Haibike 2021: S jakými modely se elektrokola Haibike snaží prorazit tento rok?

05.07.2021 | TZ Haibike

Haibike 2021: S jakými modely se elektrokola Haibike snaží prorazit tento rok?

Jak jsme zvyklí z posledních let, i tento rok si přední světový výrobce elektrokol, značka Haibike, připravil velmi zajímavou a rozsáhlou řadu modelů nových elektrokol. Na trhu elektrokol každým rokem Haibike dominuje nejen množstvím prodaných elektrokol. Díky široké nabídce elektrokol Haibike si na své přijdou jak rekreační cyklisté, tak i nároční jezdci v těžkém terénu. Vzhledem k velkým rozdílům mezi typy elektrokol a jejich určením si v tomto článku představíme to nejzajímavější po daných kategoriích.

Celoodpružená elektrokola Haibike 2021

Celoodpružené modely elektrokol jsou v nabídce značky Haibike každým rokem dominantou a jako první nabízí nové technologie. V nabídce jsou modely s označením Allmtn, která jsou vybavena tzv. mullet kombinací kol, tedy 29“ vpředu a 27,5“ vzadu a 150 mm zdvihy. Tato kombinace je čím dál více oblíbená i u ostatních značek a začíná se profilovat jako ideální nastavení při jízdě v terénu a trailech. Zároveň nechybí klasické řady Fullseven (tedy komplet 27,5“ kola) a Fullnine (komplet 29“ kola). 

Páteř nabídky tvoří modely s motorem Bosch, které všechny nabízejí možnost instalace druhé baterie přímo na kolo, a to jako jedni z mála na trhu. K dispozici pak máte 625 Wh + až 500 Wh, tedy celých 1 125 Wh. Každým rokem výrazně přibývá zákazníků, kteří svoje elektrokolo vybavují druhou baterií, aby nebyli vůbec limitování dojezdem elektrokola. Zde došlo pouze k novým barevným provedením, jinak rám a komponenty zůstávají jako v modelové řadě 2020

Stejně silně jsou v této kategorii zastoupeny modely s motory Yamaha, a to nově v řadě Allmtn s nádherným celokarbonovým rámem a nejsilnějším motorem PW-X2. Tyto modely jsou nekompromisně vybaveny a jejich vlajkovou lodí je limitovaná edice Allmtn SE s excelentní výbavou jako např. elektronické řazení, elektronická teleskopická sedlovka a karbonové ráfky.

Horská pevná elektrokola Haibike 2021

V nejprodávanější kategorii, tedy v pevných horských modelech, vytvořili v Haibiku zcela nové rámy. V této kategorii došlo k posunu z hlediska integrace baterie a motoru, což má za výsledek líbivější design a ladnější tvary. Zároveň je lépe řešené uložení baterie a Haibike vylepšil i kryty baterie. Ty jsou nyní snáze odnímatelné a pevně na kole drží. 

U řady elektrokol s motory Yamaha jsou navíc k dispozici modely se silnější 630 Wh baterií. V kombinaci s motorem Yamaha PW-ST tak tvoří ideální výbavu pro dlouhé celodenní vyjížďky. 

Jako každý rok jsou tyto modely k dispozici jak na větších 29“ kolech, které jsou nabízeny ve velikostech M, L a XL nebo na 27,5“ kolech, které jsou naopak v menších velikostech a to S, M a L.

Trekingová elektrokola se sníženým nástupem Haibike 2021

Novinkou v nabídce značky Haibike je nový typ elektrokol, a to elektrokola se sníženým rámem. Tato elektrokola je nyní složitě označit dle typu, protože jsou osazeny širšími ráfky a plášti, takže nějaké lze označit jako horské, další jako trekingové a některé jako městské. Obecně se tato kategorie elektrokol se sníženým nástupem slučuje, protože je čím dál více vyhledávaná, a to převážně u starších jezdců. Takový model, pokud je vybaven vzduchovou vidlicí a širšími plášti, je ideální jako horský typ a je vhodný pro jízdu v lese nebo po polních cestách i pro jezdce, kteří již nemohou, např. ze zdravotních důvodů, přehodit nohu přes horní rámovou trubku. Za elektrokolo můžete klidně připojit i dětský cyklovozík. Díky elektrickému pohonu se pak s přidanou zátěží tolik nenašlapete.



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Potocký M.
Moped - Stadion, či Babeta jsou vlastně taky jízdní kola 😀 Na nich se taky může nohama točit. Defakto ať si každý jezdí na tom co mu je blízké 😉 Ale domnívám se že není vhodné o motorkách psát na cyklistických webech, nebo v cyklistických časopisech. Zrovna tak o jízdě na tomto se vyjadřovat jako o cyklistickém sportu, či cyklistech. Navíc když lidí kteří si nechají odčipovat omezovač na 25 kilometrů v hodině je stále více a více. Na řadě těchto kol jsem měl možnost se svézt a s jízdou na kole to fakt nemá téměř nic společného. Což není jen můj názor. To co ve zkratce zmiňuji výše uvedený článek potvrzuje. Například s tou instalací druhé baterie 🙄🤦‍♂️
06.07.2021 10:15:59