon Gerrans. Časovka je krátká, takže kopec bude velmi důležitý. 


2. etapa Boloňa - Fucecchio (200 km)

Druhá etapa v kraji Emilia - Romagna bude dlouhá a zvlněná. Pravděpodobně ne pro sprintery, ale větší rozestupy mezi favority na celkové pořadí nevzniknou.  


3. etapa Vinci - Orbetello (219 km)

Další etapa nad dvě stě kilometrů a první opravdová příležitost pro spurtery. 


4. etapa Orbetello - Frascati (228 km)

Mimořádně dlouhá etapa s těžkým profilem a dojezdem na vrcholu krátkého stoupání ve Frascati. Den pro klasikáře.  


5. etapa Frascati - Terracina (140 km)

Na trati krátké etapy leží tři stoupání, ale závěr etapy je na rovině, takže se očekává hromadný dojezd. 


6. etapa Cassino - San Giovanni Rotondo (233 km)

Klasikářská etapa s velmi těžkým koncem a 16 kilometrů dlouhým stoupáním Coppa Casarinelle. První opravdová příležitost pro vrchaře. 


7. etapa Vasto - l'Aquila (180 km)

Deset let po zničujícím zemětřesení navštíví Giro město l'Aquila. Na závodníky čeká klasikářská etapa s jedním velkým stoupáním a zvlněným závěrem. 


8. etapa Tortoreto Lido - Pesaro (235 km)

Druhá nejdelší etapa Gira je zvlněná, vhodná pro dlouhé i kratší úniky a možná i pro sprintery.


9. etapa Riccione - San Marino (34,7 km)

Úvodní závodní blok zakončí druhá časovka ve vinném kraji Sangiovese. Časovka do San Marina dlouho stoupá, závěrečný výjezd má 12,5 kilometru.  


10. etapa Ravenna - Modena (147 km)

Naprosto rovinatá etapa pro sprintery a falešný volný den pro vrchaře a favority.


11. etapa Carpi - Novi Ligure (206 km)

Také jedenáctá etapa je vyloženě pro spurtery. 


12. etapa Cuneo - Pinerolo (146 km)

Start a cíl této etapy přivítají dvě velmi tradiční místa Cuneo a Pinerolo. Etapa sice je horská, ale velké stoupání je na trati jen jedno - Montoso. To se tyčí 32 kilometry před cílem. 


13. etapa Pinerolo - Ceresole Reale (188 km)

Konečně pravá horská etapa a první velký vrchařský dojezd. Na cyklisty čekají vrcholy Colle del Lys, Pian del Lupo a závěrečný výjezd na Lago Serrú. Stoupání je velmi dlouhé a na konci i težké. 


14. etapa Saint-Vincent - Courmayeur (131 km)

Nejkratší etapa s hromadným startem. Pouze 131 kilometr, ale čtyři tisíce metrů převýšení. Na trase je pět stoupání, nejtěžší bude předposlední Colle San Carlo. 


15. etapa Ivrea - Como (237 km)

Tato etapa kopíruje klasiku Kolem Lombardie. Závodníci pojedou Madonna del Ghisallo, Colma di Sormano (vynechají prudkou stěnu Muro di Sormano), Civiglio a San Fermo della Battaglia a končí se v Comu. I délka je klasikářská, jedná se o nejdelší etapu Gira. 


16. etapa Lovere - Ponte di Legno (226 km)

Po druhém volném dni je na programu královská etapa s 5700 metry převyšení a výjezdy na slavná stoupání Passo Gavia a strmé Passo del Mortirolo. Dojezd do Ponte di Legno už není příliš těžký, ale útočit se může už na Mortirolu. 


17. etapa Commezzadura - Anterselva (180 km)

Středně těžká etapa v horách s dojezdem na osm kilometrů dlouhém stoupání do Anterselvy. 


18. etapa Valdaora/Olang - Santa Maria di Sala (220 km)

Poslední sprinterská etapa s klesajícím profilem. 


19. etapa Treviso - San Martino di Castrozza (151 km)

Předposlední horská etapa s téměř čtrnáct kilometrů dlouhým dojezdem do kopce.


20. etapa Feltre - Croce d'Aune-Monte Avena (193 km)

Poslední a extrémní horská etapa se čtyřmi velkými kopci - Cima Campo, Passo Manghen, Passo Rolle a a cílové Croce d'Aune. Patnáct kilometrů dlouhé cílové stoupání ovšem nebude poslední příležitostí změnit celkové pořadí.


21. etapa Verona - Verona (15,6 km)

Ani poslední časovka ve Veroně nebude snadná. Na trati je čtyři a půl kilometru dlouhý kopec. 

Foto RCS sport




Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Podporují nás