Silesian Beskid Race (1.2) se jel teprve podruhé. Loni tu vyhrál v dresu ATT Investments Jakub Otruba, když mu nahrál pád soupeřů v posledním sjezdu před cílovým stoupáním. Na zemi se tehdy ocitl i Marcin Budziński, reprezentující polský Mazowsze Serce Polski, takže mu to pak stačilo "jen" na 2. místo s odstupem +1:20 na Jakuba. Letos mu už ale vše vyšlo podle představ, byl to on, kdo přijel jako první sólově do cíle, přičemž jeho náskok činil +0:40 na prvního z pronásledovatelů Jakuba Kaczmareka, jedoucího v dresu Marcinova loňského týmu.

Závod byl vypsán na 160 km a start i cíl měl v Bialsko-Biale, v podhůří Slezských a Malých Beskyd, odkud je coby kamenem dohodil jak k nám tak na Slovensko. Jelo se na profilově náročnějším okruhu, který cyklisté absolvovali 8x, takže dohromady nasčítali 2240 výškových metrů.

497179561_18478970236069104_7063381766185552837_n - kopie.jpg

Cíl byl umístěn po absolvování posledního z pěti stoupání na 20km okruhu, takže se dojíždělo po jednom či menších skupinkách. Na startu stanuli jezdci z 27 týmů, z toho 16 bylo kontinentálních. Mezi nimi tři české: ATT Investments, Elkov-Kasper a TUFO-Pardus Prostějov, plus jednotlivci v zahraničních týmech. Celkem po Polácích (63) tvořili druhou nejpočetnější národnostní skupinu (15). Vedle nich tu ale byli závodníci z dalších 24 zemí. O náročnosti závodu svědčí i fakt, že cíle se jich dočkalo "jen" 71, u dalších 77 čteme zkratku DNF.

Pro českého fanouška je určitě potěšující, že kromě polského vítěze z českého týmu ATT Investments obsadili další čtyři místa v první desítce čeští cyklisté: 4. Šimon Vaníček, 6. Martin Voltr (oba ATT Investments), 7. Matúš Štoček (Elkov-Kasper) a 10. Jan Kašpar (TUFO-Pardus Prostějov).

497076823_18478970254069104_4700385374322239330_n - kopie.jpg

Marcin Budziński: "Snažili jsme se udržet závod pod kontrolou od samého začátku. Došlo k mnoha útokům a pokusům o únik, ale díky práci týmu se nic neutrhlo. V polovině závodu z mnoha útoků odjela větší skupina a z ní po dalších 20 km menší, kde jsem byl od nás se Šimonem. Následovaly další útoky a jeden a půl kola před cílem jsem odjel s jezdcem z Mazowsze. 9 km před cílem jsem zaútočil a náskok jsem si udržel až do cíle. Děkuji celému týmu za dnešní skvělou práci."

Šimon Vaníček: "Od začátku se nastupovalo, ale větší skupina odjela až v pátém okruhu, kde jsem byl z týmu já a Marcin. Mazowsze tu ale mělo tři lidi, takže jsme to se spoluprací nepřeháněli. V závěru se začalo znovu nastupovat, Marcinovi se podařilo odjet s jedním z Mazowsze a bylo rozhodnuto. Mojí skupinu pak ještě dojelo pár lidí, protože tu neměl kdo jet. V půlce posledního kola jsem zkusil nastoupit, zůstali se mnou jen dva další a ve sprintu jsem nakonec byl druhý ze skupiny a celkově tedy čtvrtý. Což trochu zamrzí, ale Wright byl prostě silnější. Celkově ale top týmový výkon, vše jsme měli pod kontrolou a výsledky to jen potvrzují."

496870300_18478970245069104_3380478055153538924_n - kopie.jpg

Martin Voltr: "Týmově to bylo super, byli jsme aktivní, jezdili hodně vpředu. V druhé části odjela silná skupina, mně se tam pak ještě podařilo doskočit. Takže první místo a další dva do šesti, jsme moc spokojení. Jsem rád, že máme takhle silný tým a dobrou partu, v té se vždycky závodí lépe!"  

Matúš Štoček: "Závod to byl poměrně dost těžký. Začátek byl docela v klidu. Pak to rozběhlo ATT v kopci, odjela skupina, od nás tam byl Bory (Michael Boroš), ale nepodařilo se mu tam zůstat. Protože zítřejší závod změnili, pojede se jen kritérium, tak jsem si řekl, že pojedu, co to dá. Vpředu by si mohli nastupovat, rozbije se to, a mohl by z toho být nějaký dobrý výsledek. Což se také nakonec stalo, dostal jsem se do skupiny, která jela od 3. do asi 15. místa. Ale i tady jsme se roznastupovali, tři odjeli, já byl mezi dalšími čtyřmi a z nich jsem byl druhý, takže sedmé místo. Top deset a konečně i nějaké body, takže jsem celkem spokojený. Po mém těžším rozběhu sezóny, zapřičiněném nemocí a dalšími okolnostmi, celkem dobré."

490139138_18075055831829388_3025618810674327622_n - kopie.jpg

Jan Kašpar: "Závod byl hodně těžký, jak z pohledu profilu, ale hlavně počasí. Skoro celý závody pršelo a hlavně byla zima. V závodě jsem se snažil držet celou dobu vepředu a hlídat si vývoj závodu, to bylo na této technické trati celkem důležité. Asi v pátém kole se mi podařilo s dalšími závodníky odjet. Spolupráce ale dost vázla a stále se nastupovalo. S výsledkem jsem spokojený, jelikož jsou to pro mě i pro tým první UCI body."

Kluci zmiňují UCI body, za 10. místo Honzy Kašpara jsou 3, za 7. Matúše Štočka 5 a kluci z ATT Investments jich dali dohromady 70 (40+20+10).