Ani ne tak personální, i když jedna důležitá osoba se objevila, ale především myšlenkové změny, cíle a směřování odhalila tisková zpráva a vize předsedy svazu Petra Marka.

V TZ se píše: Petr Marek rovněž zmínil i plány a vize Českého svazu cyklistiky do dalších let. Velký důraz bude kladen na bezpečnost cyklistů v silničním provozu a také na „hobby“ a virtuální cyklistiku. " V loňském roce doznala cyklistika vzhledem k epidemiologické situaci velkého vzrůstu, protože jízda na kole byla jedna z mála sportovních aktivit, které mohli lidé během omezení pohybu provozovat, za což jsme byli velmi rádi. Následně v období lockdownu, kdy se již nedalo ani chodit ven, jsme připravili a spustili projekt virtuální cyklistiky ŠKODA eCUP, během kterého se mohou cyklisté udržovat v kondici, zazávodit si a to i se závodníky z celého světa a přitom jet doma v obýváku. A další velmi významnou prioritou, které se chceme a musíme věnovat je bezpečnost cyklistů v silničním provozu a ve spolupráci se ŠKODA Auto je to startovní výstřel to pro nové heslo Jedem za všechny," řekl Petr Marek.

Bezpečnost cyklisty je pochopitelně důležitá věc a svaz měl být aktivní v tomto směru už dávno. Virtuální cyklistika je pro mne slepá ulička cyklistiky, mně to nesedí. Vloni jsem se na Malorce byl proběhnout/projít po pláži. Když jsem se vracel do hotelu, šel jsem kolem místní posilovny, kde běžel chlapec na pásu, to jsem moc nechápal. Nechtěl bych, aby cyklistika šla tímto směrem i když vím, že ve fitnes centrech se provozuje na rotopedech. Ale ono to souvisí právě s tou bezpečností v provozu.

V upoutávce na Krále cyklistiky na svazových stránkách zaznělo: Prezident ČSC Petr Marek společně se svým týmem připravil vizi budoucího směřování svazu, která nebude postavena jako dosud hlavně v rovině reprezentace a profesionálního sportu, ale s cílem zaměřit se mnohem více na širokou cyklistickou veřejnost.

Kolik je na této vizi pravdy ukáže až čas, zatím byl ČSC spíše doménou funkcionářů zajišťující si finanční zdroje pro svoji disciplínu, klub, nebo cyklistickou akci/závod.

Je cítit, že s příchodem sponzora Škoda Auto je větší tlak na samotný marketing svazu, který u nás úplně scházel. Důkazem toho je i nový muž (asi) ve struktuře svazu. Tisková zpráva přišla od

Michala Kramera

člena, nebo bývalého člena agentury Concept One, která pracovala pro Škoda Auto, respektive pro projekt We Love Cycling. Už samotná tisková zpráva, nové logo ČSC a vize Petra Marka naznačují, že se v Českém svazu cyklistiky něco děje. Po několika desetiletích kdy udával směr svazu Slavomír Svoboda a marketing bylo málem sprosté slovo, je určitě cítit změna.

Ještě naplnit: "ale s cílem zaměřit se mnohem více na širokou cyklistickou veřejnost", ale k tomu je potřeba změnit volební systém, volby, strukturu svazu a motivaci představitelů ČSC.