„Dneska jsme chtěli zkusit nastupovat a zkoušet úniky, abychom se posunuli v celkovém hodnocení, pokud by to šlo. Bohužel si nás všechny týmy hlídaly a nedaly nám sebemenší prostor. Nejvíc se snažil Martin Voltr, ale ani jeho nenechali, takže denní únik odjel bez nás. Pak se to uklidnilo a týmy na celkové pořadí kontrolovaly únik. Poslední kolo se ještě jelo dost do kopce, Martin Bárta byl vepředu, ale nakonec se to stejně všechno sjelo a bylo jasné, že se jde do sprintu," popsal etapu Šimon Vaníček.
"Já se druhou půlku etapy necítil vůbec dobře, ale říkal jsem si, že to musím zkusit. V závěru to bylo hodně technické, což mi sedělo, a nakonec z toho bylo těsně druhé místo. Výsledek pěkný, ale štve mě, že z toho nebyla výhra. Jinak ale týmově super výkon, nejen dnes, ale celý etapák. Výhra v týmech a Kuki 4. celkově jsou super výsledky,“ doplnil Šimon o své pocity ze závěru etapy.
Udělejme si tedy na základě výsledkové listiny kompletní přehled všech zisků a bonusů, které kluci z Lucemburska vezou:
- Šimon Vaníček skončil v etapě na 2. místě a ze šotu na sociálních sítích lze odezírat, že to bylo hodně těsné
- V celkové klasifikaci najdeme Michaela Kukrleho na 4., Šimona Vaníčka na 10. a Martina Bártu na 12. místě, což Martinovi zároveň vystačilo na 5. místo v soutěži o bílý dres
- Kluci získali i dres bleděmodrý, ten se uděloval za kombinovanou soutěž, jejíž pořadí se stanovovalo součtem umístění v jednotlivých etapách a Šimon tu byl čtyřikrát do desítky, z toho dvakrát na pódiu. To mu vyneslo také 3. místo v bodovací soutěži a to se stejným počtem bodů, jaký získali oba umístivší se před ním
- Martin Voltr dnes vyhrál první rychlostní prémii, což pro něj znamenalo 2. nejvyšší počet bodů nasbíraných právě na RP za celý závod, a tento výsledek doplnil ještě 5. místem ve vrchařské soutěži
- A společně s Janem Bittnerem se všichni stali jedničkou v týmové soutěži!
Takž i oni přispěli svými 27 body do mimořádně početné sbírky UCI bodů, které v závěru tohoto týdne nashromáždily společně se sestavami „estonskou“ (122) a „rakouskou“ (10).
„Kluci odvedli super týmovou práci. Škoda, že předposlední etapu rozhodčí zastavili, protože jsme soupeře měli na lopatě, když v první 18členné skupině jsme měli tři lidi. Škoda i toho, že se tu neudělovaly bonifikace ani na prémiích, ale ani v cíli. Takový etapák jsem ještě nejel. Mám velkou radost z toho, jak si kluci vedli a čeho dosáhli. Byli výborní!“ zhodnotil lucemburský závod Juraj Sagan.