Podle očekávání závod začne opět za hranicemi, tentokrát si pořadatelé vybrali Bulharsko, kde Giro odstartuje 8. května. V Bulharsku s pojedou tři etapy, v té první se předpokládá hromadný sprint, zatímco 2. a 3. etapa jsou o něco více klasikářské. Čtvrtý den bude první volný, závodníci se budou přesouvat do Itálie.

7. etapa Formia - Blockhaus
První důležitý den pro celkové pořadí přijde až v 7. etapě, pojede se 246 km (!) z Formie na vrchol Blockhaus. Jezdci překonají 4 000 m převýšení v první etapě z pěti s dojezdem na vrcholu stoupání. Následující etapa do Ferma se také bude stoupat, ale etapa je spíše pro uprchlíky. Celkové pořadí by se mělo měnit v 9. etapě s dalším náročným dojezdem v Corono alle Scale. Hned poté následuje druhý odpočinkový den, po kterém přijde na řadu jeden z rozhodujících dnů závodu, 40,2 km dlouhá časovka z Viareggia do Massy. Dlouhým chronometrem se pořadatelé snaží nalákat Remca Evenepoela, který by měl mít v této etapě hodně navrch před ostatními favority na celkové pořadí.

10. etapa Viareggio - Massa
Ale musel by najet opravdu spoustu času, aby si ve zbytku závodu udržel náskok před lepšími vrchaři. Následující tři etapy nejspíš nebudou pro celkové pořadí podstatné, až ve 14. etapě z Aosty do Pily půjde o hodně. Etapa je dlouhá jen 133 km, ale s převýšením 4 400 m a dalším dojezdem na vrchol stoupání by měla dát zabrat všem jezdcům na celkové pořadí.

14. etapa Aosta - Pila
V 15. etapě se závod vrátí do Milána, poté je na řadě poslední volný den a po něm závěrečný a nejspíš i rozhodující týden v horách. Poslední týden začíná na první pohled náročnou 16. etapou z Bellinzony do Cari, jenže etapa měří jen 113 km. Před stoupáním do cíle v Cari jsou čtyři menší stoupání a závěrečných 12 km se jede do kopce.

15. etapa Bellinzona - Cari
Rozhodovat se bude v 19. a 20. etapě. 19. etapa z Feltre do Alleghe (Piani di Pezzè) má 5 000 m převýšení na 151 km, na programu jsou stoupání Passo Duran, Staulanza, Passo Giau, Passo Falzarego a závěr do Piani di Pezzè. Je to pravá dolomitská etapa, která prověří všechny favority, jde o nejtěžší etapu celého Gira.

19. etapa Feltre - Piani di Pezzè
V sobotní 20. etapě by se také mohlo ještě něco měnit, protože závodníky čekají dva výjezdy na Piancavallo, což je 14 km dlouhé stoupání s vrcholem 1290 metrů vysoko.

20. etapa Gemona del Friuli - Piancavallo
Celkově jde o jeden ze snazších ročníků Giro d'Italia v posledních letech, oproti letošnímu ročníku se nastoupá o 2000 metrů méně a jen dvě etapy jsou svou náročností pětihvězdičkové. Zdá se, že pořadatelé chtějí, aby napětí v závodě vydrželo až do závěrečného víkendu, jenže nejzajímavější 19. etapa se jede v nadmořské výšce přes 2000 metrů a není jisté, že počasí dovolí, aby se objela celá. Celému ročníku by také slušela ještě jedna časovka na vyvážení.
Giro d'Italia 2026:
3459 km
50 000 m převýšení
16. zahraniční Grande Partenza v historii Gira
8. dojezd Gira v Římě
40,2 km časovky
90. dojezd etapy do Milána
Passo Giau je nejvyšším bodem závodu (Cima Coppi) počtvrté v historii (1973 – vyhrál José Manuel Fuente, 2011 – Stefano Garzelli, 2021 – Egan Bernal)